.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:39:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1,9TDI AVF] prosba o analizę logów + błędy w silniku
PostNapisane: 20.lut.2008 20:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie

Mam prosbe o analizę logów samochodu mojego kolegi (zanim zmieni wszystkie elementy na nowe :) ). Jezdzi 2 sezon i problem sie powtarza.

Problemy sa nastepujące:
- w lato auto jezdzi OK, osiąga wysokie obroty
- w zimę, kiedy temperatura spada zaczynają się problemy z mocą, auto nie przyspiesza, choc nie wpada tiptronik w notlauf.

Nie wiem co dokładnie robił przy tym silniku, ale z tego co mówił jego mechanik podobno wymienił EGR i zaworek N75 (teraz rozkłada ręce i nie wie co dalej - problem powraca). Ten mechanik testując auto podobno powiedział ze ciś. doładowania osiagnelo podczas jazdy wartosc ok 2900 - ja tego nie widzialem (nie uczestniczylem w tescie), po podłaczeniu VAGA, przed wykonaniem logów, w silniku były tylko takie błędy:

17964 -charge pressure control: negative deviation
P1556 - 35-10 Intermittent


Wspomne tylko ze jesli chodzi o T to nie słychać żadnych podejrzanych dzwięków, moze jak jest silnik nie rozgrzany to koło 2200-2500obr/min słychać chwilowy brzęk - ale czy to jest T??? (przy cieplym tego nie ma)

A teraz logi (niestety temp. silnika nie chciała przekroczyć magicznych 85,5stopC :/ : (czyżby termostat?)

STATYCZNE:
http://img227.imageshack.us/img227/9618/000statgk7.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/8995/001statuz5.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/9241/003stattz7.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/9123/004statue0.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/1587/007stattd9.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/9894/013statcz1.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/9894/013statcz1.jpg



BS:
http://img227.imageshack.us/img227/6753/000bsba6.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/9929/003bshz1.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/9007/004bspy2.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/1010/011bsgr0.jpg



DYNAMICZNE:

http://img155.imageshack.us/img155/4314/000dynsk7.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/1092/001dynmu8.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/5831/003dynju6.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/5354/004dynrj0.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/8058/008dynat0.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/7917/010dynva4.jpg

http://img227.imageshack.us/img227/2095/011dynxr1.jpg

Pozdrawiam
KRISOO ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 22:47:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
za opisane zjawisko i błąd na zimnym silniku odpowiada w PD najczęściej minimalnie przetarty wężyk dolotu / podciśnienia.

od tego zacznijcie poszukiwania, a problem rozjaśni się niezwykle szybko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 23:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
A czy z logosów jeszcze cos widać ciekawego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 23:31:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. O logach:
Widzisz Krisoo - żeby właściwie ocenić niedomagającego PD-ka niezbędne są jeszcze odczyty z kanałów 018 i 023.
Udzielenie Ci pomocy dodatkowo utrudnia brak statycznych odczytów z kanału 011.
Nie wiem czym się kierowałeś dobierając odczyty takich a nie innych blocków, jednak zrobiłeś to w sposób niekompletny (lub korzystałeś z nieodpowiedniej i amatorskiej instrukcji) :(: . Szkoda ... .

2. O błedach w pamięci ECU:
Aż trudno uwierzyć, żeby osoba wymieniająca N75 i zawór EGRa nie sprawdziła szczelności / uszkodzeń wężyków podciśnienia ... ale tak można interpretować okazane błędy (skoro po wymianie kluczowych części powracają).
"Dodatkowo" należałoby się przyjrzeć zbiorniczkowi podciśnienia. Nie sądzę żeby sprawa była poważna ale jakiś problem jest i nawet widać go w niekompletnych logach.
Z racji tego, że kłopoty z mocą wyraźnie zależą od temperatury otoczenia - problem błędu 17964 prawdopodobnie nie stanowi bezpośredniej / jedynej przyczyny opisywanej słabości.

3. O "utraconej mocy":
Ze względu na powyższe "utraconą moc" (w zakresie możliwym do osiągnięcia przed usunięciem przyczyn 17964) powinno się odzyskać w ciągu 20 minut i w dwóch lub czterech naprawdę prostych krokach. Jeśli chcesz - zadzwoń do mnie jutro - jak zwykle wytłumaczę co i jak. Jeżeli moje domysły są słuszne - radość z jazdy powróci bezkosztowo ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 08:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
dzięki wielkie za wszystkie sugestie ;)


bedziemy działać w tym kierunku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 14:43:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bład 17964 wywala gdy cisnienie nie osiaga wymaganej przez ECU wartości ... [jest za niskie]

czy po skasowaniu tego błedu i zrobieniu logów bład ten powrócil ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 17:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
spanky napisał(a):
bład 17964 wywala gdy cisnienie nie osiaga wymaganej przez ECU wartości ... [jest za niskie]

czy po skasowaniu tego błedu i zrobieniu logów bład ten powrócil ... :?:


nie powrócił, ale pewnie powróci jak zrobi się zimno - tak było zaszłej zimy, w lato problem ustapił i znów tej zimy powrócił - na razie jest ciepło więc jest spokój :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: