.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 20:56:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2.3 NG 1992 Pb] - obroty biegu jałowego ... regulacja
PostNapisane: 31.gru.2008 10:56:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Po wymianie czujnika halla w aparacie zapłonowym całkowity brak mocy, (brak reakcji na pedał gazu),
przestawiłem aparat i moc powróciła niestety obroty na luzie w granicach ok.1000 (równe, bez wahań w dół lub w górę),
- gaszę i ponownie zapalam i jest 800 (organo-leptycznie i wg wskazań zegara w kabinie, nadal równe jak nigdy dotąd) :?:
dodam że wszystkie podciśnienia sprawdzone, kable wn, świece, pali za pierwszym razem, itp
coś chyba nie tak ...

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 12:09:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Za wolne obroty odpowiedzialny jest regulator wolnych obrotów http://www.vagcat.com/p/B061/016400.png element nr.1 i jest sterowany z "centralki" silnika innej regulacji wolnych obrotów w tym silniku brak. Piszę "centralki" bo ECU ten silnik nie posiada....

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 12:59:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
ArtHurO napisał(a):
Za wolne obroty odpowiedzialny jest regulator wolnych obrotów http://www.vagcat.com/p/B061/016400.png element nr.1 i jest sterowany z "centralki" silnika innej regulacji wolnych obrotów w tym silniku brak. Piszę "centralki" bo ECU ten silnik nie posiada....


A to nad nogam pasażera na ścianie grodziowej to co to jest??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:10:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W silniku NG wtrysk jest MECHANICZNY, co oznacza, że nie potrzebuje elektroniki sterującej otwarciem wtryskiwacza. To nad nogami pasażera to układ sterujący zapłonem...

W klasycznym wtrysku sygnał napięciowy z ECU powoduje otwarcie wtryskiwacza na określony moment i podanie przez niego paliwa do cylindra, ciśnienie w magistrali paliwowej wynosi ok 3bar i jest cały czas stałe.
We wtrysku mechanicznym do wtryskiwacza nie jest doprowadzane żadne napięcie bo on go nie potrzebuje do otwarcia - otwierany jest przez ciśnienie paliwa, które w tym układzie jest dużo wyższe. Odpowiedzialny za podanie paliwa na wtryskiwacz jest rozdzielacz mieszczący się nad klapką przepływomierza.


Właśnie ze względu na brak ECU w tym silniku nie można założyć sekwencyjnego wtrysku gazu, a użytkownicy LPG w autach z mechanicznym wtryskiem paliwa skazani są na I lub II generację lub BLOSa. Chyba wyjaśniłem koledze wystarczająco.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Ostatnio edytowano 31.gru.2008 13:15:51 przez ArtHurO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
W silniku NG jest wtrysk KE-III JETRONIC i jest to wtrysk elektro-mechaniczny.
A co to jest to po prawej stronie (pasażer) pod plastykową zaślepką?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 13:17:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Elektronika ta steruje regulatorem wolnych obrotów pobierając informacje z czujników na przepustnicy, Halla, sondy lambda, stukowca i czegoś tam jescze. Ot tyle... Chodzi o utrzymanie CO2 w normie

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
W NG są dwa sterowniki, nad nogami pasażera "główne ECU", i na słupku, przy nogach pasażera po prawej stronie pod plastikiem, jest to sterownik zapłonu VEZ.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:05:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Wydłubałem schematy i znalazłem, pod Motronic: czujniki ciśnienia, labda, potencjometr przepływki, wtrysk rozruchowy, regulator wolnych obrotów. Pod VEZ - czujnik wysokości, stukowiec i wzmacniacz iskry.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 16:24:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Do obydwu jeszcze czujnik temperatury, do VEZ hall.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 18:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wszyscy mają troche racji :D

sa wersje z dwoma "modułami" są i zintegrowane w jednym ECU. W obu przypadkach elektronika służy do ingerowania w ciśnienie wtrysku z uwzglednieniem min warunków spalania w cylindrach (bynajmniej nie pomoca zaworka wolnych obr ;) ) ten sam ecu steruje również momentem zapłonu więc jedno zależne jakby od drugiego.

Ecu w tym przyp. w b4 jest nazwą jak najbardziej poprawną

Co do tematu: ustawić zapłon na lampie z bezpiecznikiem w przekaźniku pompy paliwa, z odłączonym odpowietrzeniem silnika zarazem zaślepionym po stronie dolotu - na 15 stopni lub znak kontrolny na kole zamachowym, jesli nie pomoże szukać w nieszczelności dolotu itp.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 12:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
wszyscy mają troche racji :D

sa wersje z dwoma "modułami" są i zintegrowane w jednym ECU.

Co do tematu: ustawić zapłon na lampie z bezpiecznikiem w przekaźniku pompy paliwa, z odłączonym odpowietrzeniem silnika zarazem zaślepionym po stronie dolotu - na 15 stopni lub znak kontrolny na kole zamachowym, jesli nie pomoże szukać w nieszczelności dolotu itp.


No tak jak ja głupi mogłem o tym zapomnieć :583:

Co do zapłonu, kiedyś ustawiając u siebie z bezpiecznikiem i zatkanym odpowietrzeniem ustawiłem na 15 stopni i nie było za dobrze.

Jeździłem na LPG i przyspieszyłem do 18 stopni, było dużo lepiej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 08:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Cytuj:
ustawić zapłon na lampie z bezpiecznikiem w przekaźniku pompy paliwa,
z odłączonym odpowietrzeniem silnika zarazem zaślepionym po stronie dolotu


dziękuje za rozwinięcie, :peace:
ustawiałem zapłon na cechy koła wału - lampą stroboskopową,

Cytuj:
Po wymianie czujnika halla w aparacie zapłonowym całkowity brak mocy, (brak reakcji na pedał gazu),
przestawiłem aparat i moc powróciła niestety obroty na luzie w granicach ok.1000 (równe, bez wahań w dół lub w górę),
- gaszę i ponownie zapalam i jest 800 (organo-leptycznie i wg wskazań zegara w kabinie, nadal równe jak nigdy dotąd) Question
dodam że wszystkie podciśnienia sprawdzone, kable wn, świece, pali za pierwszym razem, itp

pytanie: czy jest odpowietrzenie z miski olejowej takie na dole
i jeśli to z której strony jest dolot ...,
sorry ale nigdy nie musiałem specjalnie grzebać przy silniku :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2009 01:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Odpowietrzenie nie jest z miski tylko ze skrzyni korbowej, i znajduje się po stronie kierowcy poniżej aparatu zapłonowego, no może troszkę w stronę przodu samochodu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: