.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 14:46:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AFB 2,5 V6 Tiptronic 1999
PostNapisane: 09.lis.2007 22:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam,

Jestem nowym użytkownikiem, ale zgłaszam się z prośbą o rozwiązanie niejednokrotnie opisywanego już problemu. Autko jak w temacie, mocno dymi, na czarno, przy ruszaniu na światłach, potrafi delikatnie szarpać-żabkuje, brakuje mu płynności, wydaję mi się także iż kiedyś miało więcej mocy. W marcu naprawiałem VP44, od sierpnia jeździłem na "zregenerowanych" wtryskach, choć po zmianie tzn regeneracji spalanie w cyklu mieszanym to 14,6, wcześniej normą było 10,5-11,2. Kilka dni temu dokonałem, tzn. w warsztacie wymiany końcówek wtryskiwaczy na zupełnie nowe, bo twierdzono iz to wtryski leją. Wfekt taki, że spalanie chyba spadlo, aktualnie w granicach 12 ale dymu nadal jak za parowozem, mocy troszkę wiecej, bo wczesniej to przy 120 pedał w podłodze a nabierał prędkości jakby ważył 10 ton - teraz lepiej, nawet przy 150 czuć że jeszcze chce jechać. Pomożcie mi proszę bo to mo pierwszy diesel, a jak na razie to mam już dość i diesla i audi, choć jest we mnie jeszcze cieć wiary w to że uda sie to zrobić i cieszyć sie jazdą. Do tej wiec pory wymieniłem filtry powietrza na oryginały, olej mobil 1, przepływka oryginał,wtryski nowe końcówki, co dalej mogę zrobić ? Mam interfejs, właśnie paczka przyszła, ale jakim dokładnie softem, i jak zrobić logi o których wszyscy tu piszą ? Podobno mam przytarte już mocno wałki - dowiedziałem sie jak pokrywy były zdjęte przy wymianie wtrysków, czy to może mieć taki właśnie efekt -dymienia i spadku mocy ? Czy może to odma o której też wiele już naczytałem, nie wymieniałem jej od początku jak mam to auto czyli jakieś 1,5 roku, ale dym raczej jest czarny niż siwy czy niebieski. Oleju ostatnio było w połowie pomiędzy min a max, a nie wiem ile było po zalaniu przy wymianie, czy oleju ma prawo ubywać w jakiejś ilości, czy bezwarunkowo nie powinno ubywać nic ?
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie odpowiedzi, przepraszam też za te nawet zupełnie podstawowe pytania, ale z mechaniką raczej niewiele miałem wspólnego. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 23:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... a7ff7fa32f


przeczytaj ze zrozumieniem, po czym zamieść kompletne logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ładowanie - poziom napięcia
PostNapisane: 10.lis.2007 18:55:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Dziękuję za wskazówki, przestudiuje, i przy najbliższej wolnej chwili zajmę sie realizacją. Mam jeszcze natępne pytanie, tak na bieżąco, w ubiegłym roku kupiłem akumulator, nie ma jeszcze roku, teraz przy chłodniejszych dniach rano mam wrażenie że ledwo kręci, ale odpala, później już przez cały dzień bez problemu, tak jakby nie trzymał napięcia, ma 100Ah, powinien mieć około 900 A rozruchu, ma zmierzony przyrządem jakieś 740 A, chciałem zareklamować tą baterię, ale gość stwierdził po zmierzeniu że przy odpalonym aucie, włączonych ksenonach, mam ładowanie na poziomie 13,74 V dokładnie, sam także sprawdzałem miernikiem, i tyle jest, stwierdził jednak że powinno być około 14,5V a więc bateria jest dobra tylko po prostu nie doładowana. Kto tu ma rację i jakie faktycznie powinno być napięcie ładowania ? Czy nie jest ono zależne od stanu baterii, tzn jeśli faktycznie jest rozładowana to może dochodzić do 14,5 V, ale czy 13,74 V to przy normalnej pracy właściwe napięcie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: VAG COM
PostNapisane: 10.lis.2007 19:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Czy logi które mam tutaj wrzucić, wykonam za pomocą wersji 409,1 bez aktywacji programu ? Bo mam dostęp tylko do tego co w necie można znaleźć a to chyba wersja demo-okrojona, czy muszę szukać pełnej wersji...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: LOGI
PostNapisane: 13.lis.2007 23:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam,

Poniżej zamieszczam logi statyczne,pierwsza próba :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c8 ... cdb24.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d54 ... c76eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f76 ... eb475.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f7 ... a4776.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/375 ... d1101.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fde ... 0230e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/530 ... 48563.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18b ... d2137.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e08 ... 2d8fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/139 ... 7bcb9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/683 ... a2e7c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/145 ... 41e01.html

druga próba po ponad 1 godz jazdy:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae0 ... 4577a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cdb ... a95dc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d78 ... 3cccb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8b ... 9d955.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef5 ... 2a8f5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f83 ... 60e56.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ec ... 6f224.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/658 ... deb61.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4d ... a9f14.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c18 ... 08ff3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/426 ... 5a8f1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a1 ... 23128.html

Proszę o wyrozumiałość w ocenie, to moje pierwsze, a właściwie pierwsze i drugie zarazem logowanie. Na pewno zwrócicie uwagę na niższa niż w opisie temp, ale zatrzymując auto faktycznie było 90st tyle ze szybko sie wychłodziło...

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 01:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z tego, co widać, to:
- kąt wtrysku do ustawienia [odpowiada za kłopot z rozruchem];
- termostat do wymiany;
- wtryskiwacze nie były regenerowane - wykazują zużycie na poziomie 350 000 - 400 000 km; kopcenie przy takich korekcjach to rzecz normalna.

reszta wyjaśni się po tym jak zamieścisz logi dynamiczne.
przykro mi to stwieirdzić, lecz jesteś kolejną osobą na tym forum, która jest oszukiwana przez mechaników.
najwyższa pora udać się do polecanych warsztatów. napisz skąd dokładnie jesteś, to pomożemy Ci znaleźć uczciwe i fachowe miejsce.

co do wcześniejszych pytań:
- ładowanie prawidłowe to od 13.2 do 14.2V - Twoje jest wzorowe.
[14.5V w AFB/AKN oznaczałoby usterkę...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RE:LOGI
PostNapisane: 14.lis.2007 08:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam, Dziękuję za szybka odpowiedz. Logi dynamiczne zamieszczę jak tylko sie uda, wiadomo ze to troszkę trudniejsze. Mam jedna wątpliwość, mianowicie aktualny przebieg auta to teoretycznie 200 000 km, wtryskiwacze nie były wymieniane w całości lecz tylko końcówki, wymieniałem u znajomego, więc byłem przy tym, widziałem i trzymałem w ręku zarówno stare jak i nowo montowane końcówki wtryskiwaczy, skąd zatem takie wskazanie ?
Jestem z okolic Poznania, a szczerze mówiąc, już jestem na tyle zmęczony że jestem gotów pojechać daleko, byle tylko trafić do kogoś uczciwego i kompetentnego, jeśli wiesz o kimś w tej okolicy proszę o wskazanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RE:LOGI
PostNapisane: 14.lis.2007 08:42:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
tomekm napisał(a):
Witam, Dziękuję za szybka odpowiedz. Logi dynamiczne zamieszczę jak tylko sie uda, wiadomo ze to troszkę trudniejsze. Mam jedna wątpliwość, mianowicie aktualny przebieg auta to teoretycznie 200 000 km, wtryskiwacze nie były wymieniane w całości lecz tylko końcówki, wymieniałem u znajomego, więc byłem przy tym, widziałem i trzymałem w ręku zarówno stare jak i nowo montowane końcówki wtryskiwaczy, skąd zatem takie wskazanie ?
Jestem z okolic Poznania, a szczerze mówiąc, już jestem na tyle zmęczony że jestem gotów pojechać daleko, byle tylko trafić do kogoś uczciwego i kompetentnego, jeśli wiesz o kimś w tej okolicy proszę o wskazanie.


Może spróbuj nam określić - które to końcówki wtryskiwaczy były wymieniane. Bo to co wynika z Twoich logów to ewidentnie przy pierwszym llogowaniu wtrysk 1 oraz 6 sa totalnie do bani. W drugim logowaniu szósty wtrysk jakos wypadł lepiej, natomiast 1 tragedia. Jeśli masz paragony na te końcówki - to myśle ze trzeba bedzie coś z tym zadziałać, a przede wszystkim jak Mistrz Meszrum ;) wspomniał udać sie do dobrego warsztatu celem właściwej diagnozy i wyeliminowania usterek. Powodzonka :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RE:LOGI
PostNapisane: 14.lis.2007 09:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tomekm napisał(a):
Witam, Dziękuję za szybka odpowiedz. Logi dynamiczne zamieszczę jak tylko sie uda, wiadomo ze to troszkę trudniejsze. Mam jedna wątpliwość, mianowicie aktualny przebieg auta to teoretycznie 200 000 km, wtryskiwacze nie były wymieniane w całości lecz tylko końcówki, wymieniałem u znajomego, więc byłem przy tym, widziałem i trzymałem w ręku zarówno stare jak i nowo montowane końcówki wtryskiwaczy, skąd zatem takie wskazanie ?
Jestem z okolic Poznania, a szczerze mówiąc, już jestem na tyle zmęczony że jestem gotów pojechać daleko, byle tylko trafić do kogoś uczciwego i kompetentnego, jeśli wiesz o kimś w tej okolicy proszę o wskazanie.


spójrz na grupy 013 i 014, które określają różnice w korekcji wtryskiwaczy. Audi dopuszcza maksymalną wartość 2mg. zakłada się, że im większe korekcje, tym większy przebieg. moje AFB przy przebiegu 254 000 km na jednym wtryskiwaczu ma 1.2, a reszta ok. 0.3 - 0.8.

co do właściwego serwisowania, to mogę jedynie polecić Piotra: http://www.audiklub.org/phpBB2/profile. ... ile&u=4592 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RE:LOGI
PostNapisane: 14.lis.2007 11:15:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
spójrz na grupy 013 i 014, które określają różnice w korekcji wtryskiwaczy. Audi dopuszcza maksymalną wartość 2mg. zakłada się, że im większe korekcje, tym większy przebieg. moje AFB przy przebiegu 254 000 km na jednym wtryskiwaczu ma 1.2, a reszta ok. 0.3 - 0.8.


Gdyby całkiem hipotetycznie uznać, że wtryski są faktycznie nowe/sprawne, spoglądając przy tym w stronę 011BS (oraz korekcji "im minus"), to z dużą dozą ostrożności :): zastanowiłbym się nad hydrauliką zaworową - w sensie "nieczynnych" zaworów (pospadanych dźwigienek).
Meszrum - nie wydaje Ci się, że to może być słuszne (nie chcę nikogo wystraszyć ale gdzieś jakiś błąd istnieje na pewno ...) ??

:oops: :oops: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 11:34:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

oczywiście, że tak może być, jak również może występować problem z kompresją...
...ale ja jeszcze nie spotkałem się z wtryskiwaczami do 2.5TDI, które po rozebraniu działałyby lepiej niż przed... :d

jeżeli chcemy mieć dobre wtryskiwacze, to kupujemy nowe. regeneracja bez stołu [jak mniemam tutaj nikt nikt sprawdzał ciśnień, skoro to coś włożył do silnika] to szczyt druciarstwa.

powtórzę raz jeszcze: 99% usterek tego silnika wynika z niewiedzy mechaników. 1% zostawiam siłom wyższym/boskim.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 11:44:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie tyle niewiedza ile próba drutowania. Zazwyczaj mało kto kupuje nowe części - albo starają się je naprawić albo wstawiają używki. IMHO niewiele osób może sobie pozwolić na właściwe serwisowanie 2.5 TDI (koszta).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jeszcze kilka pytań
PostNapisane: 14.lis.2007 17:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Coś niecoś z tego rozumiem, ale proszę zatem o wyjaśnienie - wymienione zostały same końcówki wtryskiwaczy, oryginalne Bosch a nie całe wtryski, czy musiałbym wymieni cały wtrysk, bądź go zregenerować jako całość ? Faktycznie końcówki zostały przełożone, natomiast nie były sprawdzane na stole jako całość kompletna, a z tego wnioskuję iż tak powinno być(choć nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie taki wtrysk pracuje, czy trzeba go np pomimo wymiany końcówki wyregulować ?) . Nikt nie zna jakiegoś serwisu w Wielkopolsce ? Ktoś mówił mi o dobrym serwisie diesla w Krotoszynie, ale nie wiem na ile to mit a na ile prawda, podobno dobrze tam naprawiają właśnie VP44 i wtryski również, ale może ktoś coś słyszał bo wydać kasę na kolejne druciarstwo to nie problem. Może ktoś mi wytłumaczy także czym jeśli w ogóle, objawia się problem ze złym ustawieniem kąta wtrysku, rozumiem iż to kwestia typowo mechaniczna, zatem jeśli znajdę dobry warsztat od wtrysków to i kąt zmienią. Ponadto czy z moich logów wynika jakoś ewidentnie że ten kąt jest niewłaściwy ? - myślałem że jeśli kąt wtrysku jest źle ustawiony to auto po prostu nie jedzie :-) I jaka może być przyczyna że kąt jest zły - zużycie jakiś elementów, czy jakaś usterka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 18:16:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Meszrum dysponuje kobiecą intuicją :): :diabel: ... . Skąd wiedział, że końcówki nie zostały wyregulowane pozostanie chyba tajemnicą na zawsze ... :(: .
Przekładka dwustopniowych końcówek (zamiast całych wtrysków) to zadanie nie tylko dla fachowców najwyższej klasy ale dysponujących sprzętem za drogie setki tysięcy PLN. Krótko mówiąc - to co zrobiono nie miało żadnego sensu albo jeszcze bardziej pogorszyło sytuację.

Kąt wtrysku nie przestawia się o tak dużo samoistnie. Jest to skutek złego ustawienia w warsztacie bądź poluzowania/zużycia rolki napinającej (niekoniecznie tylko tej na pasku napędzającym pompę, zdarza się źle ustawiony rozrząd bądź zużyty napinacz hydrauliczny) .
Paradoksalnie - statyczny kąt wtrysku ustawiony po stronie dodatniej (BTDC), np. w granicach 1 - 2 * , skutkuje łatwiejszym wręcz rozruchem zimnego silnika, niż z kątem ustawionym według zasad (ale to nie jest zdrowa sytuacja).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 22:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
Witam
ja w krotoszynie robiłem vp44 od focusa, przed remontem zrobiłem regionalny wywiad i okazało sie że u kogo byś tej pompy nie robił to i tak wszyscy wysyłają ją do krotoszyna a kasują za wykręcenie i wkręcenie... nie odstawiłem do nich auta tylko zawiozłem samą pompe, powiedzieli że koszt między 500-2500 i że okaże sie jak sprawdzą pompe i wtedy sie zdeklaruje czy mają naprawiać czy nie, za dwa dni zadzwoniłem i sie okazało że koszt 2500+450, a jak nie chce zeby naprawiali to tylko to 450 za sprawdzenie, niestety wcześniej nie było mowy o tych kosztach :/ wkur... zdenerwowali mnie tym, ale bez sensu robić u kogoś innego bo już i tak byłem w plecy 450... ktoś inny nie zrobiłby pewnie tego dużo taniej, a to jednak autoryzowany serwis bosha... zadzwoniłem, opierdzieliłem i powiedziałem że że ma sie wszystko zamknąć w 2000 bez rachunku, babka coś mówiła że tak sie nie da, że to nie jest sprawa na telefon, że minister Z. zwany prze niektórych zerem wszystko i wszystkich nagrywa :)
w efekcie pompa była do odbioru następnego dnia w "promocyjnej cenie" :)
wszystko robią na oryginalnych częściach bosha (jak to w autoryzowanym serwisie), nie bawią sie w naprawe jakiś podzespołów, jak coś wymienią, stara część dostajesz, gwarancja na podstawie numeru pompy
to na tyle :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 23:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

przecież muszę mieć swoje tajemnice ;) .
zakładam, że po poprawnym ustawieniu wtryskiwaczy korekcje nie mają prawa być > niż 0.5mg [przy zdrowej kompresji/hydraulice].


co do kąta,

powodem może być rolka, lecz w PL jest to w 99% brak regulacji przez mechanika po wymianie rozrządu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: LOGI DYNAMICZNE
PostNapisane: 14.lis.2007 23:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Poniżej linki do logow "z ruchu" :-)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e03 ... 9e3c2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3c ... 9cae2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e56 ... 1be98.html

i drugie podejście :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d5 ... 3b8a6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dc ... 267da.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81b ... 012b3.html

Proszę o opinie i komentarze.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 09:09:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz zapisany błąd 00575 z rozszerzeniem NOT REACHED, a nic o nim nie wspominasz.
Powodem moga być:

1. Uszkodzenie samego N75
2. Nieszczelności w podciśnieniu sterującym turbiną (najbardziej prawdobodobne)
3. Nieprawidłowa regulacja sztangi na turbinie

Poza tym:

4. Logi mało wiarygodne ze względu na brak temperatury roboczej silnika - termostat do wymiany.
5. Kąt poczatku wtrysku do ustawienia, ale o tym wszystkim koledzy powyżej już wspominali

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 20:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2007 00:40:44
Posty: 12
Lokalizacja: Wielkopolska
Nie wspominam o błędzie ponieważ bezpośredni odczyt błędów niczego nie pokazuje. Jak zatem mogę zdiagnozować "namacalnie" problem nieszczelności ? Jest jedna rzecz o której nie wspomniałem, mianowicie trudno to może opisać, ale przy wciśnięci pedału gazu nawet na postoju, tak aby załączyła sie turbina słychać taki dziwny syk, co faktycznie już nie od dziś dawało mi do myślenia czy to aby nie jakieś fałszywe powietrze gdzieś ciągnie, ale na słuch trudno wyczuć gdzie to może być, tym bardziej że nawet nie wiem gdzie szukać, w sensie że nie wiem gdzie potencjalnie występują najczulsze punkty w których występować mogą nieszczelności, może to tylko jakaś uszczelka ?

Kąt wtrysku to już grubsza sprawa - dla mechanika, a czy termostat jestem w stanie sam przełożyć, ewentualnie jakiś niekoniecznie bardzo zaawansowany mechanik ? Możesz podać numer tej części -termostatu jaki musiałbym zamówić ?
Czym na dłuższą metę może sie objawić zepsuty termostat ?

Czy jest możliwość i jak ewentualnie aby "domową" metodą sprawdzić N75 ?

Co oznacza nieprawidłowa regulacja sztangi w turbinie i czy można to jakoś skorygować ? Jak ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 20:40:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Więcej pytań nie mogłeś zadać ? ;)
Odpowiedzi na wszystkie z nich są w przepastnych zasobach tego forum, więc proszę Cię użyj szukajki...

Sprawdź szczelność całego dolotu, od turbiny, przez intercooler do kolektorów ssących, sprawdzając szczególnie uważnie gumowe przewody i połączenia z opaskami zaciskowymi

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: