Mam problem z silnikiem - jak stoję na włączonym D i włączę klimę albo jak mocniej wcisnę gaz poniżej 2500 obr silnik sie dusi, trzesię nim, nie przyspiesza, muszę odpuścić i przyspieszać delikatnie albo zredukować na niższy bieg.
Staram się jak najmniej jeździć, a jak już jadę to na tiptroniku i trzymam obroty powyżej 2000 inaczej nie da się jeździć.
Teraz trochę historii - co robiłem i co wiem:
- auto kupiłem w kwietniu, przebieg 250tys., silnik chodził jak marzenie
- założyłem gaz, silnik po tym zamulił sie nawet na benzynie
- na wniosek gazownika wymieniłem świece na Championy, nic nie dało
- gazownik stwierdził, że przy takim przebiegu po zagazowaniu mogły wylecieć sondy lambda i miał rację, sondy zwariowały co było widać na VAGu i wylatywał błąd 16514 Oxygen Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit, tydzień późneij również 16534 Oxygen Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit oraz jeszcze 00561 i 01088 Mixture Adaptation
- miałem inne rzeczy na głowie i zwlekałem z wymianą sond - po miesiącu takiego jeżdżenia dodatkowo zaczął się dusić jak opisałem wyżej - stało się to z dnia na dzień, tak przynajmniej to odczułem
- miesiąc później wstawiłem w końcu nowe sondy NGK, niestety silnik nadal się dusi
- silnik dusi się i na benzynie i na gazie (chociaż na gazie bardziej) i gazownik mówi, że najpierw muszę naprawić go na benzynie
- byłem w Bosch Service Foltyński (mam blisko), na gaz się skrzywili, więc mówię, żeby badali tylko na benzynie - wieczorem przychodzę, a oni mi mówią, że odpalili klimę na luzie i wcale się nie dusi - rzeczywiście tego dnia dusił się jakby mniej, może przez to, że go wygrzali na stanowisku pomiarowym
- byłem jeszcze u dwóch innych mechaników, ci już dostrzegali problem, oglądali świece, oglądali rozrząd, sugerowali wymianę różnych części, ale czułem wachania w ich głosie, więc tylko podziękowałem
- postanowiłem sam podiagnozować - podłączyłem VAGa, przejrzałem po kolei wszystkie możliwe parametry i wszytko porównywalem z elsą - wszystko jest w normie
- jak dłużej pojeżdżę na gazie w komputerze zapisuje się błąd 00561 Mixture adaptation - Adaption limit (mul) not reached
- zrobiłem też Output test na VAGu - wszystkie zaworki i wszystkie wtryskiwacze odzywają się zgodnie z opisem w elsa
- odlączylem wtyczkę od przepływomierz, komputer poprawnie zarejestrował odpowiedni błąd, a silnik bez przepływomierza pracuje dokładnie tak samo - stabilnie bez obciążenia, pod obciążeniem się dusi
Czy ktoś ma jakies pomysły, albo mógłby mnie skierować do kompetentnego mechanika który coś tu poradzi (coś bliżej Poznania niż SSerwis).
_________________ A6 C5 Avant Quattro 3.0 ASN ZF5HP 2002 LPG Zenit PRO
|