.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:51:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.6 07'] tiptronic - czy dobrze dziala?
PostNapisane: 21.sie.2007 10:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2007 09:50:17
Posty: 2
Lokalizacja: Szczecin
Witam, mam byc moze lamerskie pytanie ale mam pierwsza ninunie z tiptronic-em. I jestem mocno zzdziwiony jak TIP zmienia biegi.
Jesli ruszam delikatnie to juz przy 30km/h wrzuca mi bieg 3 i dalej przy 70-tce zdaza mu sie dojsc do 6 biegu.
Czy to jest normalne, bo przeciez silnik pracujac w tak niskim zakresie obrotow jest mocno obciazany?
dzieki za odp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 10:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
skrzynia się uczy twojego stylu jazdy..... masz o tyle dobrze, że sam możesz zmieniać biegi jak chcesz

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2007 10:57:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jest OK. Zmiana biegów następuje w momencie, w którym automat widzi wystarczający moment obrotowy. Dzięki temu np. oszczędzasz paliwo ... .
Inaczej - jeżeli w tych samych warunkach kiedyś stwerdzisz, że autko dłużej ciągnie na poszczególnych biegach niż dotychczas - będzie to pierwszy znak, że coś niedobrego dzieje się z silniczkiem (ubytek NM-ów ... ).

Jest faktem, że wykorzystanie wszystkich map (zawartych w sofcie skrzyni biegów) zostało uwarunkowane "nauczeniem się" sterownika różnorodnych warunków pracy ale nie jest tak, że praca skrzyni uczy się stylu jazdy konkretnego kierowcy. Poprostu - parametry jazdy są analizowane na bieżąco i na tej podstawie sterownik dobiera odpowiednie przełożenie. Jednym z czynników decydujących o doborze przełożenia jest sygnał od czujnika położenia pedału gazu (i częstotliwości zmian) - dlatego szybkie i mocne 'dępnięcie" w pedał gazu powoduje, że skrzynia przechodzi w "bardziej sportową" charakterystykę pracy, zaś płynny i w miarę spokojny styl jazdy skutkuje "jak najszybszym" uzyskaniem możliwie wysokich przełożeń ... :P .

Zauważ, że po dynamicznym przyspieszaniu "ze startu zatrzymanego" - w chwili, w której zaczynasz "odpuszczać gaz", a prędkość jest wystarczająco wysoka - automat i tak przerzuci bieg na jeszcze wyższy. Na tym przykładzie najłatwiej zrozumieć o co chodzi ... :): :diabel: .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2007 15:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Tak jest potwierdzam.Automat przy bardzo spokojnej jezdzie stara się trzymać jak najwyzszy bieg,tak jak kolega Piotruś napisał w celu zmniejszenia spalania.Redukuje dopiero wtedy kiedy ty wcisniesz pedał gazu,a to o ile biegów zredukuje zależy od tego ile tego gazu wcisniesz.Jesli cały to nawet o trzy biegi w dół.No i jeśli trzymasz cały czas pedał gazu wcisnięty w podłoge ale bez KickDown to automat nie ciagnie do maxymalnych obrotów które leżą gdzieś w okolicach 6200Rpm tylko np. przy 5800 zmienia bieg na wyższy.A jeżeli jedziesz sobie spokojnie np. 80km/h piąty bieg zapięty i nagle wciskasz pedał gazu w podłoge wraz z kick-down to jest redukcja do najniższego możliwego biegu i ciągnięcie do czerwonego pola na każdym biegu.Lubiłem ten efekt ;)szczególnie przy wyprzedzaniu. Szkoda że mi sie Tip wysypał :(

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2007 10:42:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No mój potrafi przy 50 km/h zapiąć 4-kę (ostatni bieg) i wtedy około 1100-1200 RPM i jak mu dam w palnik - to zapina 1-ke i ciągnie do 91-93 km/h (6200 RPM redline)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: