Przyczyny szarpiacego Mulitronica moga byc rozne jak to zwykle w rozbudowanych systemach. Najwazniejsza rzecza jest poziom oleju , a w nastepnej kolejnosci jego stan. Tak wiec nalezy moim zdaniem sprawdzic jak ten olej wyglada a nastepnie sprawdzic jego poziom.
Niestety skrzynie Multitronic w polaczeniu z silnikiem 2.5 TDI miewaja problem z lancuhem ktory poprostu sie rozciaga. To tez moze byc przyczyna ale powinna zostac zapisana usterka tego dotyczaca co nie oznacza ze musi
Jesli chodzi o sama wymiane oleju to mozna przyjac ze najpozniej powinno sie dokonac tej wymiany przy 70 000 km. W Pana przypadku przy przebegu 210 000 km byla by to trzecia wymiana. Jednak jak slusznie zwrocil Pan uwage nie wiadomo czy to ktos robil czy nie. Wazne jest tez to zeby zmieniac filtr ktory znajduje sie na chlodnicy wody. Filtrem jest jeden z wezy doprowadzony do chlodnicy wody w przedniej prawej czesci komory silnika.
To co moge doradzic to odszukanie warsztatu ktory ma swiadomosc ze to tej przekladni jest tylko jeden olej i tylko oryginalny i ktory potrafi wykona kontrole poziomu tego oleju oraz ocene stopni azuzycia oleju. To bedzie podstawa do dalszych decyzji zarowno diagnostycznych jak i naprawy.