.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 11:37:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nastawnik indukcyjny C4 2.5 tdi
PostNapisane: 14.cze.2008 20:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:07:32
Posty: 174
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Czy wymiana nastawnika pompy wtryskowej w silnik 2.5 tdi Audi 100 C4 jest skomplikowana ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 20:28:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
tak samo skomplikowane jak w silniki 1.9 tdi. Konkretnie to odrobina zdolności manualnych i vag doprowadzi do pomyślnej wymiany. Poszukaj na necie opisu i fotostory odnośnie czyszczenia nastawnika, będzie tam wszystko pięknie opisane jak zdjąć, jak założyć i jakie wartości sczytać vagiem.

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 To te fotostory o którym mówiłem

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 20:35:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Na pewno masz nastawnik indukcyjny?? Zazwyczaj w 100 C4 spotykałem potencjometryczne. Jeśli tak to ok, a jeśli nie to niestety nie uratujesz nastawnika.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 20:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
RESO napisał(a):
Na pewno masz nastawnik indukcyjny?? Zazwyczaj w 100 C4 spotykałem potencjometryczne. Jeśli tak to ok, a jeśli nie to niestety nie uratujesz nastawnika.


Ale kolega pisze o wymianie, a nie regeneracji.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 15:23:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
robota teoretycznie prosta
praktycznie trzeba trafic grzybkiem w otwor pierscienia bez mozliwosci podgladu jesli sie nie uda silnik sie wkreci na takie obroty
ze zotanie tylko szybkie odkrecanie wtryskow

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 16:10:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
arekr napisał(a):
robota teoretycznie prosta
praktycznie trzeba trafic grzybkiem w otwor pierscienia bez mozliwosci podgladu jesli sie nie uda silnik sie wkreci na takie obroty
ze zotanie tylko szybkie odkrecanie wtryskow


Ew. odpalać na wciśniętym sprzęgle, wrzuconym 5 biegu, mocno zaciągniętym ręcznym, prawą noga mocno na hamulcu i w razie czego zdławić puszczając sprzęgło. Myślę, że to lepsza forma zabezpieczenia sie niż odkręcanie wtrysków już po fakcie bo i tak nie uratujemy sytuacji.

Co do trafiania w pierścień w pompie najłatwiej jest wypompować ropę z pompy do takiego poziomy, aby wkładając nastawnik nie natrafiał on na powierzchnie paliwa które się załamuje i utrudnia przez to "celny strzał". W każdym razie nei jest to bardzo trudna operacja wystarczy robić ją w skupieniu. Wkłądając albo grzybek nastawnika trafi w otwór w pierścieniu albo się na nim oprze. Jak się oprze to nastawnik nie wejdzie na swoje miejsce i będzie odstawał od pompy. Jest jeszcze 3 możliwość, że podczas wkładanai pierścień zostanie bardzo mocno przesunięty. W każdym razie jak ktoś ma tak niezgrabne łapska to lepiej się nei brać ani za zdejmowanie ani zakładanie ani tym bardziej czyszczenie

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 16:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A jaki rodzaj nastawnika jest w silniku 2,5 TDI "1T"?
Ile pompiarz ma prawo policzyć sobie za wyjęcie/przeczyszczenie/złożenie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 16:38:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Raczej potencjometryczny. Jak masz pompe z króćcem wychodzącym do góry to masz potencjometryczny i tutaj nic nie poczyścisz. Jak masz z króćcem wychodzącym w bok to jest indukcyjny, tutaj możesz wyczyścić nastawnik. Warsztaty biorą za to ok 300-450zł

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 17:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
RESO napisał(a):
Jak masz pompe z króćcem wychodzącym do góry to masz potencjometryczny i tutaj nic nie poczyścisz.

Miałem na myśli czyszczenie tej osi, gdzie opiłki metalu lubią się zbierać i tę oś przycierać.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2008 08:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
na 100% masz nastawnik potencjometryczny
HDK montowali w A6 po 94 roku
czesc ruchoma o ktorej mowa da sie wyczyscic
moze byc problem z czyjnikiem drogi przesuwu
poniewaz jest wprasowany a nie przykrecany jak w HDK

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2008 22:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 11:37:32
Posty: 32
Lokalizacja: londyn
Ja osobiscie wyczyscilem i poskladalem do kupy nastawnik pompy w 1.9tdi passat 98 rok,coprawda niezaznaczylem sobie umiejscowienia nastawnika co przysporzylo mi klopotow,co gorsza niemialem vaga,za pierwszym razem nietrafilem w ta {dziurke} i samochod wogule nieodpalil,za drugim razem sie udalo i zapalal tzn chwytal,i tak metoda prob i bledow zamochod jezdzi, co lepsze niepali wiecej i zapala na rys,pozostal tylko maly problem bo moge wykasowac bledu nastawnika i kontrolka swiec zarowych miga,pozniej autko trafilo do aso gdzie stwierdzili ze nastawnik jest dobry i dobrze ustawiony ale {zapomnieli} wykasowac bled :) na przyszlosc moge wyciagac i czyscic nastawniki bo wiem jakie popelnilem bledzy za pierwszym razem:)

_________________
Bylo Audi A6 2.5Tdi Automatic+chip
Jest Sharan 1.9 tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 15:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
kontrolka zapala sie jesli czujnik RSW wychyla sie poza zakres regulacyjny

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 18:57:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
czyli nastawnik został źle złożony .

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nastawnik indukcyjny C4 2.5 tdi
PostNapisane: 23.mar.2012 15:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
panowie odgrzeję kotleta bo muszę wyciągnąc nastawnik potencjomentryczny ze swojej setki i wyslać do regeneracji.
mam pytanie, rozumiem ze przy zakladaniu trzeba grzybkiem z nastawnika trafić idealnie w otwór w pierścieniu na wałku pompy ? ten otwór powinien być centralnie pod nastawnikiem ? nie da się go w żaden sposób przesunąc ?

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: