.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 14:55:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: b3 1.8 NE +lpg pompa wody chrzęści
PostNapisane: 10.sty.2008 09:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
mam takie pytanko co się stanie jeśli pompa się skończy.
zaczęła chrzęścić zwłaszcza na zimnym silniku, po nagrzaniu jest OK. Planuję wymianę ale niestety muszę w sobotę zaliczyć Wrocław ( smutne zdarzenie losowe) i do tego czasu nie zdążę tego zrobić stąd moje pytanie - co będzie jeśli w drodze padnie - da się jakoś jechać???

nie ma żadnych wycieków, temperatura silnika w normie, termostat działa, ogrzewanie też. tylko ten dźwięk i jakby lekki luz na ośce pompy

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Ostatnio edytowano 10.sty.2008 10:52:42 przez aawol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: b3 1.8 NG +lpg pompa wody chrzęści
PostNapisane: 10.sty.2008 10:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
aawol napisał(a):
mam takie pytanko co się stanie jeśli pompa się skończy.
zaczęła chrzęścić zwłaszcza na zimnym silniku, po nagrzaniu jest OK. Planuję wymianę ale niestety muszę w sobotę zaliczyć Wrocław ( smutne zdarzenie losowe) i do tego czasu nie zdążę tego zrobić stąd moje pytanie - co będzie jeśli w drodze padnie - da się jakoś jechać???

nie ma żadnych wycieków, temperatura silnika w normie, termostat działa, ogrzewanie też. tylko ten dźwięk i jakby lekki luz na ośce pompy

Raczej na pewno objedziesz, to dość wczesny objaw. Ale jeśli pompa padnie, to sie zablokuje. Wtedy nie masz chłodzenia i musisz natychmiast przerwać jazdę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 10:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
pocieszające ( mama chce jechać na pogrzeb), czy padnięcie pompy poznam po ??? gwałtownym wzroście temp.??
teraz w czasie jazdy z prędkością powyżej 70 km/h mam stałą temp. silnika na poziomie 85-88 st.
szczerze mówiąc pojechać muszę i trochę się boję bo to 300 km w jedną stronę.

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 10:42:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeżeli masz silnik 1.8 tak jak w podpisie to Ci nie pomogę (nie wiem jak tam jest pompa mocowana) ale jak masz NG jak w temacie posta to pompa wody napędzana jest z paska rozrządu i padnięcie pompy kończy się przeskoczeniem rozrządu... reszty się domyśł

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 10:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
błąd kodu silnika poprawiłem/ Przepraszam

no cóż sądząc po decyzji rejestracyjnej silnik mam NE 1437.. ale pompa napędzana jest tym samym paskiem co alternator tzn. ma z przodu ( od chłodnicy) koło pasowe średnicy ok 12-15 cm.
Czy oprócz tego jest w jakiś sposób połączona z rozrządem ?? teraz to już zgłupiałem .... :/

czy jeśli podałbym numer WIN to ktoś określi co powinno być pod maską mojej niuni???

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 11:03:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W Twoim przypadku "padnięcie" pompy nie ingeruje w rozrząd. W NG pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu i służy jako jego napinacz. Jeżeli masz pompę z boku i napędzaną paskiem klinowym w wyniku awarii pozbywasz się chłodzenia silnika - a to uniemożliwia dalszą bezpieczną jazdę. Do soboty masz dwa dni - idź do sklepu i kup nową - wymiana długo nie potrwa... Zrób to przed wyjazdem - i tak będzie trzeba wymienić to po co czekać do ostatniej chwili...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 11:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
na ile kłopotliwa jest wymiana???? nie posiadam kanału, ani specjalnych kwalifikacji. Jak sprawdzić jaką konkretnie pompę będę potrzebowal ( symbol ?? czy wystarczy że podam kod silnika??).
Jaki jest przebieg prac i czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia - strasznie tam ciasno i jak patrzyłem to osłona rozrządu roszkę przykrywa tę pompe czy to się tak prosto da wymienić.......

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2008 18:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ja jezdziłem z chrzakajaca pompa kilkaset km i jedynie co sie stało to zaczeła cieknąć :): , no ale moze stać "dęba" i zerwie pasek i wtedy tez nie masz ładowania

wymiana jest banalnie prosta i nie zajmuje wiecej jak 30 min i do tego nie potrzeba kanału, wszystko zrobisz spod maski, no chyba ze masz wspomaganie to trzeba odkrecic dodaktowa łape od wspomagania

pompa trzyma sie dwóch srubach bodajrze 13-stkach i odkrecasz 3 opaski trzymajace węże wodne i potem jak w nowej pompnie nie bedzie termostatu to przekładasz ze starej :D a i kólko napedowe ;)

oczywiscie przed cała operacja spuszczasz płyn, ale nieco wyleci z bloku wiec dobrze sie zaopatrzyc nieco płynu na dolekwkę ;)

pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 08:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
pompa SKF - 83 zł
to proste ale zaglądam pod maskę i zonk - pompa jest w 1/3 zakryta obudową rozrządu - koło pasowe i wirnik jest na wierzchu ale z boku jest taka ok 8 cm wypustka która wchodzi pod obudowę rozrządu i jak przypuszczam to pewnie tam są również śruby. No i pewnie trzeba będzie zdjąć te osłonę rozrządu a to już mnie martwi .....

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 09:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
aawol napisał(a):
pompa SKF - 83 zł
to proste ale zaglądam pod maskę i zonk - pompa jest w 1/3 zakryta obudową rozrządu - koło pasowe i wirnik jest na wierzchu ale z boku jest taka ok 8 cm wypustka która wchodzi pod obudowę rozrządu i jak przypuszczam to pewnie tam są również śruby. No i pewnie trzeba będzie zdjąć te osłonę rozrządu a to już mnie martwi .....

Nie wiem, jak chłopaki chcą wymienić pompę wodną w 30 minut, bo trzeba:
- odkręcić wspornik pompy wspomagania
- zdjąć obudowę rozrządu a w tym celu:
    - zdjąć koło pasowe wału (cztery śruby imbusowe - uwaga! dobrze
    wbijaj imbus, do samego końca, bo objedziesz i masz przewalone!)
    - odkręcić wszystkie śrubki dolnej części obudowy
    - zdjąć koło pasowe pompy wodnej
- wykręcić pompę wodną, nie na dwóch 13-kach, tylko na ośmiu-
dziesięciu 6-kach, które przed wykręceniem radzę obstukać młotkiem,
bo często są zapieczone, a ich urwanie generuje kłopot

Jak się uwiniesz w 3 godziny, jesteś dobry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2008 10:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
dzięki SebastianS, dałeś mi jasny obraz sytuacji oraz przedmiar robót.
w tej sytuacji (bo pompę i tak już mam SKF) pojadę tak jak jest, zabiorę pompę i nowy pasek ...... będę się modlił żeby wytrzymało .
a jak wrócę to na spokojnie oddam do wymiany .

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: