.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 04:40:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 TDI AFN] Problem ze sprzęgłem lub skrzynią...
PostNapisane: 22.wrz.2008 11:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Spróbuje opisać mój problem w miarę czytelnie, wybaczcie mi błędy ;) nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym ;)

Otóż jest tak.

Mam ogólny problem z wrzuceniem na postoju jedynki lub wstecznego. Bardzo ciężko wchodzą te biegi, muszę użyć wręcz ogromnej siły aby je wrzucić. Ale, problem ten nie występuje jak na przykład dojeżdżam do skrzyżowania, redukuje biek na dwójkę i jeszcze powolutku się tocząc wrzucę jedynkę. Wtedy jest git wchodzi jak w masło. Reszta biegów w czasie jazdy wchodzi bez zarzutów.
Dodam, że sprzęgło bierze bardzo wysoko.

Ponadto, dzieje mi się tak:

Jak jadę z prędkością większą niż 120-130 na godzinę i puszczę pedał gazu (hamując silnikiem na piątym biegu) odczuwam takie lekkie buczenie i minimalne drgania. Jest to prawie , że nie zauważalne. Gdzieś czytałem, że może to być spowodowane jakimś tam łożyskiem w skrzyni czy czymś takim :/ Podpowiedzcie mi co to może być ...

No i jeszcze jedna kwestia.
Aktualnie mieszkam na stałe za średnią wodą i mam zamiar tym autem przejechać się w przyszłym tygodniu do Polski. Polski fachowiec tutaj za robotę tego sprzęgła na jakichś częściach NO NAME krzyknął sobie 300 funtów za całość. Moje pytanie brzmi: czy dojadę na nie naprawionym jeszcze sprzęgle do Polski, i czy uda mi się to tam zrobić w jakichś rozsądnych pieniądzach na rozsądniejszych częściach. A może lepiej zrobić to tutaj za 3 stówy i mieć kłopot z głowy. Więcej jak 3-4 lata i tak nie będę jeździł tym samochodem , więc nie zależy mi jakoś na oryginalnych częściach.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 11:18:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
skoro ci nie zalerzy a ty sie nie znasz podjedz do niego i niech ci to zrobi bo w drodze moze sie okazac ze autko stanie i nie bedzie to 300f

na moje oko konczy sie sprzeglo

tak przy okazji jaki masz przebieg ??

moja 1.9 tez bierze wysoko sprzeglo jakies 2 moze 3 cm od gory ale z wrzucaniem biegow itd nie mam problemow

pozdrawiam

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 11:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Teraz mam około 116k mil (okolo 185k km) zrobilem ja narazie tym autem okolo 2000 mil i sprzęgło zachowuje się cały czas tak samo. Bierze mi w przedziale, ciężko mi określić ;), 1-3 cm od góry. Miałem Paska z takim samym silnikiem i sprzęgło w nim brało troszeczkę niżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 11:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
A czy sprzęgło się ślizga? Bo jak nie to ja raczej stawiałbym na synchronizator w skrzyni i/lub wysprzęglik, poziom płynu hamulcowago itd... Te biegi na postoju wchodzą ciężko niezależnie od tego czy włączony/wyłączony silnik? Czy na włączonym silniku jak już Ci się uda wrzucić jakiś bieg na postoju, to czujesz/słyszysz takie trrrrrrt? Raczej masz problem z rozprzęgleniem, kończąca się tarcza powoduje ślizganie się sprzegła, smród oraz niemożność przyspieszania. Poza tym w sprzęgłach hydraulicznych samoregulujących się, wysokość "brania" nie zawsze idze w parze ze stanem samego sprzęgła.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 11:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Sprzęgło się nie ślizga, ale jak muszę bardziej dynamicznie kogoś wyprzedziś np. na 3-4 biegu to czuje taki niepokojący smrodek.

Przy wyłączonym silniku nie ma problemu z wrzuceniem biegów. Często tak robie , stojąc na parkingu wrzucam wsteczny i dopiero potem zapalam silnik ;)

Zapomniałem dodać bardzo istotnej informacji. Ta jedynka i wsteczny po długim postoju np. nocnym, wchodzą troszkę lepiej. Jestem w stanie wrzucić jedynkę zdecydowanie łatwiej niż na rozgrzanym samochodzie.

Trryt...czasami słyszę czasami nie, jak by to powiedzieć, idzie czasami po zębach ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 12:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
A jak wrzucasz jedynkę lub wsteczny to czujesz szarpnięcie?

Jak dla mnie to wygląda na niewysprzęglanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 12:40:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
tak , czuje.... delikatne , ale tak....

co maasz na mysli mówiąc niewysprzeglenie?

mozesz to opisać szerzej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 12:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Tarcza może być jeszcze ok ale sam wysprzęglik czy docisk już nie. Prawdopodobnie docisk nie odsuwa się od tarczy co powoduje trudne wrzucanie biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 13:45:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No ale jak będę zmieniał docisk to i tarcze też lepiej za jednym zamachem chyba nie?

Czy się myle?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 17:16:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
franklyn napisał(a):
No ale jak będę zmieniał docisk to i tarcze też lepiej za jednym zamachem chyba nie?

Czy się myle?
nie kupisz inaczej jak tarcza+docisk+lozysko
ja biore 120F za robocizne + czesci jakies 120F, moze byc taniej. jezeli chcesz tym autem jeszcze 4 lata jezdzic to warto zainwestowac w nowe tym bardziej ze chcesz jechac do polski. jeszcze nie wiadomo jak kolo zamachowe bo moze tez sie sypac.
Ps zapomnialem dodac ze sprzeglo ktore zakladam to nie jest NO NAME tylko LUK tak jak w oryginale.
jezeli jestes zainteresowany to PW albo tel. (jutro mam wolne od pracy wiec mozemy porozmawiac)
Ps2 jak by kolo zamachowe bylo zwalone to mam caly zestaw (uzywka) z mojej B5 AFN, jako zamiennik moze byc bo jest w dobrym stanie (zaznaczam w razie potrzeby)
tel. 07825999757
dopisz w profilu skad jestes to bedzie nam latwiej i na przyszlosc to jest tu nas wiecej i organizujemy spoty w anglii.
5go oxford tylko jeszcze nie wiem o ktorej.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: