Panowie,
Od dawna nurtuje mnie ten temat, a mianowicie.
Wiele razy spotkałem się z A6'tkami które miały za wysoki według mnie stan oleju. Pomiar poziomu dokonywany był rano, po nocnym postoju auta. Miarka (bagnet) wskazywał powyżej poziomu maksymalnego, około od 1 - do 8 mm, w zalezności od auta. Nadmienie, że były to A6'tki TDI kupowane przez moich znajomych, dokładnie 4 sztuki w ostatnim czasie.
Jak to jest, że większość miała stan oleju MAX albo nawet powyżej MAX.
Przypomne, że pomiar wykonany był na zimnym silniku rano na poziomej powierzchni.
Czyżby sprowadzane auta, serwisowane za granicą mają jakieś inne wytyczne co do poziomu oleju ?
Nasuwaja mi się kolejne pytania:
1. Czy pomiar na kompletnie zimnym silniku jest poprawny ?
2. Jaki skutek na te silniki (2.5,2.7 TDI) ma za wysoki poziom oleju ?
3. Czy istenieje możliwość zapieczenia pierścieni przy wysokim stanie oleju w tych silnikach (kilku mechaników o tym coś mówiło) ?
4. Czy poziom oleju może zależeć od rodzaju wlanego oleju ?
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi ...