.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:46:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 ABC ] co ile km. nalerzy wymieniać rozrząd
PostNapisane: 06.sty.2009 00:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 22:32:42
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
kupiłem 100 c4 dwa lata temu ma zrobione 176000km niewiem ile ma zrobionych km od ostatniej wymiany,2 lata temu byłem na kontroli i było git


Ostatnio edytowano 06.sty.2009 02:09:25 przez gutek338, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 01:04:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Sprawdź stan paska rozrządu, jeśli po zewnętrznej stronie paska wyczuwasz pod palcami zgrubienia zębów - pasek natychmiast kwalifikuje sie do wymiany.
2. Na rozrząd wymieniany w ASO daje się gwarancję na 90 tys km, niemniej zaleca się wymianę co ok 60 tys km.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 22:35:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
nie zapomnij jeśli już się zdecydujesz wymieniąć, wymienić pompę wody!! :)

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 22:10:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
podniosę temat,
mam 105 tys i przymierzam się do wymiany paska - chcę jednak zostawić starą oryginalną pompę wody - co Wy na to?

jeżeli uważacie że trzeba wymienić to jaką - jakiej firmy założyć ?

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 22:59:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
a jak się zatrze po miesiącu to co będzie plucie w brodę :?: :):
SKF robi dobre.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 19:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
wymienilem na skf'a w mojej bylej 2.6. ODRADZAM! Tylko serwis i oryginal! Zacezla piszczec i wydawac dziwne dzwieki po okolo tysiacu km.

W tych silnikach wymiana rozrzadu jest co 120kkm

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 21:35:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
SKF-y rzeczywiście chrzęszczą od nowości. Założyłem , przejechałem 5000 i zmieniłem na pompę wyniesioną z ASO.

i gdzie się podziali ci wszyscy mądrale, co wrzeszczeli że w V-ce rozrząd wystarczy co 180 tysięcy? :D

Ja w swoim ABC wymieniłem przy 215 (na liczniku miał 122 :D), pasek wyglądał na zużyty, ale nie sprawiał wrażenia jakby miał się zaraz rozlecieć.
Należy brać pod uwagę, że pasek "ciągnie" tylko po jedym wałku rozrządu na głowicę a sam silnik jest BARDZOniewysilonym wolnossakiem - także jeśłi sinil nie był katowany , to wymiana częściej niż np. zalecana w 16- czy 20-zaworówce jest IMHO kaprysem.

raz jeszcze przypomnę, że nie dalej jak 2 lata temu forumowe "autorytety" zaklinały się, że instrukcja warsztatowa mówi że w silnikach 12v NIE wymienia się rozrządu (tudzież nie ma tej pozycji w harmonogramie serwisowym)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 05:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
nie no kolego 2 lata temu to napewno nikt tutaj takich ciekawostek nie opowiadał bo 2 lata to ja już tutaj jestem i już wtedy było kilka tematów na temat owego rozrządu w 12 zaworowych jednostkach. Więc jeśli już to musiał Ci czas jakoś szybko przelecieć i było to troche wcześniej :)

nie mniej jednak jeśli chodzi o pompę wody to rzeczywiście jest ryzyk-fizyk nie wymienisz możesz pojezdzić parę tysięcy km i nic się nie stanie a może się zdarzyć że po wymianie rozrządu z pominięciem pompy będzie ona już gadała głośno i zmierzała ku upadkowi i co wtedy? nikt koledze nie zagwarantuje że jego stara pompa będzie spoko na kolejnych kilka-naście tyś :) bo nikt tego nie wywróży z fusów i nikt tego nie weźmie na swoją odpowiedzialność :D

pozdrawiam

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:09:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no włąsciwie - zamiast rzeczowo napisac - dywaguję.

W rozrządzie najdroższa jest robota i awarie spowodowane rozsypaniem się powyższego - dlatego jak wymieniać, to tyko z pompą. A niech za 15tysi postanowi się zatrzeć jej łożysko np..?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: