.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 05:35:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0E] Temperatura na zegarze 80 stopni, pali jak smok
PostNapisane: 10.paź.2007 14:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 21:49:58
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
Witam!

Od nie dawna mam problem, nie dogrzewa mi silnika. Mam ok. 80 stopni, czasami 75. Pali mi teraz 15 litrów gazu a kiedys zaledwie 10-11. Wiadomo, każdy powie że termostat- ale wymieniłem i problem jest nadal. Wentylator załancza sie gdzies przy 88-90 stopni, oczywisnie jak pochodzi na postoju.
Co moze byc problemem? Czujnik?

Pozdro!

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 15:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nie sądzę, by spadek temperatury o 10 stopni spowodował aż taki wzrost spalania gazu...Bo niby dlaczego? Parownik jeśli jest podgrzewany gorącą wodą (80 stopni to też kategoria "gorąca woda") ma stałą wydajność, w dolocie gaz nie będzie Ci się skraplać. Może przyszedł czas na świece zapłonowe...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2007 15:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Tak,powinieneś sprawdzić niebieski czujnik i jego wartość rezystancji,poza tym wiatrak powinien sie włączać w przedziale 93-97 C* tak wiec możesz mieć uszkodzony też drugi czujnik szary odpowiedzialny za temperaturę w liczniku Ewentualnie stabilizator w liczniku mógł paść i dlatego okłamuje Poza tym sprawdź niezależnie temperaturę na bloku silnika będziesz mógł skorygować ze wskazaniami na liczniku.

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 00:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
Co do spalania to ja bym się zainteresował koniecznie sondą i katalizatorem a nie płynem w układzie.

_________________
ABK :) 115 koników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 08:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2006 10:31:08
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Widzę, że nie wierzysz w termostat - ale może trafił Ci się nowy wadliwy?
Jeżeli silnik jest niedogrzany to może tyle palić - u mnie właśnie tak było - termostat otwierał się za wcześnie, temp była taka jak u Ciebie i palił jak smok.
A czujniki to swoją drogą trzeba sprawdzić - rzeczywiście zbyt wcześnie się wiatraki włączają.

Pozdro

_________________
80 B4 2.0E (ABK) '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2007 14:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
Bondek napisał(a):
Widzę, że nie wierzysz w termostat - ale może trafił Ci się nowy wadliwy?
Jeżeli silnik jest niedogrzany to może tyle palić - u mnie właśnie tak było - termostat otwierał się za wcześnie, temp była taka jak u Ciebie i palił jak smok.
A czujniki to swoją drogą trzeba sprawdzić - rzeczywiście zbyt wcześnie się wiatraki włączają.

Pozdro


Tak ale kolega pisze że termostat wymienił prawda? To że przy walniętym termostacie auto więcej pali wiadomo dłużej chodzi na ssaniu aż zagrzeje cały układ:) A druga sprawa jakby miał walnięty termostat to na wskaźniku podczas jazdy wskazówka by szalała raz 60 raz 90 stopni :D w zależności od prędkości;)

_________________
ABK :) 115 koników


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: