.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:12:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.8 ALG] Dusi sie pod obciążeniem
PostNapisane: 27.wrz.2008 23:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2007 00:20:14
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 Avant Quettro 3.0 ASN 2002
Mam problem z silnikiem - jak stoję na włączonym D i włączę klimę albo jak mocniej wcisnę gaz poniżej 2500 obr silnik sie dusi, trzesię nim, nie przyspiesza, muszę odpuścić i przyspieszać delikatnie albo zredukować na niższy bieg.
Staram się jak najmniej jeździć, a jak już jadę to na tiptroniku i trzymam obroty powyżej 2000 inaczej nie da się jeździć.

Teraz trochę historii - co robiłem i co wiem:
- auto kupiłem w kwietniu, przebieg 250tys., silnik chodził jak marzenie
- założyłem gaz, silnik po tym zamulił sie nawet na benzynie
- na wniosek gazownika wymieniłem świece na Championy, nic nie dało
- gazownik stwierdził, że przy takim przebiegu po zagazowaniu mogły wylecieć sondy lambda i miał rację, sondy zwariowały co było widać na VAGu i wylatywał błąd 16514 Oxygen Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit, tydzień późneij również 16534 Oxygen Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit oraz jeszcze 00561 i 01088 Mixture Adaptation

- miałem inne rzeczy na głowie i zwlekałem z wymianą sond - po miesiącu takiego jeżdżenia dodatkowo zaczął się dusić jak opisałem wyżej - stało się to z dnia na dzień, tak przynajmniej to odczułem
- miesiąc później wstawiłem w końcu nowe sondy NGK, niestety silnik nadal się dusi
- silnik dusi się i na benzynie i na gazie (chociaż na gazie bardziej) i gazownik mówi, że najpierw muszę naprawić go na benzynie

- byłem w Bosch Service Foltyński (mam blisko), na gaz się skrzywili, więc mówię, żeby badali tylko na benzynie - wieczorem przychodzę, a oni mi mówią, że odpalili klimę na luzie i wcale się nie dusi - rzeczywiście tego dnia dusił się jakby mniej, może przez to, że go wygrzali na stanowisku pomiarowym
- byłem jeszcze u dwóch innych mechaników, ci już dostrzegali problem, oglądali świece, oglądali rozrząd, sugerowali wymianę różnych części, ale czułem wachania w ich głosie, więc tylko podziękowałem

- postanowiłem sam podiagnozować - podłączyłem VAGa, przejrzałem po kolei wszystkie możliwe parametry i wszytko porównywalem z elsą - wszystko jest w normie
- jak dłużej pojeżdżę na gazie w komputerze zapisuje się błąd 00561 Mixture adaptation - Adaption limit (mul) not reached
- zrobiłem też Output test na VAGu - wszystkie zaworki i wszystkie wtryskiwacze odzywają się zgodnie z opisem w elsa

- odlączylem wtyczkę od przepływomierz, komputer poprawnie zarejestrował odpowiedni błąd, a silnik bez przepływomierza pracuje dokładnie tak samo - stabilnie bez obciążenia, pod obciążeniem się dusi

Czy ktoś ma jakies pomysły, albo mógłby mnie skierować do kompetentnego mechanika który coś tu poradzi (coś bliżej Poznania niż SSerwis).

_________________
A6 C5 Avant Quattro 3.0 ASN ZF5HP 2002 LPG Zenit PRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 02:50:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
sprawdz czy czegos nie spartolili w dolocie (nieszczelnosc jakas pozostawili) albo z podcisnieniem. Na regatowej w bydgoszczy zakladali mi GAZ ( z polecenia Hansa, DZIEKI, wszystko chodzi OK) i jestem zadowolony wiec moze tobie pomoga w temacie.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 16:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Ja mialem podobnie w przypadku 80 i silnika 2.6. Niestety w tych silnikach nawet w przypadku instalacji sekwencyjniej jest dramat zeby wyregulowac wlasciwie gaz. Chodzi o to, ze jest tu zastsowana regulacja mieszanki "stereo" czyli oddzielnie dla banku lewego i prawego, po to sa 2 sondy. W moim przypadku bylo tak, ze jak sie jezdzilo na gazie to jedna sonda wskazywala uboga mieszanke, a druga bogata, powodowalo to ze (zwlaszcza jak sie zostawilo samochod na luzie) to regulacja rozjezdzala sie do tego stopnia, ze silnik sie dlawil i strzelal w wydech. Nie szlo w zaden sposob tego ustawic. Dopiero wpadlem na pomysl, aby ustawic komputer w ttryb "na rynek chinski" gdzie byla montowana tylko jedna lambda. Spowodowalo to ze sterownik zbieral info tylko z jednej i wszystko wrocilo do normy. Stosowalem tez przez jakis czas zmostkowanie 1 sondy, na 2 wesjcie sterownika.

W tym przypadku mozesz zastosowac mostek. Moja teroia wydaje sie byc sluszna, bo jak sam piszesz, silnik wrocil do normy jak pracowal tylkko na beznynie i sterownik nauczyl sie wlasciwych nastaw.

Miedzy iinymi dlatego nie bede juz nigdy montowal zandego gazu do silnikow typu V, chyba ze wkoncu magicy gaziaze wymysla wlasciwe sterowniki (obslugujace 2 sodny i silniki V).

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 21:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Witaj ,

przyczyn moze być wiele lecz , napisze tylko kilka :

- nie wiem jakie masz wtryskiwacze od gazu lecz musisz mieć bardzo szybkie ponieważ czasy wtrysku benzyny to okolo 3,2ms

- przewody wysokiego napięcia

- sondy lambda żle dobrane ( co by nie było to są zamienniki , lepsze już BOSCH)

- następnie tak jak wcześniej juz ci Kolega napisał nieszczelność w dolocie

- i tu najlepsze Zapchany Katalizator , na benzynie na początku skutki są mało odczuwalne lecz na LPG od razu , z ubiegiem czasu również na BP będzie sie znacząco objawiać

ps. na początek napisz jakie masz zamontowane wtryski od LPG :peace:

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 21:14:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Takze obstawiam katalizator :)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 21:32:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
necro napisał(a):
Takze obstawiam katalizator :)


Ja też :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 06:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
tez stawiam na Katy ale nie chce kolegi tak na sam poczatek dolowac.
Niech sprawdzi dolot. Co do sond to w mojej (na LPG) nie ma znaczenia czy odlacze czy nie to auto wciaz tak samo chodzi na benzynie wzrasta spalanie a spadek mocy nie jest az taki wielki a juz na pewno nie dlawi sie.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 20:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2007 00:20:14
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 Avant Quettro 3.0 ASN 2002
Dziękuję wszystkim za wskazówki, pojechałem sprawdzić katalizatory, oba zostały odcięte i według mechanika oba są OK, z odciętymi katalizatorami silnik działał tak samo (to znaczy działał głośniej, ale dusił się tak samo).

Dostałem radę jak sprawdzić dolot - pryskać na silnik wodą z atomizera i jak trafię na dziurę to zacznie się dusić - spróbuję to jutro zrobić, ale nie sądzę, żeby to był problem, bo jeździłem już nim na deszczu i nie robiło to na nim wrażenia.

Chyba potrzebuję kogoś mądrzejszego kto by ten silnik obejrzał, a najlepiej jakby miał zapasową cewkę, kable i przepływomierz żeby podmienić na chwilę i zobaczyć co będzie - byłbym wdzięczny za wskazanie mi kogoś w Wielkopolsce, lubuskim lub zachodniopomorskim.

_________________
A6 C5 Avant Quattro 3.0 ASN ZF5HP 2002 LPG Zenit PRO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: