.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:47:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5 tdi tiptronic 2000r] reset ustawien skrzyni biegów?
PostNapisane: 09.gru.2007 14:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
witam,

problem jest nastepujacy - niunia postala ponad 2tyg bez jezdzenia i padl akumulator (jest do wymianay ale to inna bajka). zapuscilem ją z kabli, przejechalem 150km autostrada i wszystko bylo ok

ale rano nastepengo dnia wyjechalem na miasto - po paru minutach skrzynia lekko zeswirowala. wyswietlacz pokazujacy aktualny bieg jest caly podkreslony, skrzynia ma problemy z dostosowaniem biegu do predkosci, ruszyć auto z miejsca to wogle powolny problem, sekwencja nie dziala

jesli odpalam od nowa pare minut jest ok - czyli skrzynia nei padla kompletnie, zakladam ze przez pad akumulatora jakis soft mogl paść

znacie takie pzypadki? wyszukiwarka na forum nie pomogla...

pzdr & milej niedzieli

xar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:39:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Opisujesz ewidentny notlauf (najgłębszy stan serwisowy) tip-a, w którym zostaje całkowicie odłączone napięcie sterujące skrzyni i jej sterownika.

Problem może być bardzo błahy, może być bardzo poważny.
Może być ulokowany w samej skrzyni lub jej sterowniku, a może siedzieć również w silniku lub ABSach .

Raczej / najprawdopodobniej nie ma związku ze słabym akumulatorem (choć nie iwadomo na 100% ...) .

Żaden soft Ci się nie wysypał - to nie tędy droga .

Przyczyn mogą być dziesiątki ale wstępne wyszukanie przyczyn muisz rozpocząć od odpytania pamięci usterek - za pomocą komputera diagnostycznego (najlpeiej VAG, VAS, VC).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 14:50:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nieśmialo przypomnę, że u mnie takie objawy powodował notoryczny 00550, czyli nieprawidłowo ustawiony (wychodzący poza zakres) kąt wtrysku.
Powodował niewlaściwą komunikację silnik -> skrzynia tiptronic.

Xar, poszukaj mojego pierwszego posta na tym forum :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:06:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Nieśmialo przypomnę,


Ty i nieśmiałość ... ( :peace: :diabel: ) ... :D . Bez komentarza ... :P .
A mówią, że ciężko mnie zaskoczyć ... ;) .

carlnova napisał(a):
że u mnie takie objawy powodował notoryczny 00550, czyli nieprawidłowo ustawiony (wychodzący poza zakres) kąt wtrysku.
Powodował niewlaściwą komunikację silnik -> skrzynia tiptronic.


Mogłeś naciskać pedał gazu tylko do połowy ... :): ;) .
Ale to fakt i dowód, że problem wcale nie musi siedzieć w tipie. Tylko co z tego ... :| . Bez odczytów "narzędzia diagnostycznego" i tak nie pomożemy :(: .

carlnova napisał(a):
Xar, poszukaj mojego pierwszego posta na tym forum :)


Terrorysta ... :): :P .

:> :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:13:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Tak... :)
Bez diagnostyki, a przede wszystkim odczytu ewentualnych błędów zapisanych w pamięci ECU i sterowniku skrzyni - nic więcej zrobić nie możemy.
Jednak zamiarem terrorysty :): :jezor: jest to aby Xar uniknął moich "błędów młodości" i nikt nie ściemnił mu, że trzeba wgrywać nowy soft do tiptronika za 1000 PLN :/ Tak robią nieuczciwe warsztaty... :(

Piotruniu, bestyjo :D a co myślisz o akumulatorze i spadkach napięcia, które zdecydowanie "ogłupiają" sterownik tipa ? ;)

[+]

jeszcze jedno...

...takie "zapuszczenie z kabli" silnika z zaawansowaną elektroniką nie jest do końca bezpieczne... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:41:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Jednak zamiarem terrorysty :): :jezor: jest to aby Xar uniknął moich "błędów młodości" i nikt nie ściemnił mu, że trzeba wgrywać nowy soft do tiptronika za 1000 PLN :/ Tak robią nieuczciwe warsztaty... :(


Załóżmy, że powyższe wyjaśnienia są do zaakceptowania ... :P :d .

carlnova napisał(a):
Piotruniu, bestyjo :D a co myślisz o akumulatorze i spadkach napięcia, które zdecydowanie "ogłupiają" sterownik tipa ? ;)


Carlątko :d !! Mordo Ty moja :d ;) !! Ja osobiście myślę, że nawet "głupie" odłączenie klemy z akku nie jest całkiem bezpieczne (przy zbiegu złych okoliczności, lub np. niewyłączonym "zapłonie") .
Tyle tylko, że gdyby taki peszek miał się wydarzyć, to raczej (na mój głupi łeb ale co tam - w cyrku inteligencja nie jest najważniejsza) "poszłoby" po "linii elektronicznej", trwale uszkadzając sterownik. A tutaj mamy do czynienia z sytuacją, w której dopóki nie nastąpi jakiś "zonk" (miejmy nadzieję prawidłowo zapisany w pamięci sterownika) - wszystko "funguje" :): prawidłowo. To jednak "bardziej" sugeruje usterkę, np. typu 00550 (lub coś w ten "deseń").
No ale komu ja to tłumaczę - osobie z solidnym przygotowaniem elektro-mechanicznym i na dodatek Panu Inżynierowi ???

"Wypuszczasz" mnie ... , prawda :/ :): ??

carlnova napisał(a):
[+]

jeszcze jedno...

...takie "zapuszczenie z kabli" silnika z zaawansowaną elektroniką nie jest do końca bezpieczne... :/


Tak. Niestety czasami ta smutna prawda znajduje potwierdzenie w faktach (ale w CCCO akurat sobie nie przypominam).
W E-klass za to nagminnie (tylko widuję u kumpli, osobiście nie dotykam "gwaizdy") .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 15:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
carl thx za info,

szczerze mowiac objawy pasuja idealnie... juz wiem od czego zaczac na pewno,

a z innej beczki - regulacja kąta wtrysku to jaki rzad kosztow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:01:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
xar napisał(a):
carl thx za info,

szczerze mowiac objawy pasuja idealnie... juz wiem od czego zaczac na pewno,

a z innej beczki - regulacja kąta wtrysku to jaki rzad kosztow?


Piotruś robi za 50 PLN, ale to dobry człowiek i w większości dziala charytatywnie... :) :D
Cena w innych warsztatach rzędu 100 - 200 PLN

Skąd Ty jesteś Xar ? Uzupełnij profil...

[+]

Piotr, nie wypuszczam Cię... :)
Jak widzisz na nic przygotowanie zawodowe i praktyczne doświadczenie w starciu z prawnikiem - teoretykiem. :d
Zróbmy mu przyjemność i nie odzywajmy się w tematach z logami, których nie potrafimy czytać... :): :) :d

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 09.gru.2007 16:06:18 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
poznań/konin/koło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:15:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No... ja osobiście nie znam, ale pewnie za chwilę ktoś z Poznania poleci Ci jakiegoś godnego uwagi mechanika - magika. :)

Xar,
podjedź do kogoś z Poznania (spot) na diagnozę błędów - niech Ci chłopaki odczytają zawartość pamięci ECU i sterownika tipa...
Chociaż ja osobiście życzę Ci, aby to był tylko kąt wtrysku, czyli błąd 00550...

[+]
Będę w Poznaniu w przyszłą niedzielę, na giełdzie w Przeźmierowie - więc jak Ci nikt do tego czasu nie zdiagnozuje auta, to daj znać - zabiorę sprzęcior i będziesz miał diagnostykę za free... Tylko diagnostykę, na więcej nie mam czasu...
Znaj dobre serce chłopaków znad morza i bezinteresownego ducha AKP :): :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 16:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
poszukam, poszperam, ew dam znac :)

_________________
---------------------------

A6 AVANT 2,5tdi AKE 180KM tiptronic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 18:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
wlasnie musialem skoczyc gdzies niedaleko, generlanie uzywajac deliktanie pedalu gazu mozna mocno zniwelowac efekt skakania obrotow i mozna jechac normalnie


pytanie jedynie czy majac taka usterke powinienm jezdzic (nawet deilkatnie) niunią, ostatnio czego bym chcial to zniszczenie skrzyni....

jak myslicie taka usterka moze doprowadzic do wiekszego zamieszania?

_________________
---------------------------

A6 AVANT 2,5tdi AKE 180KM tiptronic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 18:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
stawiam* na akumulator [napięcie] skoro jest w złym stanie, a wcześniej taki problem nie występował [przed 2tygodniowym postojem]. podmień na próbę i będziesz wiedzieć, czy to jego wina.

jakie masz napięcie [zegar po prawej na dole]?



*to nie jest diagnoza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 18:57:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
xar napisał(a):
jak myslicie taka usterka moze doprowadzic do wiekszego zamieszania?


Tak, istnieje realne zagrożenie, że "zniszczysz" coś jeszcze bardziej. Zdecydowanie odradzam Ci dalszą eksploatację - pzynajmniej do chwili odczytu pamięci usterek.

Jeżeli nastąpiło zwarcie płyt dodatnich akumulatora lub powstała przerwa (np. na łączeniu międzygrodziwym jego ogniw) - stan serwisowy tip-a też jest możliwy (wskutek błędu zapisanego przez czujnik obciążenia w alternatorze). Jednak sam też byś to raczej zauważył - np. po skokach napięcia na wskaźniku, przygasających światłach, etc. ... .

Reasumując - nie gdybaj tylko "załatw" sobie przeskanowanie pamięci usterek - wystarczy, że podasz nam je na Forum - coś (prawdopodobnie) zaradzimy ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 11:22:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A więc czekamy Xar na odczyt błędów z ECU i skrzyni, jak powyżej napisał Piotr. Oczywiście jeżeli zależy Ci na bezinteresownej pomocy. :) i ewentualnej wstępnej diagnozie.
Napisz PW do Heveliusza z Poznania - gość Ci na pewno pomoże, jeżeli nie znasz nikogo z fejsem w swojej okolicy...

[+]

jeszcze jedno - jak zwykle :)
Spadki napięcia w instalacji (akumulator) bardzo niekorzystnie wpływają na elektronikę (sterownik) pompy VP44 - niezależnie od tego czy jest to przyczyna kłopotow z tipem, czy też nie - radziłbym zrobic z tym porządek jak najszybciej...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2007 12:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
jasne ze zalezy mi na bezinteresownej pomocy :)

aczkowliek niunia stoi teraz w poznaniu a ja w wawie i chyba w piątek będe mógł dopiero podzialać w temacie.

na pewno dam znać

_________________
---------------------------

A6 AVANT 2,5tdi AKE 180KM tiptronic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2007 10:56:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Daj znać jak będziesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 12:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
będe juz od dzisiaj w poznaniu,

bylbym wdzieczny gdyby ktos moglby mi pomoc z wykazem bledów.

_________________
---------------------------

A6 AVANT 2,5tdi AKE 180KM tiptronic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 12:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeśli chcesz jutro z rana mam czas, będą mi w tym czasie wymieniać opony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2007 12:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2007 21:01:49
Posty: 21
Lokalizacja: poznań/konin/koło
ok, priv

_________________
---------------------------

A6 AVANT 2,5tdi AKE 180KM tiptronic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: