dobra cena kompletnej wymiany rozrządu na częściach oryginalnych to ok. 3000 - 3200 PLN.
1. wg instrukcji serwisowej co 120 000 km.
nie mniej jednak, choć rozrządy wytrzymują maksymalnie ok. 145 000, to 100 000 km jest rozsądnym dystansem.
wiele zależy od kultury i sposobu użytkowania pojazdu.
2. D2 zawsze występowało jako V6 albo V8.
3. pompa VP44 może ulec uszkodzeniu w przypadku stosowania niskiej jakości paliwa - koszt naprawy [regenaracji] to ok. 2500 PLN.
złej jakości olej i niewymieniana w terminie odma olejowa może doprowadzić do uszkodzenia wałków i hydrauliki - koszt to ok. 3000 - 5000 PLN [w zależności od sposobu naprawy i części].
4. zgodne z normą 505.00 o specyfikacji 5W40, w pełni syntetyczne.
ważne by były oryginalne [Motul, Castrol, Mobil, Shell, Valvoline]
5. nie, za tę kwotę nabędziesz arabski trotyl z przebiegiem 600 000 km [na szafie 148 000], który pochłonie ok. 10 000 PLN na sam początek eksploatacji. zdrowe C5 2.5TDI z 98/99 to minimum 40 000 PLN.
najlepiej kupić w D.
6. modyfikacja map ECU pozwoli bezpiecznie osiągnąć 175-180 PS pod rygorem obchodzenia się z autem jak z jajkiem [częstsze wymiany oleju, chłodzenie silnika, wykorzystywanie mocy z umiarem etc].
wszystko ponad 180 PS, to, moim zdaniem, hartkor [choćby z uwagi na przewężenie w turbinie V1].
te silniki nie nadają się do tuningu [co nie znaczy, że nie da się - lecz z uwagi na ewentualne koszty jest to bez sensu].
_________________ Diagnostyka TDI Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa
Anthem Advanced 1
(|)
|