.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:39:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI AVF] - Problem z EGR
PostNapisane: 02.cze.2008 17:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jak w temacie mam maly klopot z zaworem recyrkulacji spalin, jednak nie jestem pewny (nie chce kupowac nowego nie majac pewnosci ze to on szwankuje). Opisze cala sytuacje:

Poprzedni wlasciciel zaslepil dolot EGR'a (zamiast uszczelki wcisnal blaszke),ja jednak chcialem zeby EGR pracowal - zgodnie z zalozeniami konstruktorow silnika - dlatego zawor wyczyscilem i zamiast zaslepki wlozylem odpowiednia uszczelke. Na dzialajacym EGR'e przejechalem ok. 30km (wydawalo sie nawet ze silnik pracuje lepiej). Jednak pewnego poranka zapalilem silnik, i po przejechaniu moze 30m obroty (szczegolnie na 2) zaczely falowac, z wydechu gesty szaro-czarny dym i praktycznie zero mocy. Po kilku minutach juz na biegu jalowym silnik ledwo co pracowal, po wcisnieciu gazu moglem go z latwoscia zdusic.
Na probe zaslepilem zawor podcisnienia EGR i bylo lepiej, jednak wystarczylo ze mocniej nacisnalem pedal gazu i silnik stracil moc i znow pojawil sie dym z wydechu.
Dzis calkowicie odcielem EGR montujac blaszke ktora wczesniej wyciagnelem i wszystko wrocilo do normy (tzn. przed czyszczeniem zaworu).

Teraz moje pytanie, czy po wyczyszczeniu EGR i jego poprawnej pracy przez ok. 30km to on moze byc sprawca calego zamieszania (wszystko na to wskazuje)? To znaczyloby ze musze zakupic nowy, bo ten nawet po czyszczeniu nadaje sie na smietnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 22:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
normalne objawy uszkodzonego sterowania egr'em albo sam zawór sobie popuszcza - wymieniasz komplet, zawór/elektrozaworek/przewody podciśnienia... sprawdzasz na diagnostyce działanie recyrkulatora.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 22:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Mauzer napisał(a):
normalne objawy uszkodzonego sterowania egr'em albo sam zawór sobie popuszcza - wymieniasz komplet, zawór/elektrozaworek/przewody podciśnienia... sprawdzasz na diagnostyce działanie recyrkulatora.


Przewody podcisnienia z tego co patrzylem w Etka sprzedawane w zwojach po 5m, orientujesz sie moze ile tego kupic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 22:56:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kup z 2 metry i powymieniaj również sterownie turbiną, nie musisz kupować w aso ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 23:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Dzieki Mauzer, tak patrze na rozpiske tego EGR i jest troche przewodu do wymiany :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 07:31:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Garret - przede wszystkim upewnij się czy powód problemu nie leży w klapie gaszącej (to taka ośka z której obcieka trochę oleju i mała czarna gruszka - zabudowane do obudowy EGR) ... .
Jeżeli Twój opis nie jest przejaskrawiony - żaden EGR - otwarty czy zamknięty - nie spowoduje aż tak dużych perturbacji (dławienie, kłęby dymu, etc.) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 17:45:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Obrazek

Piotruś nie jestem pewien czy przejaskrawilem.... jak dla mnie to byla doslownie lokomotywa, czego jeszcze nie napisalem to ze podczas dlawienia i dymienia nie dalo sie jechac - chyba ze wcisnalem gaz na maxa - wtedy po 2,3 sekundach dostawal mocy, ale wystarczylo ze troche odjalem i znow przygasal. Dziwi mnie to ze przez te 30km wszystko chodzilo jak nalezy. Wlasnie podczas postoju (kiedy juz dymilo) probowalem rozne ustawienia klapy gaszacej o ktorej piszesz - bez rezultatu. U mnie nie bylo tam oleju bo EGR byl zaslepiony (przez poprzednika!), ja po odslepieniu od razu przeczyscilem caly zawor.

Czy moze byc tak ze silnik bedzie pracowal normalnie (w oddzielnym temacie zamiescilem logi) z zaslepionym EGR, a po jego "wlaczeniu" ujawnia sie jakas usterka silnika nie zwiazana z zaworem recylkulacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 19:39:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Garrett - w mojej opinii Twój problem nie ma żadnego związku z EGRem. To co pokazałeś na zdjęciu kojarzę tylko i wyłącznie z systemem zasilania (inaczej: z układem paliwowym) .
"Zabawa" z EGRem to tylko "przypadkowa" zbieżność w czasie dwóch odrębnych zagadnień (IMHO).

Co do instalacji paliwa - źródło niepokojących zjawisk może pochodzić od zupełnie bagatelnych powodów, które nigdy już nie wrócą, np:

- chwilowy zwis rozpylacza PD
- okresowe zapowietrzenie w okolicach filtra paliwa
- etc.

lub z głębszych przyczyn, które z upływem czasu mogą się (teoretycznie) nasilać, np:

- usterka części elekrycznej PD
- rozszczelnienie oringów PD
- nieszczelność/wypalenie gniazd PD w głowicy

Ponadto uważam, że skoro istnieją jakiekolwiek podejrzenia co do sprawności instalacji podciśnienia sterującego - bezwzględnie należy zlokalizować kłopotliwe miejsce i naprawić usterkę. W tej sprawie przydałyby się brakujące logi BS :): ... .

Niezależnie od powyższego - jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś - proponuję odkręcić dekiel sterownika silnikowego i sprawdzić, czy nie ma tam np. takiego (lub innego podobnego) gó..na:

Obrazek Obrazek

Wydaje mi się, że błąd od przepływomierza oraz (być może irracjonalne) dymienie, to wystaczający powód żeby podejrzewać inne druciarstwo, niż tylko blaszka w EGR (który bezwzględnie należy odślepić i uruchomić ;) ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 20:30:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Logi statyczne BS:

Grupa 000:

Obrazek

Grupa 003:

Obrazek

Grupa 004:

Obrazek

Grupa 011:

Obrazek

Piotruś powyżej logi BS. Chmura dymu z wydechu widoczna na zdjeciu poszla po wcisnieciu pedalu gazu na ok. 1/4 przez 5s. Jeszcze jak EGR byl "podpiety" to na szybkosci zatkalem palcem wezyk podcisnienia - jak reka odjal cale to dymienie i falujace obroty. Teraz kiedy EGR jest zaslepiony :/ zadnych nieporozumien nie ma.

Ale z tego co piszesz wnioskuje ze to podpiete do kompa "go...no" mogloby glupiec po podlaczeniu EGR i dlatego ktos go zaslepil?

Kolejna rzecz to (co mnie najbardziej niepokoi), samochod byl w serwisie i tam sciagali glowice, robili caly rozrzad - mozliwe ze tam wyniknal jakis problem ktorego nie umieli lub nie chcieli rozwiazywac i zaslepili EGR - ale tutaj to juz chyba przesadzilem z teoriami spiskowymi :peace:

Jutro rozpoczne poszukiwania magicznego pudelka, obym go nie znalazl :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 22:59:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Garrett napisał(a):
Jeszcze jak EGR byl "podpiety" to na szybkosci zatkalem palcem wezyk podcisnienia - jak reka odjal cale to dymienie i falujace obroty. Teraz kiedy EGR jest zaslepiony :/ zadnych nieporozumien nie ma.


Mam rozumieć, że zdjąłeś wężyk z króćca EGR i zatkałeś palcem - "dzięki czemu" dymienie zanikło, czy też nie ściągałeś wężyka tylko go zacisnąłeś palcami ??
W pierwszym przypadku świadczyłoby to o jakimś "przebiciu" podciśnienia do klapy gaszącej (czyli o wadliwym połączeniu wężyków), w drugim przypadku nie widziałbym związku pomiędzy zanikiem dymienia a zaciskaniem wężyka - ponieważ jeśli było w nim odpowiednie podciśnienie to "tak zostało" ... ;) .

Garrett napisał(a):
Ale z tego co piszesz wnioskuje ze to podpiete do kompa "go...no" mogloby glupiec po podlaczeniu EGR i dlatego ktos go zaslepil?


Mniej więcej o czymś takim myślałem (przynajmniej jako jedna z kilku możliwości).

Garrett napisał(a):
Kolejna rzecz to (co mnie najbardziej niepokoi), samochod byl w serwisie i tam sciagali glowice, robili caly rozrzad


W jakim serwisie (nie pytam o dane firmy tylko profil działalności / specjalizację) ??

Dlaczego zaistniała potrzeba demontażu głowicy ??

Masz na rachunku (lub innym rozliczeniu usługi) taką pozycję: "zestaw naprawczy PD" ??

Garrett napisał(a):
- mozliwe ze tam wyniknal jakis problem ktorego nie umieli lub nie chcieli rozwiazywac i zaslepili EGR - ale tutaj to juz chyba przesadzilem z teoriami spiskowymi :peace:


Po tym co napisałeś w pierwszym zdaniu widzę cień nadzieji, że skncone są być może tyllko podciśnienia (ale to gdybanie), bo w dalszym ciągu będę się upierał, że EGR "sam w sobie" aż takiego zadymenia nie wygeneruje ... . Musi być coś jeszcze na rzeczy (najogólniej: nadmiar lub źle rozpylone paliwo w komorze spalania).

Garrett napisał(a):
Jutro rozpoczne poszukiwania magicznego pudelka, obym go nie znalazl :(:


Czy ja wiem co lepsze :): ... ?? Wyjęcie hipotetycznego box-a to maksimum kilkanaście minut ... . Poszukiwanie innych problemów - znacznie dłuższe i pracochłonne ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: