.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 08:47:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AKE Quattro Tip] Co do zrobienia po kupnie samochodu????
PostNapisane: 02.maja.2008 19:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2008 16:49:05
Posty: 2
Lokalizacja: Skierniewice
Witam wszystkich!
Kupiłem 2 tygodnie temu AUDI A6 2,5V6 w automacie i w związku z tym mam do was taką prośbę abyście mi napisali, co należy wymienić i jaki olej było by wlać najlepiej (chodzi mi o typ i markę oleju). Auto jest z 2000roku i ma przebieg trochę ponad 120tys. km., co do tego przebiegu to nie jestem pewien gdyż auto było kupione w Niemczech od TURKA i nie posiadało żadnej książki serwisowej. Czy olej w skrzyni też mam wymienić, ile go tam wchodzi, jaka jest cena za litr?
Nie mam pojęcia, na jakich olejach auto jeździło i teraz nie wiem, jakim olejem było by go najlepiej zalać. Bardzo was proszę o dobrą radę, co zrobić i co powymieniać by autko śmigało bezawaryjnie przez jak najdłuższy czas. Proszę też o podanie orientacyjnych kosztów związanych z wymianą i jakichś dobrych warsztatów samochodowych w okolicach Skierniewic.
Dodam jeszcze, że jest to mój pierwszy samochód w życiu i nie mam zbyt dużego pojęcia o motoryzacji.
Na forum przeglądam posty od dwóch dni i już zaczyna mnie głowa boleć od tych wszystkich usterek, które występują w tego rodzaju silnika. Odnoszę wrażenie, że mój zakup był niezbyt trafny. Nie mam też zbyt dużo czasu by muc przejrzeć większość postów gdyż za parę dni wyjeżdżam w delegację i chciałbym mieć sprawne auto.
Za pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

MOD:
1. W kwestiach technicznych polecam opcję szukaj - znajdziesz więcej niż jest Ci potrzebne do bezpiecznej eksploatacji V6
2. W kwestii formalnej proszę abyś w przyszłości prawidłowo nazywał tematy, co znacznie przyspieszy odpowiedź na zadane pytanie (tym razem poprawiłem osobiście) .
Piotruś

_________________
AUDI A6 2,5V6 tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 21:24:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ale wtopa - takie auto na pierwszy wózek...

Na poczatek - sądzę, że przebieg możesz pomnożyć razy 3 (conajmniej).
Wymień kompletny rozrząd z popychaczami, wszystkie oleje i płyny, sprawdź hamulce, oczywiście olej w tipie również... Wcześniej jednak podłącz auto pod komputer w celu odczytania błędów by dwa razy nie rozbierać tego samego - słowem na początek ok. 10kPLN przygotuj...

P.S.
Od Turków aut się nie kupuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 21:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Grześ nie strasz kolegi ;) :diabel:

Jeżeli masz taki przebieg (udokumentowany w ASO, do tego potwierdzony faktycznym stanem auta) to kupiłeś jajebiaaszczy samochód. Ale że tak jest trochę wątpię... sprawdź historię auta w ASO - albo chociaż w książce serwisowej.

Tera porady dla kolegi:

- olej MOTUL X-CESS 8100 lub Castrol MAGNATEC/EDGE - olej musi być porządny - full syntetyk, 5W40

- wymień rozrząd - wszystkie elementy do wymiany zostały wyszczególnoine w temacie "Diagnostyka TDI"

- wymień popychacze, podkładki na zawory oraz dźwigienki - jeżeli wałki będą wyjechane to wyślij do regeneracji

- wymień olej i filtr w tiptronicu

- sprawdź stan zawieszenia i powymieniaj zużyte elementy

- wymień płyn we wspomaganiu kierownicy

- sprawdź stan czynnika chłodzącego w klimie

- oczywiście zmień filtry (paliwa, oleju, powietrza, kabinowy)

- sprawdź stan tarczy/klocków hamulcowych

- podepnij auto pod VAGA i sprawdź czy nie sieje błędami

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 22:50:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowiem inaczej - to jak będzie jeździć ten samochód zależy nie od tego, czy sprzedawcą była osoba mająca korzenie arabskie [polacy (specjalnie z małej litery) są o wiele gorsi], lecz od tego do jakiego serwisu trafi.

na tym etapie nie wolno Ci szukać oszczędności, a szczególnie przy 2.5TDI V6. podjedź do Diagtronika w Jankach i zrób to, co panowie stwierdzą, że jest do zrobienia.
...a potem zapomnij o tym, co czytałeś.

jeżeli kupiłeś diesel'a z uwagi na fakt, że mało pali, to sprzedaj ten samochód jak najszybciej. świadome posiadanie 2.5TDI to manifest, a nie oszczędność.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 00:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
By się działo dopiero gdyby Audi było z 2002 r i zamiast tipa było w multi ;) Jak dla początkującego mogłoby się skończyć po lekturach na forum psychoterapią :peace: Przepraszam za małe OT. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 11:03:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
IMHO sprawy trzeba stawiać jasno. Nie chcę być złym prorokiem, ale jeśli sprawdzą się moje słowa to IMHO i tak będzie lux :D bo może być i kwota wymieniona przezemnie razy 2 ;-)

Meszrum - przeprosiłeś się z Diagtronikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 11:27:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
GrzesB napisał(a):
Meszrum - przeprosiłeś się z Diagtronikiem?


przecież nigdy się z D nie pokłóciłem. nawet się bardzo lubimy :d .
akurat mnie świadczono niemal wzorowe usługi - może z uwagi na to, że zawsze byłem przy czynnościach.

w świetle tego, co można przeczytać o warsztatach w PL, to nadal jest Isza liga. nie mogę polecać [ani krytykować] przecież wrasztatów, w których nigdy nie byłem [zupełnie jak z piosenką, której nie słyszałem].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2008 19:48:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie nazywaj warsztatami "kowali" ;-)
Usługi świadczone na poziomie Diagtronika, SSerwis czy Piotrusia ;-) winny być standardem w tym kraju a nie czymś wyjątkowym (to tak na marginesie)... Byłem przekonany, że po incydencie opisanym kiedyś na forum "obraziłeś" się na nich... ale to być może była zła interpretacja. Dobra, nie ważne, nie róbmy OT :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 17:27:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2008 16:49:05
Posty: 2
Lokalizacja: Skierniewice
Wielkie dzięki za pomoc, zabieram się do pracy. Zadzwoniłem do Diagtronika i umówiłem się na wizytę, podłączenie samochodu i krótki test ok. 20minutowy ma mnie kosztować 100zł.
Wczoraj patrzyłem na Allegro za jakimś VAG-iem do AUDI i jest tam dość spory wybór, więc jak możecie coś polecić to będę bardzo wdzięczny.
Jeszcze jedno pytanie, w sklepie motoryzacyjnym sprzedawca poleca mi zakup oleju marki MOBIL (oczywiście pełen syntetyk), co o nim sądzicie??
Pozdrawiam.

_________________
AUDI A6 2,5V6 tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 17:46:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli uważnie przeczytałbyś topik o diagnostyce, to znalazłbyś polecany interface... tylko Viaken KKL.

co do oleju,
jak mniemam chodzi o 5W-50.
tak, to dobry olej - pod warunkiem, że jest oryginalny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 20:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Dawno tu nie byłem Panowie i morda ucieszyuła mi się jak cholera po przeczytaniu rad Waszych!!!
Liczniki postów mocno wykręcone, ale dyskusje te same.
Pozdrawiam starą gwardie :peace: i się zamykam :D

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: