bobaskgb napisał(a):
Temat ma na celu zgłębienie mojej wiedzy na temat starego, poczciwego traktora jakim jest 1z.
Przejrzałem ostatnio logi basketa ( AFN ) i rzuciły mi się w oczy wskazania przepływomierza. Wykraczały one mianowicie poza wartości zadane przez ecu. W 1z natomiast tak się nie dzieje nawet gdy auto jest po sofcie i przeładowuje. Wartości zatrzymują sie na magicznym 847.9. Czy przepływka w 1z i AFN nie jest taka sama? A może jest to kolejne ograniczenie sterownika zaraz po map sensorze 1 bar?
LMM w 1Z i w AFN nie jest taki sam. Basket ma "czipsa" wiec IMO - jego auto nie jest dobrym przykladem do porownan.
bobaskgb napisał(a):
Kolejne pytanie dotyczy juz samych korekt. Otóż pod odpaleniu letniego samochodu w okolicach 50 stopni moje korekty wynoszą blisko zera. Im silnik cieplejszy tym korekty wyższe. Czym to jest spowodowane?
Dawki korekcyjne sa wypadkową stanu silnika i ukladu wtryskowego. Na ich wielkosc ma wpływ bardzo duzo elementow.
Pompa wtryskowa (jej stan), ktora rowniez zuzywa sie mechanicznie , wtryski potrafia wytrzymac okolo 300 - 350 tys km w dobrej kondycji. Nawet nagar w gniazdach zaworowych oraz temperatura glowicy wplywa na rozbieznosc korekcji. Nie wspomne juz o kompresji w cylindrach. Skoro wszystkie cylindry maja korekcje na duzym minusie to swiadczy o duzym przebiegu silnika,ktory jest w dobrej kondycji. W przypadku kiedy sa na plusie to ewidentny duzy przebieg silnika w slabszej kondycji w ktorym pompa nie jest juz tak wydajna jak dawniej oraz wtryskiwacze nie trzymaja cisnienie optymalnego. Dodatkowo spotkalem sie z opiniami (Jack) niewątpliwie slusznymi iz wysokie korekcje nie są grozne w przypadku gdy sa rownomiernie.
Pozdrawiam serdecznie