Druss napisał(a):
Scob nie wiem jak Ty ale ja po nocce pod chmurka przed ruszeniem stoje z zapalonym silnikiem cos kolo 5 min jak nie dluzej zeby silnik zlapal mi w miare normalne obroty i zszedl z ssania i mysle ze wtedy juz inne rzeczy tez beda gotowe do jazdy.
Moze Ty odrazu ruszasz, niewiem. ja po przeczytaniu wlasnie kilku takich stron z poradami wiem mniej wiecej jak mam sie zachowywac w tym aucie zeby mi sluzylo.
a w mojej rodzinie od 20 lat są automaty (pierwszy to 190-ka 2,0 automat '87 mojego starego) - może dlatego nie wierzę w przesądy a wierzę w rozsądną eksploatację i regularny serwis
dobrze MorgothV8 pisze: używać z głową - i już.
po to skrzynia ma kagańce, żeby sama się nie zabiła
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dlatego właśnie nie uświadczysz w tip-ie "odcięcia" - poniżej obrotów odcięcia skrzynia zawsze wywala na bieg wyżej. Dlatego nie uświadczysz "szarpania" na zbyt niskich obrotach, dlatego tip (nie wiem jak stare audikowe automaty) "na zimnym programie" (jest blok pomiarowy mówiący na którym skrzynia aktualnie pracuje) zmienia bieg na wyższy przy 1900 obr . a nie 1200, ale też nie pozwoli dociągnąć za wysoko, bo przy 5000 wymusza kolejny bieg.
Dlatego w czasie jazdy jazdy z dużą prędkością - nawet jeśli pchniesz "wajchę" w dół na "2" to skrzynka zredukuje dopiero kiedy prędkośc samochodu i obrotowa silnika na to pozwolą.
naprawdę będziesz stał i rozgrzewał olej ?
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
no to wyobraź sobie, że płyn w automacie osiąga temp. roboczą dużo szybciej niż olej w silniku, ale i tak nie jest to twoje 2 min, a raczej 5.. w czasie jazdy
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
- podłącz vag-a i zczytuj temperaturę.
a w międzyczasie, marznąc, zajrzyj do instrukcji obsługi swojego samochodu
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)