.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 22:51:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 TDI AFN] Po regulacji kąta wtrysku wysokie obroty...
PostNapisane: 04.sie.2008 15:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Witam

mam taki problem:
regulowałem pompę wtryskową, bo ustawiałem kąt wtrysku. Pompę chyba przekręciłem za bardzo bo w pewnym momencie traktor ciężko odpalił i dziwnie chodził a vag pokazywał w BS 000 pozycję 2 na 255. W pewnym momencie silnik zwiększył obroty do ok 1000-1100, na zegarach zaczęła mrygać kontrolka od świec żarowych i tak trzyma do tej pory tzn na tą chwilę te obroty się wahają między wartością prawidłową a 1000. Kąt wtrysku wyregulowałem na wartość 51 lecz wysokie obroty i mrygająca kontrolka pozostały. Zauważyłem, że jak silnik schodzi z wysokich obrotów to robi to bardzo powoli. Do tego samochód nabrał werwy, lepiej się zbiera, lecz nie chcę jeździć, bo wiem, że coś jest nie tak.

Powiedzcie co jest nie tak bo powoli sie poddaję. :(

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 16:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Coś mi sie zdaje że przesadzileś z tą regulacją.Masz podane wszystko na temat regulacji kąta wtrysku w topiku o diagnostyce na NASZYM WSPANIAŁYM FORUM,dlaczego kierowałeś się grupą 000 do regulacji ?Masz podane jakie mają być wartości w próbie statycznej grupa 4 pozycja 3 i 4 wartości muszą się mniej więcej pokkrywać przy temperaturze silnika powyżej 80 stopni.Obejżyj dobrze topik !!!

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2008 19:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rekin200773 napisał(a):
Coś mi sie zdaje że przesadzileś z tą regulacją.Masz podane wszystko na temat regulacji kąta wtrysku w topiku o diagnostyce na NASZYM WSPANIAŁYM FORUM,dlaczego kierowałeś się grupą 000 do regulacji ?Masz podane jakie mają być wartości w próbie statycznej grupa 4 pozycja 3 i 4 wartości muszą się mniej więcej pokkrywać przy temperaturze silnika powyżej 80 stopni.Obejżyj dobrze topik !!!

Bzdury piszesz Waść ...

Co do problemu opisanego w temacie - prawdopodobnie uruchomiłeś silnik na niedokręconej pompie i przeskoczył na niej (lub co gorsza w innym miejscu) pasek rozrządu - stąd problemy z prawidłową wartością kąta.
Sugeruję nie uruchamiać samochodu i zaciągnąć go do mechanika z prośbą o prawidłowe ustawienie rozrządu, później zaś kata wtrysku zgodnie ze sztuką.
Stawiam skrzynię piwa że w ECU siedzi błąd 00550.
Z drugiej strony ... obejrzyj na spokojnie wtyczki na pompie i na wtrysku sterującym ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 09:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
1.Możliwość odpalenia silnika na lużnej pompie wynosi 0-(zero) 2.Temat brzmi; Po regulacji kąta wtrysku wysokie obroty...

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 22:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
No dobra, wszystko nieco wróciło do formy, ale po kolei:
rekin200773 - mylisz się. Samochód mi odpalił bez problemu, bo pompa nadal jest w miarę sztywno przez przewody biegnące do wtryskiwaczy. Odpalałem kilka razy. Może nie tyle była pompa luźna, co mogłem ją bez problemu obracać lekko w nią stukając.
Baskecior - jedyne błędy:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground
Rozrząd raczej nie przeskoczył, bo pompę już ustawiłem ALE jest mały problem. Otóż teraz samochód na niskich obrotach (861 obr/min) chodzi nieco nie równo tj. tak jakby czasem na jeden cylinder nie wtryskiwał paliwa. Przez to samochód nieco zawibruje na boki. Baskecior help me!! Co to może być? Wtrysk się zapowietrza?

Napisz jakie testy zrobić VAGiem żeby było coś wiadomo...

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 22:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
adams-zyrardow napisał(a):
No dobra, wszystko nieco wróciło do formy, a
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Otóż teraz samochód na niskich obrotach (861 obr/min) chodzi nieco nie równo tj. tak jakby czasem na jeden cylinder nie wtryskiwał paliwa. Przez to samochód nieco zawibruje na boki. Baskecior help me!! Co to może być? Wtrysk się zapowietrza?


sprawdz czy podczas prac przy pompie nie wyrwales/naderwales kabelka od wtrysku sterujacego ... ;)

adams-zyrardow napisał(a):
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-00 - Open or Short to Ground


masz jakis niestandardowe zabezpieczenia przed kradzieza ... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 23:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Już wiem skąd ten błąd :). Na chwilę odłączyłem właśnie kabel od wtrysku sterującego, bo sądziłem, że może przez zaśniedziałe styki komputer otrzymuje błędne dane z wtrysku. Zabezpieczenia są, i to tak chore, że na razie wszystko odłączyłem, bo słyszałem co chwila wycie alarmu.

Błędy skasowane, dziś jeździłem i się nie pojawiły kolejne...za to dziwne dławienie silnika występuje nadal...

Myślicie, że podczas regulacji mogłem uszkodzić w jakiś sposób nastawnik w pompie?

Logi robione z rana ale na nie dogrzanym:
http://www.aukcjoner.net/gallery-demo/454009.html
http://www.aukcjoner.net/gallery-demo/454009.html

A może do regulacji tylko ten kąt?

A może wiecie co? Głupi byłem i z własnej nie wiedzy regulowałem kąt wtrysku na lekko dokręconej śrubie a pukałem, na szczęście lekko, w tą kopułkę na górze pompy. Podobno w ten sposób mogłem zmienić dawkę paliwa. Jak to teraz zmienić spowrotem?

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Ostatnio edytowano 08.sie.2008 10:14:41 przez adams-zyrardow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 06:37:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zrob 000BS i 001 na rozgrzanym silniku [90 stopni] i wstaw ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 18:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Hehe no i wygląda na to, że będę musiał postawić sam sobie piwo :D

Tak jak mówiłem, podczas regulacji kąta przesunął mi się nastawnik pompy, minimalnie w kierunku przedniej szyby. Po odkręceniu lekko śrub i przesunięciu nastawnika o dosłownie pół milimetra w stronę koła rozrządu wszystko wróciło do normy.

Kąt również wyregulowałem na 49-51, chociaż przyznam, że czasem potrafił skoczyć i do 46 albo 54. Wiecie co może być powodem?

Oto logi przed w/w czynnością:
http://www.aukcjoner.net/gallery/000454721-.html#I1

Obejrzyjcie aktualne logi statyczne:
http://www.aukcjoner.net/gallery/000454718-.html#I1
Co o tym myślicie?

Z góry ziękuję Panowie za wszelkie rady :)

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 19:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jak w czasie regulacji enspritzregullung mogłes ruszyc stellwerkiem ?
:zdziw:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 21:06:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jesli ta grupa to 000 Basic Settings to kąt wtrysku moglby byc. Chociaz dawka nadal jest bardzo wysoka.
Pomiar robiony na niedogrzanym silniku wiec lekko niemiarodajny.

Baskecior napisał(a):
Jak w czasie regulacji enspritzregullung mogłes ruszyc stellwerkiem ?
:zdziw:


Wlasnie tez zachodze w glowe :peace: :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 21:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Jeśli enspritzregullung to po niemiecku nastawnik to regulowałem go na wyłączonym silniku.

Jeśłi enspritzregullung to po niemiecku pompa wtryskowa to regulowałem ją na dokręconej jedynie jednej śrubie, tej widocznej z góry.

Przepraszam ale nie bardzo z moim niemieckim więc mogę się domyślać o co wam chodzi :D

Mówicie, że dawka jest wysoka? Jak ją obniżyć? Może stuknąć jeszcze raz w nastawnik? :P Przyznam, że czuć że dawka jest zwiększona bo autko ma lepszego kopa
A może nastała epoka nowego tuningu? Wszyscy stukamy w nastawniki, zwiększając dawkę :D

Pewnie pomyślicie, że "zabrał się amator za profeskę".
Jak narazie w AFNie po raz drugi reguluję kąt wtrysku, wymieniałem już sprzęgło, rozrząd wraz z pompą wody, płukałem cały układ chłodzenia, wymieniałem uszczelkę miski - wszystko sam, własnymi rękoma :)...no może podczas zrzucania i zakładania skrzyni pomagał mi ojciec ;)

Lubię dłubać i nawet jak coś spartolę to jestem zadowolony że miałem możliwość dłubania :diabel:

A niedługo szykuję się na wymianę wtrysków na 216 ale to dopiero jak odświerzę serię... przede mną czyszczenie kierownic turbiny i zaworu EGR - a co, ja nie truję śrdowiska :D

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 05:30:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mea culpa.
Einspritzregullung to kąt wtrysku ;)
Niepotrzebnie dotykałeś nastawnik ... w AFN`ach się ich nie dotyka ... :(
Regulacja kata wtrysku odbywa sie dzieki ruchowi pompa wtryskowa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 10:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Nastawnikiem ruszyłem niechcący, a że nie był mocno dokręcony to się przesunął.
Pompę regulowałem w swoim życiu już drugi raz, poprzednio w B4 i wtedy wyszło wszystko jak należy. Dodam, że wtedy też regulowałem na dokręconej tylko jednej śrubie i na odpalonym motorze.

Baskecior, prośba, przeanalizujesz logi? Bo jeszcze w tym temacie jestem nieco słaby.

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 20:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Nikt nie pomoże z przeanalizowaniem logów? :(

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 21:32:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jesli to co nam zaprezentowales nazywasz "logami" to raczej nie dziwne ze nikt nic nie napisal.
Zrob diagnistyke zgodnie ze sztuką, wstaw... bedzie analiza ;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: