.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:40:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Padający rozrusznik - jak rozpoznać ?
PostNapisane: 08.lis.2006 00:09:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Czy można to wcześniej jakoś odczuć zanim wyzionie ducha ?


Pozdroo

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 09:25:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.mar.2006 12:28:16
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Myślenic / małopolska
W rozrusznikach najczęściej pada bendix i/lub szczotki Wymienne są tez tulejki wirnika. W moim jak padał rozrusznik zdarzało się często ze przy rozruchu wydobywał się głośny przenikliwy pisk występujący przy zazębianiu bendixa z kołem zamachowym. Pierwsze co u mnie wysiadło to akumulator. Spadki napięcia były tak duze, ze przy rozruchu radio się restartowało. Nowy akumulator jakoś radził sobie z tym problemem nawet piski zanikły. Przy wymianie skrzyni przyszedł czas na naprawę rozrusznika. Mechanik miał problemy z rozebraniem go tak był zapchany syfem który powstaje przy pracy sprzęgła. Jeśli masz jakieś przesłanki ze rozrusznik nie domaga radze przed zimą zrobić z tym bo w mroźne dni może dokonać żywota a przy okazji pociągnąć za sobą akumulator.
Często wystarczy wymiana samych tulejek na których ułożyskowany jest wirnik a które się też zużywają i powodują dodatkowe opory.

_________________
było: Audi 80 Avant 1,9TDI; jest: A6C5 Avant 1,9 TDI AVF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 11:00:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Zastanawiam się nad rozrusznikiem, ponieważ ostatnio mam b.duże problemy z odpaleniem. Idę drogą eleminacji, większość rzeczy sprawdziłem (chyba :diabel: ) zostało mi tylko sprawdzenie i ewentualne ustawienie CO oraz ciśnienia w pompie paliwowej. Jeśli będzie OK to zostanie rozrusznik. Trudno odpala na zimnym i ciepłym. Trudno załapać moment w którym silnik zaskoczy i trzeba puścić kluczyk. Dawniej to było bez problemu wyczuwalne teraz stosuję sposób na "czuja" tzn kręce i puszczam w dowolnie wybranym momencie :peace: (oczywiście silnik nie pracuje) i czasem po puszczeniu silnik zapali czasem trzeba łechtać dalej. Poza tym tak jakby rozrusznik łagodniej pracował (niewiem jak to opisać) poprzednio był bardziej "ostry".

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 11:14:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Padające tulejki w rozruszniku mogą też powodować krótki "bzyk" po puszczeniu kluczyka, kiedy rozrusznik się wysprzęgla - wirnik wpada w lekki rezonans

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2006 15:44:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2005 22:51:23
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
u mnie rozrusznik dawał oznaki że czas na wymianę bendixa czasem nie zaskakując - po przekręceniu kluczyka słuszałem tylko jak silnik rozrusznika zakręcił i wszystko, nie zazębiał. co ciekawe w suche dni palił za pierwszym razem a po deszczowych co trzeci, a po jeździe w deszczu w ogóle nie mogłem go zapalić. po wymianie bendixa i wszystkich tulejek problem znikł

_________________
Audi 80 B4 1.9TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 20:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2005 11:20:10
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Czy ktoś wie jakie powinny być tulejki do rozrusznika do silnika PM 1,8S 1991r bo w Etce są dwa rodzaje ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 21:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.kwi.2007 12:15:32
Posty: 191
Lokalizacja: Łódź
comag napisał(a):
Czy ktoś wie jakie powinny być tulejki do rozrusznika do silnika PM 1,8S 1991r bo w Etce są dwa rodzaje ??


Moja rada to rozebrac rozrusznik i dobrac tulejki. Nigdy nie masz gwarancji,że ktoś przed Tobą nie zamienił rozrusznika.

_________________
C4 Avant 2,0 ABK AUDIMANIAK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 23:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2005 11:20:10
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Chcę kupić w intercarsie (firmowe ), zakładam że mam oryginalny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 23:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Rebu napisał(a):
Spadki napięcia były tak duze, ze przy rozruchu radio się restartowało.

A co dopiero elektronika zaplonowa ma powiedziec? Kiedys czytalem w instrukcji napraw AAR/NG, ze przy znacznym spadku napiecia <9V sterowniki KEIII-JETa nie dzialaja prawidlowo.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: