.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:41:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8T AEB - po zmianie oleju hydrulika gra...
PostNapisane: 22.sty.2009 17:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Jak w temacie. Auto sprowadzone z Niemiec, rocznik 95, przebieg 130 kkm, stan wskazujący na to, że licznik nie kopany.
Kolega, który go nabył, zmienił olej. Wlali mu Mobil Super S 10W40. Wkrótce poranne odpalanie przypominać zaczęło palenie starego diesla, po rozgrzaniu nieco cichnie, ale tylko trochę, rozrząd hałasuje niemiłosiernie, słychać popychacze, ale również ciągły dźwięk drącego po obudowie łańcuszka rozrządu. Czyli wszystkie hydrauliczne elementy rozrządu klękły.

I tu pytanie, bo nie chcę narażać chłopaka na niepotrzebne wydatki na nowe hydrauliki i napinacz łańcuszka, zwłaszcza nie mając pewności czy te części same w sobie są dead, czy po prostu coś jest nie tak z dopływem oleju: Czy sądzicie, że wlany olej jest za "ciężki" i hydraulika pracuje na nim niewłaściwie, czy raczej odwrotnie - ktoś wczesniej "zaleczył" zużyta hydraulikę jakimś motodoktorem i po wlaniu świeżego masła "się zaczęło"?
Mnie osobiście się nie wydaje żeby ten nowy olej mógł być do tego stopnia niewłaściwy do tego silnika, raczej stawiam na wczesniejsze kombinacje z wyciszeniem za pomocą jakichś dodatków...

A może magistralę zasilającą hydrauliki coś po zmianie oleju przytkało? Choć olej ewidentnie dopływa do głowicy, olejenie wałków jest raczej prawidłowe i obfite...

Proszę o opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 17:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pompa oleju nie robi roboty ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 18:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli jest ciemny nalot na wałkach, mostkach, wewnątrz dekla rorządu to ktoś majstrował z szuwaksem do oleju a jeśli nie to trzeba zmierzyć cisnienie i kminić :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:19:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Pad pompy oleju.
Albo był problem z odmą, dzięki czemu zatarły się wałki, klękła hydraulika.
Wygląda, że samochód może przejechał 130 k km, ale silnik przejechał albo więcej, albo był maksymalnie eksploatowany.
Ja w takim silniku zalewam od 80 tys. km olej 10W40 i jeździ.
A ma znacznie więcej przejechane niż na liczniku u twojego kolegi.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Jedno pytanie od kiedy 1.8T z 95r ma łancuszek rozrzadu;] ??!!

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:42:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Od zawsze.
Ponieważ wałek ssący jest napędzany od wydechowego właśnie poprzez łańcuszek rozrządu umiejscowiony z tyłu głowicy.
W modelu 1.8T z 1998 r. oznaczony AWT, dodali zmienne fazy rozrządu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 22:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Tak to tak.

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 23:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
szogun0 napisał(a):
Pad pompy oleju.
Albo był problem z odmą, dzięki czemu zatarły się wałki, klękła hydraulika.
Wygląda, że samochód może przejechał 130 k km, ale silnik przejechał albo więcej, albo był maksymalnie eksploatowany.
Ja w takim silniku zalewam od 80 tys. km olej 10W40 i jeździ.
A ma znacznie więcej przejechane niż na liczniku u twojego kolegi.

Hm... Teoretycznie możesz mieć rację, tzn objawy mogą rzeczywiście odpowiadać Twojej hipotezie, choć dlaczego pompa oleju miałaby zrobić pad w momencie zmiany oleju? Tu mi nie pasuje.

Odma - jak w każdym 1.8T była spękana, niemal rozsypana i została wymieniona na nową. Ale problemu zatkania i braku odpowietrzenia głowicy na pewno nie było...

Spróbuję zmierzyć ciśnienie zewnętrznym manometrem, choć sądzę, że na dole będzie chyba ok - brak jakichkolwiek objawów niedoolejenia panewek wału, dół jest cichy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 10:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Bolączką silników 1,8 20V jest pompa oleju. Ludzie mylnie odbierają mierzone ciśnienie które z reguły na wolnych obrotach pokazuje 2 bary , i sądzą że jest ok.
Było kilka przypadków na forum podobnych do tego ...i zawsze była to pompa oleju.Osobiście spotkałem się i robiłem to w kilku autach.
W misce olejowej zbiera się śmieszny piaseczek który uszkadza zawór w pompie.Stąd brak ciśnienia w górnej magistrali olejowej.

Wlałeś połsyntetyk który skutecznie usunoł poniemiecki szlam i się zaczeło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 11:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Dziękuję bardzo za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: