.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:57:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ ABC A6 i A8 2,5tdi ]
PostNapisane: 12.lut.2008 22:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 20:17:27
Posty: 3
Witam mam kilka pytań dotyczące Audi A6 Avant 2,5 tdi rok od 99 oraz A8 2,5 tdi rok od 96

Dowiedziałem się już że rozrząd do tych silników kosztuje około 4000zł

1. Co ile wymieniacie lub powinno się wymieniać rozrząd, bo od jednych słyszę ze do 70 000 km a od innych od 100 000 km.

2. Czy w Audi A8 silniki zawsze produkowali tak zwane V(F)ałki czy może były i rzędowe?

3. Oprócz rozrządu jeszcze macie jakieś większe wydatki dotyczące naprawy ?

4. Jaki Olej lejecie do tych silników jaki jest najlepszy, którego używacie

5. Oraz czy za około 30 tys zł da się kupić porządne Audi A6 2,5tdi Avant czy może jeszcze poczekać z zakupem do następnego roku Az tych teraz młodszych A6 ceny zwinduja?

6. Jaki Chip Tunning można o największej mocy zamontować do tego silnika za jaka cenę i czy się opłaca?

Dzięki i Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 23:46:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dobra cena kompletnej wymiany rozrządu na częściach oryginalnych to ok. 3000 - 3200 PLN.

1. wg instrukcji serwisowej co 120 000 km.
nie mniej jednak, choć rozrządy wytrzymują maksymalnie ok. 145 000, to 100 000 km jest rozsądnym dystansem.
wiele zależy od kultury i sposobu użytkowania pojazdu.

2. D2 zawsze występowało jako V6 albo V8.

3. pompa VP44 może ulec uszkodzeniu w przypadku stosowania niskiej jakości paliwa - koszt naprawy [regenaracji] to ok. 2500 PLN.
złej jakości olej i niewymieniana w terminie odma olejowa może doprowadzić do uszkodzenia wałków i hydrauliki - koszt to ok. 3000 - 5000 PLN [w zależności od sposobu naprawy i części].

4. zgodne z normą 505.00 o specyfikacji 5W40, w pełni syntetyczne.
ważne by były oryginalne [Motul, Castrol, Mobil, Shell, Valvoline]

5. nie, za tę kwotę nabędziesz arabski trotyl z przebiegiem 600 000 km [na szafie 148 000], który pochłonie ok. 10 000 PLN na sam początek eksploatacji. zdrowe C5 2.5TDI z 98/99 to minimum 40 000 PLN.
najlepiej kupić w D.

6. modyfikacja map ECU pozwoli bezpiecznie osiągnąć 175-180 PS pod rygorem obchodzenia się z autem jak z jajkiem [częstsze wymiany oleju, chłodzenie silnika, wykorzystywanie mocy z umiarem etc].
wszystko ponad 180 PS, to, moim zdaniem, hartkor [choćby z uwagi na przewężenie w turbinie V1].
te silniki nie nadają się do tuningu [co nie znaczy, że nie da się - lecz z uwagi na ewentualne koszty jest to bez sensu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2008 21:42:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 20:17:27
Posty: 3
wielkie dzieki. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 14:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
jesli chcesz kupić a6 2.5tdi v6 avant to chętnie odsprzedam ci swoje!!! jesli coś sie działo to wszystko bylo wymieniane i do tej pory jest ok!!!:D pełna opcja z wyjątkiem skóry!! przepraszam ze w taki sposób podłączyłem sie pod temat!! pisz na priva!! a cena jak dla ciebie bedzie przystępna!!!

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: