.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:00:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFB V6] Po zmianie przeplywki 2.5tdi jest wolowate
PostNapisane: 21.maja.2008 12:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Witam wszystkich,z racji tego ze posiadam laptoapa i vag-a,sprawdzilem bledy mojego silnika(2.5 tdi-AFB),no i wywalilo mi ze przeplywomierz ma blad :( .Kupilem drugi (nowy)przeplywomierz i auto do 2.5tys obrotow niejedzie,tak jakby cos trzymalo silnik,pozniej ciagnie do 4tys i znowu to samo-czarna dziura.Vag juz niepokazuje bledu przeplywomierza,ani rzadnych innych.
Zauwarzylem jeszcze jedna rzecz.Na nowym przeplywomierzu niepuszcza ani chmurki,ale jest wolowata,ale jak odepne przelpywke to zakopci na czarno,ale jedzie.
Za wszelkie info z gory dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 12:34:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Myślę że wszystko będzie jasne jak zrobisz kompletne logi... wtedy nasi mistrzowie (gorąco ich pozdrawiam :peace: ) sie wypowiedzą ;)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 13:22:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
W temacie audi jestem od pol roku,wiec wdzieczny bym byl jak by mi ktos podpowiedzial z ktorych grup mam zrobic te logi zeby zdignozowac co boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 13:29:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Oto cudowny temat meszruma ;) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 15:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 16:10:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
zamiesc bledy na forum ktore ci wyplul vag

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Po zmianie przeplywki 2.5tdi opadlo z sil+logi do oceny
PostNapisane: 08.cze.2008 22:06:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Witam wszystkich ponownie,ale tym razem z kompletnymi logami,wiec wszystkich
znajacych sie na rzeczy prosilbym o ich ocene i podpowiedzi co boli moja audi.
Tak jak pisalem auto niema dolu,pozniej cos jest ,a pozniej znowu nic .Wiec
mistrzowie tematu licze na was.Jeszcze prosze o wyrozumialos do moich logow,bo to pierwszy raz.Z gory dzieki.

Statyczne
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b8 ... c86fb.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc1 ... 16b45.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20a ... e0da0.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/702 ... 0f9c2.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... 2bf63.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75e ... c7cba.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad2 ... 67884.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/153 ... 93ada.html

Basic settings
Basic 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71c ... bcfe1.html
Basic 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ce ... c6423.html
Basic 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/770 ... 1d652.html
Basic 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187 ... ccd93.html
Dynamiczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/843 ... 84f66.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a5 ... ecf69.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d2 ... d3097.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:20:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 08.cze.2008 22:28:35 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:26:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Niebywałe ... ale zawór EGR jest permanentnie otwarty. Takiego przypadku na AKP chyba jeszcze nie było ... ;) . To oczywiście sprawia, że auto nie jeździ ... .

Zawór regulujący początek wtrysku w pompie VP44 jest przytarty i trudno powiedzieć czy uda się go jakoś rozruszać. Przypuszczam, że ewentualne próby regulacji kąta wtrysku będą okraszone dużymi emocjami ... .

Termostat na śmietnik ... .

Rozrząd ustawiony wzor(c)owo.

Turbina wydaje się OK pomimo złych wartości statycznych. Za to pompuje wyśmienicie (w odczytach dynamicznych) biorąc pod uwagę permanentnie otwarty EGR. Sądzę, że po naprawie EGR wszystko poukłada się prawidłowo ;) .

Przepływomierz prawdopodobnie bardzo zdrowy ale tego dowiemy się na pewno kiedy poprawisz EGR (analogicznie jak z turbinką).

Korekcje super ;) .

Tyle na chybcika ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Wielkie dzieki Piotruś za tak szybka diagnoze,termostat podejrzewalem ze skonczyl zywot bo jak temp spada do 12-15 stopni to niema zadnych szans nagrzac silnika do 90 stopni,a co do EGR zaraz bede szukal na forum jak sie do niego dostac i ewentualnie ozywic.Jeszcze raz dzieki , i cale szczescie ze forum ma takich ludzi jak ty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 22:54:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Listonosz napisał(a):
co do EGR zaraz bede szukal na forum jak sie do niego dostac i ewentualnie ozywic.


Zacznij od sprawy najłatwiejszej - zdejmij z membrany EGRa wężyk podciśnienia i bardzo szczelnie go zatkaj (np. kołkiem od tapicerki ;) ) .
Kiedy będziesz w 100% pewny, że zatkałeś wężyk jak należy - ponownie zaloguj 003 statycznie i w nastawach podstawowych (tzw. BSy). Logi wklej w tym wątku na Forum ;) ... .

Listonosz napisał(a):
Jeszcze raz dzieki , i cale szczescie ze forum ma takich ludzi jak ty.


Przestań ... :oops: . Usterka jest tak ewidentna, że dziecko by się pokapowało ... ;) .
Od tego mamy Forum, żeby wzajemnie się wspierać i tylko dzięki takiej formule to działa ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2008 23:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
OK,niema sprawy jutro zaslepie wezyk,i wrzuce loga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 08:11:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powyższą diagnozę należy poprawić/uzupełnić o stwierdzenie, że rozrząd ustawiony jest niepoprawnie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/702 ... 0f9c2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/770 ... 1d652.html

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 10:17:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zaczyna się :/ ... .

Układ rozrządu:

Obrazek Obrazek

Notabene - w aucie Listonosza ustawiony mega-idealnie ... (co doskonale widać w zupełnie innych odczytach niż 004).

Układ zasilania:

Obrazek

- który w samochodzie Listonosza faktycznie wymaga interwencji fachowca, co zresztą wyraziłem w tym zdaniu:

Piotruś napisał(a):
Zawór regulujący początek wtrysku w pompie VP44 jest przytarty i trudno powiedzieć czy uda się go jakoś rozruszać. Przypuszczam, że ewentualne próby regulacji kąta wtrysku będą okraszone dużymi emocjami ... .


Co jeszcze ważniejsze - o prawidłowym bądź nieprawidłowym ustwieniu układu rozrządu nie informuje odczyt 004 i żeby to zrozumieć - wystarczy spojrzeć na zamieszczone powyżej obrazki (w tym przypadku nawet umiejetność czytania jest zbyteczna...) .

Uzupełniejąco - link do innego topika (sytuacja odwrotna, w której nastawy pompy wtryskowej okazały się prawidłowe ale za to rozrząd (układ rozrządu) rozjechał się całkowicie :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... du#1168340

Wystarczy czy dalej bijemy pianę i zupełnie zbędne kilobajty - zatracając przy tym treści najbardziej ważne dla autora niniejszego topika ???

PS: Z uwagi na ograniczone spektrum działania zawora regulującego kąt wtrysku w pompie VP44 - obawiam się, że zwykła regulacja "na kole zębatym" może okazać się bardzo trudna lub wręcz niemożliwa (ale to okaże się dopiero po naprawie EGRa i wymianie termostatu).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 11:03:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
OT: Moglibyście się też pokłócić w moim wątku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39#1193639 (ostatnie posty) :)

Wierzę w kreatywną stronę sporów ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 15:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Bry Towarzysze :):

004 może być tylko podstawą do rozpoczęcia zastanawiań nad tym że rozrząd moze być źle ustawiony. Może zmusić do sprawdzenia tego czy ktoś nie składał napędu rozrządu na mazaka, albo nie przeprwoadził "dopieszczenia" kąta wtrysku po ustawieniu na blokady (przecież on nie będzie idealny - kto robił rozrząd w V6ce to będzie wiedział), ale nie pokazuje absolutnie niczego co świadczy o braku poprawnego zsynchronizowania wałków z wałem i z pozostałymi wałkami... "each other" Przecież rozrząd może być ustawiony dobrze (tak jak jest w tym przypadku), a pompa może być źle wyregulowana. Albo mógł przeskoczyć pasek napędu pompy - zresztą są ładne rysunki z elsy i JAK BYK widać, że pompa napędzana jest OSOBNYM paskiem poprzez kółko przykręcone do koła napędzającego wałki prawej głowicy (strona kierowcy) Jeżeli ktoś nie wie to są tam trzy śróby, zaś w kółku napędzającym pompę są wydłużone otworki umożliwiające regulację... Ale to każdy przecież wie... napisałem w celu przypomnienia.

W związku z tym złe odczyty 004 mogą świadczyć o złym działaniu mechanizmu regulacji kąta wtrysku, zlaniu przez mechanika ustawienia kąta, wypracowaniu paska i rolki lub o przeskoczeniu paska o ząbek.

Zeby lepiej to zrozumieć należało by sobie zadać pytanie względem czego ECU porównuje kąt wtrysku (z odczytem którego czujnika) Wtedy wszystko stanie się jasne...

Myślę że ludzie myślący - czyli wierzę że wszyscy biorący udział w tej dyskusji wyciągną odpowiednie wnioski :peace:

Pozdr!

EDIT:
Rwij EGRa z auta i go porządnie wyczyść naftą, WD40, i jeżeli nie wystarczyły by te specyfiki - ale powinny - to rozpuszczalnikiem typu KENT ONE SHOT/MOTIP DO STYKÓW ELEKTRYCZNYCH (ihmo najlepszy rozpuszczalnik do brudów silnika :) )
Po pierwszym - wstępnym czyszczeniu sprubuj go rozruszać. Dobrze psikaj naftą i WD40.
Jest duża szansa że się skurczybyk zapiekł. Może obejdzie się bez wymiany zarowu recyrkulacji (wspomnianego EGRa)
Kup nowe uszczelki - będą potrzebne przy składaniu tego do kupy ;)


Pozdr! :)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 09.cze.2008 20:46:54 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 17:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Witam was ponownie,i widze rozne opinie na temat mojego V6,i chcialbym zeby z calej tej dyskusji wyniklo tylko ze ten zatarty EGR jest problemem.Ale roznie to w zyciu bywa,wiec zrobilem tego BS 003 na zatkanym wezyku od EGR.Jeszcze jedno jak kupilem te audi to dostalem od sprzedajacego papier z warsztatu ze 15kkm byl wymieniony rozrzad(tzn paski i rolki)wiec moze ktos cos spartolil.No i jak juz wiem termostat napewno niebyl wymieniony.
A to ten BS 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e74 ... b6738.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2008 21:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zgodnie z powszechną wiedzą nt silników 2.5TDI V6 [jakikolwiek by to nie był silnik] ustawienie dynamicznego kąta wtrysku sprawdzamy w grupie 004 BS zgodnie z, chociażby, ELSĄ: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

grupie 004BS winno być 2*ATDC na Late +/-2*, co daje efektywny zakres 0-4*ATDC.
w przedmiotowym przypadku mamy 0.8*BTDC na Late: http:/ www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77058f507271d652.html .

powyższe potwierdza grupa 004sN, w której ECU żąda 2.4*ATDC, a nastawnik ustawia się na 0.8*BTDC: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/702 ... 0f9c2.html .

zawór regulujący początek wtrysku reagowałby niepoprawnie [podobnie do układu, w którym pojawia się powietrze] w próbie dynamicznej. w niniejszym przypadku reaguje prawidlowo [004dN]: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ecf69.html .

z powyższego wynika konieczność regulacji kąta wtrysku.


na marginesie należy dodać, że wraz z nastaniem lata AKP stało się pierwszym miejscem w internecie, w którym 0.8*BTCD @004BS / 2.4*ATDC|0.8*BTDC @004sN jest poprawnym ustawieniem kąta wtrysku.
jak widać, pomimo nastania upałów mistycyzm dopisuje.


Listonosz,

ustaw kąt wtrysku oraz uruchom EGR [sprawdź sam zawór EGR (przeczyść) oraz cały układ podciśnienia (zawór N18)].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 08:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2008 19:32:43
Posty: 17
Lokalizacja: Brzeg,tymczasowo UK
Dzieki Meszrum,tylko mozesz mi jeszcze jedno podpowiedziec .I na dniach zabieram sie do roboty,moj kat wtrysku jest zapozny i musze go przyspieszyc,zgadza sie czy cos zle rozumuje.A z drugiej strony to najpierw musze naprawic ten nieszczesny EGR,i wtedy zobaczymy co sie bedzie dzialo(tak jak piotrus powiedzial) ;) ,ogolnie to dzieki za wszelkie info,i po naprawach napewno dam znac jak mi poszlo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2008 09:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jeśli chodzi o EGR przeczytaj to: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bfc_zolta_ ... 472.0.html

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: