.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 22:09:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [7A] kontrolka oleju
PostNapisane: 17.mar.2008 15:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Mam pewien kłopot. Otóż:
Silnik ma blacie ma 262tkm, Ciśnienie w normie (ok.2 bary na ciepłym silniku-odczyt z zegara), zalany jest LIQUI MOLY z MoS2 10W-40 (Martab lał taki sam, więc pozostałem przy tym). Bierze ok. 2,5l na 10tkm. Za niecały tysiąc przypada mi wymiana oleju.
Od jakiegoś czasu (tak ok.1tkm) po nagrzaniu silnika miga mi kontrolka oleju podczas skrętu w prawo (przy skręcie w lewo nic się nie dzieje, jak po skręcie w lewo odbiję kierownicę w prawo to kontrolka gaśnie) lub na większych wybojach oraz po lekkim przeciągnięciu do 6-7rpm (ale to zaraz ustaje jak uspokoję silnik do 3rpm). Przy równej nawierzchni i jeździe na wprost i obrotach rzędu 3rpm nic nie miga. Dodam, że staram się utrzymywać stan oleju w poziomie max.
Co może być tego przyczyną? Chciałbym się tego kłopotu pozbyć zanim zmienię olej.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Ostatnio edytowano 17.mar.2008 18:44:04 przez zserty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 15:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zdejmij miskę i przyjrzyj się smokowi w misce czy się nie oberwał, bo to najprawdopodobniej to. Nie przywaliłeś gdzieś michą ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 15:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Michą na pewno nie przywaliłem. Jeżeli smok się oberwał to musiał to zrobić sam od nierówności na drodze (możliwe to?).
Teraz nie bardzo mam czas się za to wziąć, wiec pytam czy ta usterka jest poważna, czy jazda z nią czymś skutkuje?

Chyba, ze są jeszcze inne jakieś sugestie.

ps. oprócz tej migającej kontrolki nie zauważyłem żadnych innych niedomagań w silniku, oprócz tego że ciepły nie zawsze chce odpalić od razu, trzeba go trochę pokręcić, ale myślę, że to nie ma związku.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 16:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no to na dokładkę przed zwaleniem miski zmierz proszę ciśnienie sprężania w silniku na cylindrach. To 5 minut pracy, ale warto wiedzieć jakie sa przedmuchy...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2008 18:08:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Zaobserwuj wskazanie zegara z cisnieniem oleju kolo popielniczki, czy faktycznie spada podczas manewrow kiedy miga Ci kontrolka oleju. Jesli tak, to nie jezdzij autem albo wystrzegaj sie takich manewrow do czasu rozwiazania problemu. Olej z MoS w teorii chroni przed chwilowym zerwaniem filmu olejowego....ale to teoria.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2008 20:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
A więc tak. Dziś coś pogrzebałem i najpierw przedstawię wyniki a potem reszta :los:
Zmierzyłem ciśnienie sprężania (licząc od łańcuszka):
1: 13
2: 13
3: 12,9
4: 13
5: 12,5
Sprawdziłem błędy: wyskoczył błąd 512 (błąd czujnika położenia krzywki), podejrzewam, ze mógł wyskoczyć po wymianie rozrządu lub wymianie zębatki na aparacie zapłonowym. Nieważne. Błąd skasowałem i na razie nie wyskoczył. Pojeżdżę trochę i znowu sprawdzę błędy.

A teraz odnośnie kontrolki. Biję się w piersi i chowam głowę w piasek ze wstydu :oops: To nie migała kontrolka oleju tylko temperatury - poziomu wody.
Po dokonaniu tych sprawdzeń zacząłem się przyglądać tym kontrolkom, bo coś mi tu nie grało. No i rzeczywiście. Dałem ciała na całej linii, ale jak tylko ta kontrolka zaczęła mi mrugać (z czasem coraz częściej) to od razu pomyślałem o najgorszym.
Po rozmowie z DeS'em :piwo: uzupełniłem płynu w zbiorniczku (brakowało tak 1cm do min.) i zrobiłem sobie rundkę. Kontrolka zgasła i nie zapala się więcej.

A teraz możecie po mnie pojechać, ale tylko w tym wątku. :peace:

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 18:10:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
:):

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: