.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 09:46:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V6 TDI] Wysoki stan oleju
PostNapisane: 24.kwi.2008 17:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Panowie,

Od dawna nurtuje mnie ten temat, a mianowicie.
Wiele razy spotkałem się z A6'tkami które miały za wysoki według mnie stan oleju. Pomiar poziomu dokonywany był rano, po nocnym postoju auta. Miarka (bagnet) wskazywał powyżej poziomu maksymalnego, około od 1 - do 8 mm, w zalezności od auta. Nadmienie, że były to A6'tki TDI kupowane przez moich znajomych, dokładnie 4 sztuki w ostatnim czasie.
Jak to jest, że większość miała stan oleju MAX albo nawet powyżej MAX.
Przypomne, że pomiar wykonany był na zimnym silniku rano na poziomej powierzchni.
Czyżby sprowadzane auta, serwisowane za granicą mają jakieś inne wytyczne co do poziomu oleju ? :)

Nasuwaja mi się kolejne pytania:
1. Czy pomiar na kompletnie zimnym silniku jest poprawny ?
2. Jaki skutek na te silniki (2.5,2.7 TDI) ma za wysoki poziom oleju ?
3. Czy istenieje możliwość zapieczenia pierścieni przy wysokim stanie oleju w tych silnikach (kilku mechaników o tym coś mówiło) ?
4. Czy poziom oleju może zależeć od rodzaju wlanego oleju ?


Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi ...

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Ostatnio edytowano 25.kwi.2008 09:48:57 przez maxrafal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 20:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Podobno najbardziej wiarygodny pomiar ilości oleju powinien być zrobiony po 1 godzinie od zgaszenia auta oczywiście wczesniej zagrzanego do temperatury roboczej ok. 90 stopni.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2008 21:14:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zobacz jak niefortunnie usytuowane są wtryskiwacze ON i możesz wysnuć wnioski ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 07:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie pamietam już ile wchodzi oliwy do V6 TDI. Jesli przy wymianie zalejesz deklarowaną ilość oleju, to po kilku godzinach jego poziom podniesie się i będzie własnie powyżej max.
Było już to zresztą na forum. Ja przy wymianie zalewam mniej o 0.5l a następnego dnia rano uzupełniam :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 07:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
OK, ale odpowiedzcie na pytania z pierwszego posta.

Też w serwisie zalali mi za dużo, przy pomocy wielkiej strzykawy i rurki od kroplówki odciągałem przez rurkę bagnetu :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2008 19:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Czy naprawde nikt nie zna odpowiedzi na powyższe pytania ...? :/

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2008 22:30:08
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań
Auto: A4 B7 3.0TDI BKN
maxrafal napisał(a):
Czy naprawde nikt nie zna odpowiedzi na powyższe pytania ...? :/

Ja się podłaczam do pytania :) z 3.0 BKN ...
btw. na ciepłym po 1h czy po 3h nie widać wyraźnej granicy poziomu .. ale wygląda na więcej ?

_________________
pozdrawiam
Pepin (B7 BKN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:48:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Cytując" niemalże "dosłownie" z materiałów VAGa:

Prawidłowy pomiar poziomu oleju powinien być wykonany po 12-to godzinnym postoju na równej powierzchni.

Sens na pewno oddałem w 100%. Oprócz tego, w niektórych instrukcjach obsługi - można znaleźć "identyczny" tekst.

Osobiście uważam, że jest to słuszne podejście do sprawy. Łatwo zaobserwować, że silniki ze zdjętą misą olejową "okapują" olejem jeszcze przez wiele godzin i np. po kilku godzinach potrafi tak nakapać nawet > 0,5 litra (w przypadku większych silników, np. V6) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 15:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Piotruś

to jeszcze tylko te 3 punkciki ;)

maxrafal napisał(a):

(...)
2. Jaki skutek na te silniki (2.5,2.7 TDI) ma za wysoki poziom oleju ?
3. Czy istenieje możliwość zapieczenia pierścieni przy wysokim stanie oleju w tych silnikach (kilku mechaników o tym coś mówiło) ?
4. Czy poziom oleju może zależeć od rodzaju wlanego oleju ?


_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 15:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2008 17:55:39
Posty: 5
Niewiem czy to pomoże, ale instrukcja obsługi do AUDI A4, 1.6 benzyna mówi:

"Poziom oleju nigdy nie powinien przekraczać zakresu max. W przeciwnym przypadku nastąpi odessanie oleju przez odpowietrzanie przestrzeni korbowej i wydalenie go do atmosfery przez układ wydechowy. W samochodach z katalizatorem odessany olej może spalić się w katalizatorze i uszkodzić go."

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 16:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Czy pomiar na kompletnie zimnym silniku jest poprawny ?
Pewnie że poprawny i nie ma tu żadnej polemiki

3. Czy istenieje możliwość zapieczenia pierścieni przy wysokim stanie oleju w tych silnikach (kilku mechaników o tym coś mówiło) ?
No to ile ty tego oleju chcesz mieć w silniku. Przecież nie nalejesz tak dużo, choć słyszałem już o kolesiach co nalali aż się wylewało górą :-)
4. Czy poziom oleju może zależeć od rodzaju wlanego oleju ?
To też uważam za dziwadło. Skąd wogóle takie pytanie skoro pomiar jest wykonywany po dostatecznie długim czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: