aawol napisał(a):
pompa SKF - 83 zł
to proste ale zaglądam pod maskę i zonk - pompa jest w 1/3 zakryta obudową rozrządu - koło pasowe i wirnik jest na wierzchu ale z boku jest taka ok 8 cm wypustka która wchodzi pod obudowę rozrządu i jak przypuszczam to pewnie tam są również śruby. No i pewnie trzeba będzie zdjąć te osłonę rozrządu a to już mnie martwi .....
Nie wiem, jak chłopaki chcą wymienić pompę wodną w 30 minut, bo trzeba:
- odkręcić wspornik pompy wspomagania
- zdjąć obudowę rozrządu a w tym celu:
- zdjąć koło pasowe wału (cztery śruby imbusowe - uwaga! dobrze
wbijaj imbus, do samego końca, bo objedziesz i masz przewalone!)
- odkręcić wszystkie śrubki dolnej części obudowy
- zdjąć koło pasowe pompy wodnej
- wykręcić pompę wodną, nie na dwóch 13-kach, tylko na ośmiu-
dziesięciu 6-kach, które przed wykręceniem radzę obstukać młotkiem,
bo często są zapieczone, a ich urwanie generuje kłopot
Jak się uwiniesz w 3 godziny, jesteś dobry.