.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 11:37:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1z] przepływka, dawka paliwa, korekcje, pytania.
PostNapisane: 01.cze.2008 22:31:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Temat ma na celu zgłębienie mojej wiedzy na temat starego, poczciwego traktora jakim jest 1z.

Przejrzałem ostatnio logi basketa ( AFN ) i rzuciły mi się w oczy wskazania przepływomierza. Wykraczały one mianowicie poza wartości zadane przez ecu. W 1z natomiast tak się nie dzieje nawet gdy auto jest po sofcie i przeładowuje. Wartości zatrzymują sie na magicznym 847.9. Czy przepływka w 1z i AFN nie jest taka sama? A może jest to kolejne ograniczenie sterownika zaraz po map sensorze 1 bar?

Kolejny interesujący mnie temat to dawka paliwa na wolnych obrotach, korekcje wtryskiwaczy i prędkość obrotowa biegu jałowego. Interesuje mnie związek tych 3 wartości. Prędkość obrotowa na jałowym regulowana jest chyba tylko przez dawkę paliwa tak? W takim razie zwiększanie/ zmniejszanie dawki paliwa poprzez stuknięcie w nastawnik, oraz zmniejszanie/zwiększanie prędkości obrotowej biegu jałowego poprzez adaptacje powinno mieć swoje odbicie w korekcjach. Jeśli bieg jałowy regulowany jest tylko dawką paliwa to zwiększając ją ciągniemy jednocześnie korekty w dół, bo przecież trzeba zdjąć nadmiar paliwa by utrzymać zadaną prędkość obrotową. Podobnie z regulacją prędkości obrotowej poprzez adaptacje. To są moje takie dziwaczne przemyślenia i spekulacje i chciałbym abyście mi to wyjaśnili jeśli bardzo się mylę co do tego całego mechanizmu.

Kolejne pytanie dotyczy juz samych korekt. Otóż pod odpaleniu letniego samochodu w okolicach 50 stopni moje korekty wynoszą blisko zera. Im silnik cieplejszy tym korekty wyższe. Czym to jest spowodowane?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1z] przepływka, dawka paliwa, korekcje, pytania.
PostNapisane: 02.cze.2008 08:36:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bobaskgb napisał(a):
Temat ma na celu zgłębienie mojej wiedzy na temat starego, poczciwego traktora jakim jest 1z.

Przejrzałem ostatnio logi basketa ( AFN ) i rzuciły mi się w oczy wskazania przepływomierza. Wykraczały one mianowicie poza wartości zadane przez ecu. W 1z natomiast tak się nie dzieje nawet gdy auto jest po sofcie i przeładowuje. Wartości zatrzymują sie na magicznym 847.9. Czy przepływka w 1z i AFN nie jest taka sama? A może jest to kolejne ograniczenie sterownika zaraz po map sensorze 1 bar?


LMM w 1Z i w AFN nie jest taki sam. Basket ma "czipsa" wiec IMO - jego auto nie jest dobrym przykladem do porownan.


bobaskgb napisał(a):
Kolejne pytanie dotyczy juz samych korekt. Otóż pod odpaleniu letniego samochodu w okolicach 50 stopni moje korekty wynoszą blisko zera. Im silnik cieplejszy tym korekty wyższe. Czym to jest spowodowane?


Dawki korekcyjne sa wypadkową stanu silnika i ukladu wtryskowego. Na ich wielkosc ma wpływ bardzo duzo elementow.
Pompa wtryskowa (jej stan), ktora rowniez zuzywa sie mechanicznie , wtryski potrafia wytrzymac okolo 300 - 350 tys km w dobrej kondycji. Nawet nagar w gniazdach zaworowych oraz temperatura glowicy wplywa na rozbieznosc korekcji. Nie wspomne juz o kompresji w cylindrach. Skoro wszystkie cylindry maja korekcje na duzym minusie to swiadczy o duzym przebiegu silnika,ktory jest w dobrej kondycji. W przypadku kiedy sa na plusie to ewidentny duzy przebieg silnika w slabszej kondycji w ktorym pompa nie jest juz tak wydajna jak dawniej oraz wtryskiwacze nie trzymaja cisnienie optymalnego. Dodatkowo spotkalem sie z opiniami (Jack) niewątpliwie slusznymi iz wysokie korekcje nie są grozne w przypadku gdy sa rownomiernie.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 12:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Moje auto też jest po czipsie zatem porównujemy 2 auta po zmianach w ecu. Nigdy w życiu nie widziałem aby w 1z wskazania przepływki były większe niż podana przeze mnie wartość.

Co do korekcji zdaje sobie sprawę jakie czynniki mają na nie wpływ. Natomiast interesują mnie zależności 3 parametrów które możemy w pewnym stopniu zmieniać. Oczywiście że nawet podwyższone korekcje o ile są równomierne nie świadczą o dużej biedzie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1z] przepływka, dawka paliwa, korekcje, pytania.
PostNapisane: 02.cze.2008 13:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Skoro wszystkie cylindry maja korekcje na duzym minusie to swiadczy o duzym przebiegu silnika,ktory jest w dobrej kondycji.

Niekoniecznie. Duże korekty na minus świadczą o nagarach w silniku. Korekcje powinny oscylować wokół zera - wtedy mamy do czynienia za zdrowym motorem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 13:22:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Im blizej zera tym lepiej ale :

w tym temacie:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=27
Uzytkownik Jack zakwestionowal moją uwage o slabych korekcjach.
Niewątpliwie Jack wie co mowi wiec jak to jest dokladnie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: