.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 10:57:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Bardzo prosze o analize logow .
PostNapisane: 24.lis.2007 14:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam. posiadam auto od niedawna.auto jest po tuningu firmy SKN. prosze o ocene jego stanu .brak logow 000 i BS spowodowany jest brakiem pelnej wersji VC. Z gory dziekuje.

statycznie
01
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5a ... 0fa54.html
03
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9e ... 326a6.html
04
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/721 ... 50c11.html
07
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cb ... deb5b.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/275 ... b92f6.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d6 ... e8566.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec8 ... 7c8b4.html

dynamiczne

03
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acb ... 70f3e.html
04
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc6 ... e3759.html
08
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11f ... c3f52.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ff ... a6160.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55f ... 68cee.html

tiptronik
09
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a30 ... f2405.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 15:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Matko Boska.
[to o tuningu]
nie masz tuningu, poza podniesionym ograniczeniem momentu. co ciekawe, życzenie kierowcy jest mniejsze od ograniczenia momentu.
ciśnienie podniesione o 70mbar, czyli o ok. 3%...




stan silnika w oparciu o resztę logów: OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 17:22:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Auto ma wpis w niemieckim brifie ze zostal dokonany tuning przez zmiane urzadzenia sterujacego.Moc jest podniesiona do 132KW.Mnie tez niepokoi blok 008. Nie ma zadnych bledow w sterowniku.Zastanawian sie i prosze o rade czy to nie jest szkodliwe dla motorka i skrzyni.mysle o powrocie do serii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 17:53:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ten samochód ma nie więcej aniżeli 155 - 160 PS [ok. 115-116KW].
nie jest to szkodliwe, powiedziałbym nawet, że wygodne dla Ciebie z uwagi na większy moment obrotowy [co w tiptroniku jest szczególnie wyczuwalne].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 11:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Dziekuje za zainteresowanie tematem.Mam jeszcze jedno pytanie.Czy te zmiany byly dokonane bez ingerencji fizycznej w sterownik,bo tam nie ma takich sladow.Zastanawia mnie wysoki moment obrotowy w bloku 009 tiptronika ok 400Nm przy mocy jak piszesz 160KM. poswiecilem sporo czasu i finansow na odchwaszczenie auta.Kompletny rozrzad ASO, LMM ASO,G80,filtry ,oleje.Zostal mi tylko ten nieszczesy tuning. Chcialbym doprowadzic auto do 100% sprawnosci.Gdzie udac sie aby ocenic ta modyfikacje, ewentualna korekcja albo zniana softu. Dodam, ze a6 chodzi bardzo dobrze, mam jednak wrazenie jakby byla ospala na 1 i 2 biegu. Na 3 wyraznie rwie do przodu . Mysle ,ze moze to byc wina tej amatorskiej modyfikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 13:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
alex,

naszym nadwornym tunerem jest Rogal - http://www.audiklub.org/phpBB2/profile. ... ofile&u=40 . zapewne może On przywrócić Ci serię, bądź zmodyfikować sam program [by było naprawdę 180 PS].

co do przywrócenia samej serii [wysyłkowo], to AKP poleca ten warsztat:
Cytuj:
KATOWICE
Wojciech Gołąbek
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44
GG: 1713699
biuro@tdituning.pl

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Dzieki za podpowiec. W czwartek jestem umuwiony na wymiane oleju w tipie w Nadarzynie to podjade na Mineralna i moze mi sie uda porozmawiac z samym Rogalem. pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 14:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witam ponownie. Olej w tipie wymieniony, zupelnie inna jazda :) .Przy okazji zawitalem do Mastersa na ocene programu. Zhamowali autko i oto wyniki:
Pmax 163,1 PS/19,9 kW Mmax 349,7 Nm. Pan Marek ocenil przebieg momentu i mocy poprawnie wiec obylo sie bez ingerencji w program. Auto jezdzi rewelacyjnie. Wczoraj zauwazylem jakby co jakis czas auto stawalo sie slabsze. Nie zbiera sie tak jak zwykle trzeba mocniej wciskac pedal gazu i praca motorka jakby glosniejsza. Podpowiedzcie na co zwrocic uwage.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 15:58:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
no proszę... meszrum zhamował auto logami i wyszło 3 PS różnicy :d ...


trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie jednoznacznie, lecz wszystko zależy od obrotów z których atakujesz i momentu, w którym to robisz [bezwładność turbiny].
czasami też odnoszę takie wrażenie, jak Ty. z racji, iż mam 2 sztuki 2.5TDI, to doszedłem do wniosku, że tak ma być.





[+]
Carl,

z logów 02, moment alex'a wyszedł 400 Nm, a hamownia pokazała 349 Nm. popraw podpis proszę... :619:
...nie pisałem, przypadkiem, kiedyś o tym?

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 17:21:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

[+]
Carl,

z logów 02, moment alex'a wyszedł 400 Nm, a hamownia pokazała 349 Nm. popraw podpis proszę... :619:
...nie pisałem, przypadkiem, kiedyś o tym?

:517:


Meszrumie, przechodzisz menopauzę czy przerost gruczołu prostaty ? :)
Naprawdę nie wiem skąd ta złośliwość... :/
Proszę o wrzucenie wykresu...
Auto powinno ten moment osiągać dopiero około 3300 rpm - wtedy wyjdzie około 164 PS.
Z logów tipa wychodzi 352 Nm X 3264 rpm / 7022 = 163,61 PS.
Więc nie rozumiem o co chodzi... ???
Mam po raz kolejny tłumaczyć, że max mocy wcale nie jest tam gdzie maksimum momentu obrotowego ?
Przy maksymalnym momencie z tipa 400 Nm wychodzi 113 PS, więc jeżeli w tym miejscu ma 349 Nm (alextaxi napisał, że to max moment) to ile ma przy maksymalnej mocy ? :)

Poza tym: od dnia dzisiejszego straciłem szacunek i dobre zdanie o Mastersie, skoro bez żadnego zastanowienia hamują tiptronica, pozwalając aby ASB była narażona na uszkodzenie, gdy drastycznie spada ciśnienie ATF-u :( :/

Przypominam, że było do tej pory dwóch śmiałków, którzy shamowali tipa, obaj w A4:
Norbi - zaraz go sprzedał więc zdążył z nieszczęściem. ;)
Gregory - niedługo po "legendarnym" hamowaniu rozlecial mu się tiptronic :/

Gratuluję wyobraźni kolego Alextaxi :): a Meszrumowi radzę powstrzymać się od komentarzy... :)

alextaxi napisał(a):
Wczoraj zauwazylem jakby co jakis czas auto stawalo sie slabsze. Nie zbiera sie tak jak zwykle trzeba mocniej wciskac pedal gazu i praca motorka jakby glosniejsza. Podpowiedzcie na co zwrocic uwage.


No patrz... A tak rewelacyjnie jeździło... przez kilka dni...
Szykuj kasę na remont tipa, przyjacielu.

Masters nie powiedzial Ci o zagrożeniach ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 18:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

zupełnie niezłośliwie, nadal uważam, iż wzór, na którym się opierasz jest wiarygodny tylko w przypadku wcześniejszego hamowania auta. w przeciwnym razie nie wiemy, gdzie leży maksymalna moc.

powtórzę raz jeszcze - widziałem wykres z hamowni AKE i liczyłem wg wzoru [tak, przy użyciu kalkulatora] w oparciu o log 09.1 dla tego samego AKE.
wartości różniły się o ponad 30 PS.






[+]
zupełnie na marginesie,
nie mam problemów osobistych, zawodowych, zdrowotnych ani światopoglądowych. mój poziom uszczypliwości pozostał na tym samym powiomie, lecz drażliwość otoczenia zdecydowanie wzrosła przy jednoczesnym braku chęci do polemiki, która jest instrumentem w dyskusji.
nic nie poradzę, że nie traktuję silnika jak wyrobów Stradivari'ego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 18:46:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Musiałeś być chyba na dwóch gazach jak to liczyłeś... bez urazy. :)

Dla przykładu piękne wykresy SebMisa i Wowo, weźmy ten pierwszy i żeby nie było nieporozumień policzmy tylko w tych momentach gdzie widzimy maks. momentu (widać moment i obroty). Przy obliczeniach opieram się tylko na wykresach z hamowni.

Obrazek

Obrazek

I jako rodzynek - najnowsze osiągnięcie Rogala

http://www.imagic.pl/public/pview/83486/GruchaA6_25TDi.JPG


Przed chipsem:
293,9 Nm X 3022 rpm / 7022 = 126,48 PS
bądź łaskaw "zjechać" teraz na wykres mocy dokladnie w tym momencie na linii x

Po chipsie:
380,9 Nm X 2531 rpm / 7022 = 137,29 PS
analogicznie jak wyżej - spójrz na linię x w tym momencie i odczytaj moc.

Gdzie jest więc te Twoje 30 PS różnicy, przyjacielu ?
Róznice są owszem 1 -2 PS...
Przyjmij jakikolwiek hipotetyczny punkt na tym wykresie w przebiegu momentu, odczytaj go prawidłowo, przelicz i spójrz na wskazania...

Mam wyciągać dalsze przykłady ? ;)

Teraz trochę wyobraźni, skoro ścisły umysł z deka niedomaga :D :)
Wracając do wypowiedzi Alextaxi.
Jeżeli to prawda, że 349 Nm to moment maksymalny i jest umiejscowiony w zakresie obrotów jak w logu tipa, czyli zostaje osiągnięty przy wskazaniu 400 Nm z tipa (1984 rpm) - to wyobraź sobie - zupełnie hipotetycznie jaki jest dalszy przebieg tego momentu i jaką wartość moment osiąga w miejscu gdzie przecina się z wykresem mocy... :):

Z mojej strony wszystko...

[+]

chętnie posłucham co myślisz o hamowaniu tiptronica przez Mastersa ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 22:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):

Dla przykładu piękne wykresy SebMisa i Wowo, weźmy ten pierwszy i żeby nie było nieporozumień policzmy tylko w tych momentach gdzie widzimy maks. momentu (widać moment i obroty). Przy obliczeniach opieram się tylko na wykresach z hamowni.

Obrazek

Obrazek



[+]

chętnie posłucham co myślisz o hamowaniu tiptronica przez Mastersa ?




Obrazek

Obrazek

proszę, wylicz moc w oparciu o powyższe wykresy.
Nm x rpm / 7022


[+]

nie mam tiptronic'a. nie wiem, czy jest to szkodliwe, czy nie.
nie hamowałem nawet swojego manual'a, gdyż nie miałem potrzeby.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 23:12:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Robisz sobie ze mnie jakieś jaja ? :/ :(
Bo nie rozumiem...
Wyliczyłem Ci powyżej na przykladzie SebMisa i porównałem z wykresem mocy.

To co robisz nazywasz konstruktywną polemiką Meszrumie ?

http://wasze.motofakty.pl/artykul/moc_a ... otowy.html

Wygląda to na nieodpartą chęć udowodnienia Carlowi, że się myli...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2007 23:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Robisz sobie ze mnie jakieś jaja ? :/ :(
Bo nie rozumiem...
Wyliczyłem Ci powyżej na przykladzie SebMisa i porównałem z wykresem mocy.

To co robisz nazywasz konstruktywną polemiką Meszrumie ?

http://wasze.motofakty.pl/artykul/moc_a ... otowy.html

Wygląda to na nieodpartą chęć udowodnienia Carlowi, że się myli...



Carl,

OK.
teraz jest jasność wzoru.
Nm wg rpm maksymalnej mocy x rpm maksymalnej mocy / 7022 = PS.

nadal uważam, iż bez wykresu nie sposób jest ustalić rpm maksymalnej mocy. czy jest inaczej?
przecież maksymalna moc może być na 4200 rpm, a równie dobrze na 3800 rpm...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 00:20:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Obrazek

Przykłady obliczeń:

(zwróć uwagę na miejsca na przebiegu mocy zaznaczone czerwonymi liniami)

1. Moment maksymalny

380,9 Nm X 2531 rpm / 7022 = 137,29 PS - wykres wskazuje jakieś 137,5 PS

2. 355 Nm X 3400 rpm / 7022 = 171,88 PS - wykres wskazuje jakieś 170 PS

Maksymalna moc

335 Nm X 3698 rpm / 7022 = 176,42 PS - wykres wskazuje 177 PS :!!:

3. 305 Nm X 4000 rpm / 7022 = 173,73 PS

4. 225 Nm X 4420 rpm / 7022 = 141,62 PS

Mam nadzieję, że nastala jasność...

Można określić moc maksymalną na tyle na ile pozwala nam sample ratio w VAG-u (częstotliwość odczytów) jestem pewien, że po wartości krytycznej przy 3698 rpm moc utrzymałaby jeszcze w kilku wynikach płaską charakterystykę widoczną na wykresie, po czym mimo wzrostu obrotów wartość momentu zaczęłaby spadać dokladnie jak na wykresie, a wraz z nim moc.
Należy wybrać największą możliwą do wyliczenia moc ze wzoru - jest realna i w moim mniemaniu zostałaby potwierdzona na hamowni...

Wracając jeszcze do tych nieszczęsnych 400 Nm kolegi Alextaxi - zwróć uwagę na częstotliwość odczytu, dziwną szpiczastość w przebiegu momentu oraz pozycję nr 4 LOAD - nie wciśnięty do oporu gaz. Poza tym log robiony na trójce...


Dobranoc... :):

[+]

meszrum napisał(a):
[+]

nie mam tiptronic'a. nie wiem, czy jest to szkodliwe, czy nie.
nie hamowałem nawet swojego manual'a, gdyż nie miałem potrzeby.


Zmieniasz zdanie co chwila... :):
Teraz nie wiesz, czy to jest szkodliwe, a 5 stycznia wiedziałeś... :)

meszrum napisał(a):
hamownia?
szkoda Twego auta [zupelnie powaznie]. hamowanie automatu to sztuka dla sztuki... a na pewno najmiej to sluzy skrzyni.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 13:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witajcie. Z tym hamowaniem tipa to sie troche zaniepokoilem :< . Ggybym o tym wiedzial chyba bym sie nie zdecydowal. Ale juz po fakcie. Wrzucam wykres , prosze o komentarz. Sorry za fatalna jakosc.

WYKRES

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72b ... 98934.html

WYNIKI POMIARU

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/980 ... b5622.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 13:32:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Alextaxi,

Teraz ja wróciłem do Twoich logów na początku topika...

Zaufałem Meszrumowi i nie oglądałem ich, dyskutując tylko o mocy...
Uważam, że Twoje auto ma więcej niż 163 PS, natomiast brak mocy jest wynikiem źle mierzącego lmm.

Twoje auto ma uszkodzony przepływomierz, obcina dawki na ograniczeniu dymienia w całym zakresie obrotowym :!!:
Wymienialeś go na nowy z ASO, czy to jakiś zamiennik ?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4463.0

Wymień go - powinieneś odzyskać raj utracony... :):

PS. I nie hamuj więcej tiptronica, bo Carl nie odezwie się w życiu w zakładanych przez Ciebie tematach...

[+]

Bardzo dziwnie zrobiony "przez profesjonalistów" wykres... :/
Zauważ, że moc rośnie Ci aż do momentu skończenia się tabelki. a pewnie i poza nią...
Po raz kolejny tracę szacunek widząc, że według Mastersa - zakres użytecznego momentu obrotowego kończy się na 4000 rpm :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 13:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
(...)
1. Moment maksymalny

380,9 Nm X 2531 rpm / 7022 = 137,29 PS - wykres wskazuje jakieś 137,5 PS

2. 355 Nm X 3400 rpm / 7022 = 171,88 PS - wykres wskazuje jakieś 170 PS

Maksymalna moc

335 Nm X 3698 rpm / 7022 = 176,42 PS - wykres wskazuje 177 PS :!!:

3. 305 Nm X 4000 rpm / 7022 = 173,73 PS

4. 225 Nm X 4420 rpm / 7022 = 141,62 PS

Mam nadzieję, że nastala jasność...

Można określić moc maksymalną na tyle na ile pozwala nam sample ratio w VAG-u (częstotliwość odczytów) jestem pewien, że po wartości krytycznej przy 3698 rpm moc utrzymałaby jeszcze w kilku wynikach płaską charakterystykę widoczną na wykresie, po czym mimo wzrostu obrotów wartość momentu zaczęłaby spadać dokladnie jak na wykresie, a wraz z nim moc.
Należy wybrać największą możliwą do wyliczenia moc ze wzoru - jest realna i w moim mniemaniu zostałaby potwierdzona na hamowni...

Wracając jeszcze do tych nieszczęsnych 400 Nm kolegi Alextaxi - zwróć uwagę na częstotliwość odczytu, dziwną szpiczastość w przebiegu momentu oraz pozycję nr 4 LOAD - nie wciśnięty do oporu gaz. Poza tym log robiony na trójce...


Dobranoc... :):

[+]

meszrum napisał(a):
[+]

nie mam tiptronic'a. nie wiem, czy jest to szkodliwe, czy nie.
nie hamowałem nawet swojego manual'a, gdyż nie miałem potrzeby.


Zmieniasz zdanie co chwila... :):
Teraz nie wiesz, czy to jest szkodliwe, a 5 stycznia wiedziałeś... :)

meszrum napisał(a):
hamownia?
szkoda Twego auta [zupelnie powaznie]. hamowanie automatu to sztuka dla sztuki... a na pewno najmiej to sluzy skrzyni.



Carl,

co do wzoru,
- ponownie pragnę zauważyć, że jeżeli nie wiesz, na jakim rpm jest maksymalna moc, to wynik jest dotknięty błędem;
- wzór jest poprawny tylko pod warunkiem opisania go jako:
Nm wg rpm maksymalnej mocy x rpm maksymalnej mocy / 7022 = PS. zatem bez wykresu nie wiadomo, gdzie leży maksymalna moc [po tuningu zazwyczaj przesuwa się względem serii nawet o 300 rpm];
- odczyty z 009.2 są różne aniżeli te z hamowni [patrz wykres alex'a].


co do skrzyni,
czy ja napisałem, że jest szkodliwe? napisałem, że nie służy i nadal tak uważam. każde maksymalne obciążanie silnika nie jest dlań, jako i skrzyni, korzystne [co można nawet przeczytać w instruckji do C5].
osobiście nie poddałbym hamowaniu nawet m, gdyż nie widzę w tym nic ciekawego. nadal stoję na stanowisku, że zwyczajnie nie warto tego robić, chyba, że zachodzi konieczność [np.: subiektywne przeświadczenie o braku mocy]. akurat moc 2.5TDI można określić wg logów [pod warunkiem sprawnego mechanicznie auta], co policzyłem powyżej.

stanowisk jest tak wiele, co do szkodliwości hamowni wobec tiptronic'ów, że doprawdy nie potrafię zająć stanowiska. uważam, że jak zawsze, prawda leży po środku - jedno hamowanie tiptronic'a nie zaszkodzi mu bardziej, niż ciąganie miesiącami przyczepy bądź pałowanie na śniegu.

jeżeli pytasz mnie, to ja nie odważyłbym się na hamowanie.


carlnova napisał(a):
Alextaxi,

Teraz ja wróciłem do Twoich logów na początku topika...

Zaufałem Meszrumowi i nie oglądałem ich, dyskutując tylko o mocy...
Uważam, że Twoje auto ma więcej niż 163 PS, natomiast brak mocy jest wynikiem źle mierzącego lmm.

Twoje auto ma uszkodzony przepływomierz, obcina dawki na ograniczeniu dymienia w całym zakresie obrotowym :!!:
Wymienialeś go na nowy z ASO, czy to jakiś zamiennik ?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4463.0

Wymień go - powinieneś odzyskać raj utracony... :):

(...)

[+]

Bardzo dziwnie zrobiony "przez profesjonalistów" wykres... :/
Zauważ, że moc rośnie Ci aż do momentu skończenia się tabelki. a pewnie i poza nią...
Po raz kolejny tracę szacunek widząc, że według Mastersa - zakres użytecznego momentu obrotowego kończy się na 4000 rpm :(



Carl,

na litość... nic nie obcina. program jest zrobiony by oszczędzać skrzynię [jak dla multi] - dlatego tylko podniesiono ograniczenie momentu [które normalnie leżałoby na poziomie ok. 39.8 mg/R] i o 3-4% ciśnienie, co daje efekt, że:
- 008.2 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina. jak lmm może obciąć dawkę, skoro mierzy więcej powietrza, niż życzenie kierowcy generuje :): ?

optymalna masa powietrza [czyli 008.4 > 008.2] pojawia się przy 2500 rpm, co jest skorelowane z pojawieniem się zadanego mbar po OB. innymi słowy: do 2500 rpm T jest w bezwładności po OB, nabiera prędkości od 2500 rpm na skutek przeciągu, co lmm skrzętnie mierzy.
program jest napisany tak, że cała moc bazuje na lmm, który jest wyznacznikiem dynamiki. jednakże w tym przypadku jest jak majbardziej OK. z resztą Marek zwróciłby na to uwagę.

naucz się czytać, w końcu, logi.
:/





alex,

niczego nie wymieniaj. dawki są poprawne. Twoje lmm jest w pełni sprawne. odnoszę wrażenie, że jest w Twoim ECU zaimplentowana software'owa modyfikacja odczytu z lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 15:01:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

na litość... nic nie obcina. program jest zrobiony by oszczędzać skrzynię [jak dla multi] - dlatego tylko podniesiono ograniczenie momentu [które normalnie leżałoby na poziomie ok. 39.8 mg/R] i o 3-4% ciśnienie, co daje efekt, że:
- 008.2 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina. jak lmm może obciąć dawkę, skoro mierzy więcej powietrza, niż życzenie kierowcy generuje :): ?
program jest napisany tak, że cała moc bazuje na lmm, który jest wyznacznikiem dynamiki. jednakże w tym przypadku jest jak majbardziej OK. z resztą Marek zwróciłby na to uwagę.

naucz się czytać, w końcu, logi.
:/





alex,

niczego nie wymieniaj. dawki są poprawne. Twoje lmm jest w pełni sprawne. odnoszę wrażenie, że jest w Twoim zaimplentowana software'owa modyfikacja odczytu z lmm.


Właśnie strzeliłeś sobie we własne kolano Wielki Wodzu Zmieniająca się z Każdym Podmuchem Wiatru - Chorągiewko ;)
Wisisz mi 394 PLN za niewłaściwie zdiagnozowaną usterkę lmm. :) ale... dla mnie ważniejsze są zasady.
Otóż jak zapewne wiesz, dysponuję seryjnymi kośćmi od Aligatora i w każdej dosłownie chwili mogę je sobie wrzucić do ECU.
Tak też robię, szczególnie w sytuacji jak nie jestem pewien odczytanych wartości mierzonych.
A więc mój program też jest napisany w ten sposób:

- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina.

Na seryjnych kościach wszystko jest książkowo, czyli wartość dawki na ograniczeniu dymienia jest większa od dawki na ograniczeniu momentu obrotowego, która to z kolei dawka ogranicza życzenie kierowcy. Jest OK.
I tak jest na każdej przepływce - ostatni wymieniłem lmm niepotrzebnie...
Nie mam pretensji - chodzi mi raczej o Twoją konsekwencję.
Dlaczego więc Meszrumie zmieniasz co chwila zdanie i diagnozujesz w zależności od stanu emocjonalnego, świadomości, czy też może stanu trzeźwości ? :) Dążysz do władzy absolutnej i postrzegasz nas jako zagrożenie Twojej pozycji ? Czasami myślę, że tak właśnie jest... że nie żartujesz.
Przykre...

Co do moich umiejętności czytania logów, dziękuję za wskazówki, przyjmuję je z pokorą... Grzecznie natomiast przypomnę, że jak mnie pamięć nie myli - Ty mylisz się 5 razy częściej, sklejają Ci się tabelki, mylą wartości etc, etc i nikt Ci tego nie wypomina... ;)
Forum jest od tego, aby sobie pomagać, a nie udowadniać kto jest najmądrzejszy...
Według Ciebie zdecydowanie wzrosła drażliwość otoczenia przy jednoczesnym braku chęci do polemiki, ja myślę, że jest akurat odwrotnie...
Więc odrobina skromności, o Wielki Wodzu, na pewno by nie zaszkodziła...

Z wyrazami szacunku

Carl

PS. Nie widzę sensu dyskutować dalej o mocy i momencie obrotowym. Bądź łaskaw zauważyć, ile razy wyedytowałeś i zmienileś swoje wypowiedzi zanim zdążyłem Ci na nie odpisać. To walka z wiatrakami w moim mniemaniu...
...i nie broń tak zaciekle Mastersa - dla mnie to nie są profesjonaliści i zdania nie zmienię...

[+]

Aha... Byłbym zapomniał...
Zupełnie nie wiem o czym tu piszesz...

meszrum napisał(a):
- wzór jest poprawny tylko pod warunkiem opisania go jako:
Nm wg rpm maksymalnej mocy x rpm maksymalnej mocy / 7022 = PS. zatem bez wykresu nie wiadomo, gdzie leży maksymalna moc [po tuningu zazwyczaj przesuwa się względem serii nawet o 300 rpm];


[++]
Nie widzę na tym wykresie wartości przebiegu mocy więc ciężko mi się odnieść, porównuję to więc z końcowymi obrotami i jest OK.
Zauważasz, że mimo skończenia tabeli przy 4000 rpm - moc dalej rośnie ?

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: