.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:48:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [R5] kilka pytań o rozdzielacz zapłonu
PostNapisane: 16.lut.2008 00:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
dziś zanurkowałem pod machę białej myszki i w okolicy rozdzielacza zapłonu zobaczyłem coś takiego:
Obrazek
- czy to coś oznaczone czerwoną strzałką to oryginalne mocowanie rozdzielacza do głowicy? To coś jest przykręcone do widełek dociskających rozdzielacz do głowicy. Tak ma być?
- czy minimalne przesunięcie kopułki rozdzielacza (a właściwie jej obrót) na dolnej części rozdzielacza wpływa na przesunięcie zapłonu?
- jak mogę sprawdzić poprawne działanie podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu (bez wyjnowania rodzialacza z głowicy, o ile sie da...)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 12:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. to ori zawleczka, zanitowana by żaden Marcin nie grzebał przy ustawieniach aparatnika. :D
2. tak, delikatne przesunięcie zmienia punkt zapłonu w KV.
3. zapalasz silnik zciągasz węzyk od rozdzielacza a ten od kolektora ssącego zaslepiasz palcem, następnie zasysasz przewód od wyprzedzacza i wolne obroty mają podskoczyć ;) a podciśnienie w rurce ma się utrzymywać to tak chaupniczo - a najlepiej na lampie stroboskopowej.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 14:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mój kolega Mauzer napisał(a):
1. to ori zawleczka, zanitowana by żaden Marcin nie grzebał przy ustawieniach aparatnika. :D

A gdyby Marcin jednak chciał nieco grzebnąć w aparacie? Jak to cudo zdjąć?
Mój kolega Mauzer napisał(a):
2. tak, delikatne przesunięcie zmienia punkt zapłonu w KV.

wydawało mi się, że o momencie iskry decyduje ta trzypinowa wtyczka przy rozdzielaczu. Palec rozdzielacza jest przecież dość szeroki....
Mój kolega Mauzer napisał(a):
3. zapalasz silnik zciągasz węzyk od rozdzielacza a ten od kolektora ssącego zaslepiasz palcem, następnie zasysasz przewód od wyprzedzacza i wolne obroty mają podskoczyć ;) a podciśnienie w rurce ma się utrzymywać to tak chaupniczo - a najlepiej na lampie stroboskopowej.

Alles klar :helm:. A czy ta membrana jest jakoś wymienialna lub da się załatać/uszczelnić?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 21:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. metoda siłowa załatwi sprawe.
2. w tym systemie zapłonowym ustawienie aparatu ma znaczenie w nowszych systemach (np. motronic) komp sam ustala punkt zapłonu biorąc pod uwage warunki pracy silnika (czujniki elektryczne).
Jesli już chcesz poprawiać punkt zapłonu to musisz odpiąć odme silnika i zaslepić jej strone "dolotową".
3. tylko wymiana całego zaworka z ramieniem.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 23:05:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
zasysasz przewód od wyprzedzacza i [...] podciśnienie w rurce ma się utrzymywać

:/ no to u mnie coś nie teges, bo jak zassam rurkę, to jakoś nie czuję, aby to wytwarzało jakieś podciśnienie. A przy zdjętej kopułce powinien poruszać się palec rozdzielacza, czy też silłownik podciśnieniowy przesuwa coś w dolnej, niewidocznej części?
Na allegro znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item313158518_pr ... prawa.html
No i nasz tradycyjny quiz:
-> czy ten siłownik da się wyjąć z rozdzialacza bez demontażu rozdzialacza z głowicy? chodzi mi o wyczepienie tej dźwigienki...
-> czy siłownik podciśnieniowy był taki sam we wszytskich modelach, czy będę potrzebował konkretny do "JT"

Za dobre odpowiedzi serdeczne Bóg Zapłać :pop:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: