.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:52:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AKE] 2.5 V6 Pokrywy zaworów (zdejmowanie) - proszę o rady
PostNapisane: 21.lut.2008 17:12:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie wszystkich!
Mam wielką i gorącą prośbę o udzielenie mi wszelkich instrukcji/rad odnosnie zdjęcia pokryw zaworów i wymiany uszczelki pod nimi. Strasznie mi się rozciekł silnik - normalnie powódź :( Cieknie lewa pokrywa (po stronie kierowcy) z tyłu silnika (jak się patrzy od przodu samochodu to w prawym tylnym rogu pokrywy)
Proszę o pomocne wskazówki dotyczące momentów dokręcania śrób, gdzie dawać silikon/pastę (i w jakich ilościach). Jak to zrobić żeby nic nie zepsuć. Ogólnie tok postępowania. Jak odpowietrzyć przewody (zawsze mnie to nurtowało - przecież jeden rząd cylindrów będzie cały czas zakręcony - silnik nie będzie chciał odpalić na trzech cylindrach? )
Kupiłem uszczelki pod pokrywy, podkładki pod przelewy. Czy coś jeszcze potrzeba do tej operacji?
Ile może mi przy tym zejść?
Dodam że jakieś 2 tygodnie temu uszczelniłem cieknący wtryskiwacz (w sumie to nie wtskiwacz tylko wszczelniacz wokół niego przez który wystaje on z pokrywy) i wcześniej nie było wycieku z pod dekla. Moze jakieś zbyt duże nadcisnienie tam panuje i dlatego wypycha olej najsłabszym punktem??
Serdecznie proszę o rady które pomogą mi uzdrowić motor z choroby. Będzie też to temat dla potomnych którzy będą szukali pomocy dotyczącej tego problemu.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie! I z góry dziękuję :diabel:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 19:23:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Odpowiedź częściowa:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=10nm

2. A tutaj nie wiem co mysleć :(: - dlaczego poniższa odpowiedź na Twoje pytanie nie jest satysfakcjonująca ?? :/
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39#1149839

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 20:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Piotruś bardzo przepraszam... :( Zapomniało mi się - mam grypę i 39 stopni. Jem całe stado leków żeby za to jutro się zabrać i poprostu przeoczyłem fakt że kiedyś już mi odpisałeś pełnowartościową i wyczerpującą odpowiedź. :(
Dziękuję jeszcze raz.
A czy masę dawać na wszystkich półokrągłych powierzchniach do których przylega uszczelka? Możecie mi polecić jakąś dobrą masę uszczelniającą? Albo chociaż rodzaj żebym wiedział czego szukać. Jeszcze jeżeli ktoś zna średnicę wewnętrzną otworu w uszczelniaczach znajdujących się w deklach?
Stamlej

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 20:29:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1.
Ponieważ wyciek pojawił się po niedawnej naprawie - chyba faktycznie leje się spod dekla. Mówimy jednak o lewej głowicy i przed naprawą upewnij się, czy olej nie wydostaje się przez nieszczelny oring pompy próżniowej (vacuumpumpe).
Życie czasem płata niespodzianki, a zbiegi okoliczności potrafią zaskakiwać jeszcze bardziej ;) ... .

2.
Uważaj żeby nie przesadzić z masą uszczelniająca - jest konieczna ale nadmiar może być nawet niebezpieczny ... . Smarujesz tylko na krótkich bokach (łącznie z zakrętami). Boki długie muszą obyć się bez pomocy "silikonu" ... .
Odpowiedni środek do uszczelniania połączeń guma-metal znajdziesz w dobrych sklepach moto. Nie kupuj byle świństwa. Niewielka tubka takiego "silikonu" kosztuje ca. 30 zł.- ale warto (w ASO > 100 zł.- ) .

3.
Upewnij się czy korek wlewu oleju jest szczelny.

4.
Zastanów się czy przy jednej robocie (wiem, że to naciągane pojęcie ;) ) nie byłoby warto wymienić "odmy" (jeśli nie była jeszcze wymieniana) ... .
Zagadnienie warte uwagi tym bardziej, gdybyś planował regenerację sprężarki :): ... .

4.
Życzę zdrówka i

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 21:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
@1
Tak się szczęśliwie składa że zamówiłem też ten oring :D Tak na wszelki wypadek. A czy dużo jest roboty przy wymianie tego? Tak na wszelki wypadek pytam - i czy mógłbyś miniej więcej opisać co trzeba zrobić. Czy uszczelniać gdzieś pastą, czy poprostu odkręcić i złożyć na nowym oringu.

@2
OK :)

@3
Szczelny jak zamknięta flaszka ;)

@4
Odma zmieniona 3k km temu :diabel:

Mogę założyć wtryskiwacz na starej podkłądce miedzianej? - zapomniałem zamówić a muszę go zdjąć (jeden na szczęście dodam że podkładka ma miesiąc)

Jeszcze raz dziękuję! :peace: Zawsze można na Ciebie liczyć

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 21:51:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stamlej napisał(a):
@1
Tak się szczęśliwie składa że zamówiłem też ten oring :D Tak na wszelki wypadek. A czy dużo jest roboty przy wymianie tego? Tak na wszelki wypadek pytam - i czy mógłbyś miniej więcej opisać co trzeba zrobić. Czy uszczelniać gdzieś pastą, czy poprostu odkręcić i złożyć na nowym oringu.


Żadnej pasty. Wykręcasz 3 śrubki, wyciągasz, czyścisz dokładnie, zakładasz oring(i), uważając na "skrzydełka" i wycięcie(-a) w wałku - wkładasz spowrotem i zakręcasz.

Stamlej napisał(a):
Mogę założyć wtryskiwacz na starej podkłądce miedzianej? - zapomniałem zamówić a muszę go zdjąć (jeden na szczęście dodam że podkładka ma miesiąc)


:cry2: :banghead: ... . Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!
Każde wyjęcie wtryskiwacza to wymiana OBLIGATORYJNA oringów, pierścienia osadczego i podkładki miedzianej.
OCZYWIŚCIE (!!!!!!!!!!) po uprzednim wysprzątaniu gniazda w głowicy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stamlej napisał(a):
Jeszcze raz dziękuję! :peace: Zawsze można na Ciebie liczyć


Do usług :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 22:10:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ok - pojeżdzę jutro po serwisach, może gdzieś na stanie będą mieli tą podkładkę. Jak nie znajdę to nie tykam! Oringi mam - zostały po wymianie hydrauliki bo kupiłem w nadmiarze na wszelki wypadek.
Czyli z vaacum pompką i pokrywą dam radę? :diabel:
Podbudujcie mnie na duchu ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2008 19:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Operacja się udała i pacjent ma się narazie jak najlepiej :) Zobaczymy czy tak zostanie. Musiałem dwa dekle zdjąć jednak.
Muszę podziękować Piotrusiowi za bezcenne rady! Pozdrawiam wszystki z zwłaszcza jego :peace: THX!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: