carlnova napisał(a):
(...)
1.
Moment maksymalny380,9 Nm X 2531 rpm / 7022 = 137,29 PS - wykres wskazuje jakieś 137,5 PS
2. 355 Nm X 3400 rpm / 7022 = 171,88 PS - wykres wskazuje jakieś 170 PS
Maksymalna moc335 Nm X 3698 rpm / 7022 = 176,42 PS - wykres wskazuje 177 PS
3. 305 Nm X 4000 rpm / 7022 = 173,73 PS
4. 225 Nm X 4420 rpm / 7022 = 141,62 PS
Mam nadzieję, że nastala jasność...
Można określić moc maksymalną na tyle na ile pozwala nam sample ratio w VAG-u (częstotliwość odczytów) jestem pewien, że po wartości krytycznej przy 3698 rpm moc utrzymałaby jeszcze w kilku wynikach płaską charakterystykę widoczną na wykresie, po czym mimo wzrostu obrotów wartość momentu zaczęłaby spadać dokladnie jak na wykresie, a wraz z nim moc.
Należy wybrać największą możliwą do wyliczenia moc ze wzoru - jest realna i w moim mniemaniu zostałaby potwierdzona na hamowni...
Wracając jeszcze do tych nieszczęsnych 400 Nm kolegi Alextaxi - zwróć uwagę na częstotliwość odczytu, dziwną szpiczastość w przebiegu momentu oraz pozycję nr 4 LOAD - nie wciśnięty do oporu gaz. Poza tym log robiony na trójce...
Dobranoc...
[+]
meszrum napisał(a):
[+]
nie mam tiptronic'a. nie wiem, czy jest to szkodliwe, czy nie.
nie hamowałem nawet swojego manual'a, gdyż nie miałem potrzeby.
Zmieniasz zdanie co chwila...
Teraz nie wiesz, czy to jest szkodliwe, a 5 stycznia wiedziałeś...
meszrum napisał(a):
hamownia?
szkoda Twego auta [zupelnie powaznie]. hamowanie automatu to sztuka dla sztuki... a na pewno najmiej to sluzy skrzyni.
Carl,
co do wzoru,
- ponownie pragnę zauważyć, że jeżeli nie wiesz, na jakim rpm jest maksymalna moc, to wynik jest dotknięty błędem;
- wzór jest poprawny tylko pod warunkiem opisania go jako:
Nm wg rpm maksymalnej mocy x rpm maksymalnej mocy / 7022 = PS. zatem bez wykresu nie wiadomo, gdzie leży maksymalna moc [po tuningu zazwyczaj przesuwa się względem serii nawet o 300 rpm];
- odczyty z 009.2 są różne aniżeli te z hamowni [patrz wykres alex'a].
co do skrzyni,
czy ja napisałem, że jest szkodliwe? napisałem, że nie służy i nadal tak uważam. każde maksymalne obciążanie silnika nie jest dlań, jako i skrzyni, korzystne [co można nawet przeczytać w instruckji do C5].
osobiście nie poddałbym hamowaniu nawet m, gdyż nie widzę w tym nic ciekawego. nadal stoję na stanowisku, że zwyczajnie nie warto tego robić, chyba, że zachodzi konieczność [np.: subiektywne przeświadczenie o braku mocy]. akurat moc 2.5TDI można określić wg logów [pod warunkiem sprawnego mechanicznie auta], co policzyłem powyżej.
stanowisk jest tak wiele, co do szkodliwości hamowni wobec tiptronic'ów, że doprawdy nie potrafię zająć stanowiska. uważam, że jak zawsze, prawda leży po środku - jedno hamowanie tiptronic'a nie zaszkodzi mu bardziej, niż ciąganie miesiącami przyczepy bądź pałowanie na śniegu.
jeżeli pytasz mnie, to ja nie odważyłbym się na hamowanie.
carlnova napisał(a):
Alextaxi,
Teraz ja wróciłem do Twoich logów na początku topika...
Zaufałem Meszrumowi i nie oglądałem ich, dyskutując tylko o mocy...
Uważam, że Twoje auto ma więcej niż 163 PS, natomiast brak mocy jest wynikiem źle mierzącego lmm.
Twoje auto ma uszkodzony przepływomierz, obcina dawki na ograniczeniu dymienia w całym zakresie obrotowym
Wymienialeś go na nowy z ASO, czy to jakiś zamiennik ?
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4463.0Wymień go - powinieneś odzyskać raj utracony...
(...)
[+]
Bardzo dziwnie zrobiony "przez profesjonalistów" wykres...
Zauważ, że moc rośnie Ci aż do momentu skończenia się tabelki. a pewnie i poza nią...
Po raz kolejny tracę szacunek widząc, że według Mastersa - zakres użytecznego momentu obrotowego kończy się na 4000 rpm
Carl,
na litość...
nic nie obcina. program jest zrobiony by oszczędzać skrzynię [jak dla multi] - dlatego tylko podniesiono ograniczenie momentu [które normalnie leżałoby na poziomie ok. 39.8 mg/R] i o 3-4% ciśnienie, co daje efekt, że:
- 008.2 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
- 008.4 jest mniejszy niż 008.3 [tuning];
-
008.4 > 008.2 [tuning] - czyli nie obcina. jak lmm może obciąć dawkę, skoro mierzy więcej powietrza, niż życzenie kierowcy generuje
?
optymalna masa powietrza [czyli 008.4 > 008.2] pojawia się przy 2500 rpm, co jest skorelowane z pojawieniem się zadanego mbar po OB. innymi słowy: do 2500 rpm T jest w bezwładności po OB, nabiera prędkości od 2500 rpm na skutek przeciągu, co lmm skrzętnie mierzy.
program jest napisany tak, że cała moc bazuje na lmm, który jest wyznacznikiem dynamiki. jednakże w tym przypadku jest jak majbardziej OK. z resztą Marek zwróciłby na to uwagę.
naucz się czytać, w końcu, logi.
alex,
niczego nie wymieniaj. dawki są poprawne.
Twoje lmm jest w pełni sprawne. odnoszę wrażenie, że jest w Twoim ECU zaimplentowana software'owa modyfikacja odczytu z lmm.