szogun0 napisał(a):
Pad pompy oleju.
Albo był problem z odmą, dzięki czemu zatarły się wałki, klękła hydraulika.
Wygląda, że samochód może przejechał 130 k km, ale silnik przejechał albo więcej, albo był maksymalnie eksploatowany.
Ja w takim silniku zalewam od 80 tys. km olej 10W40 i jeździ.
A ma znacznie więcej przejechane niż na liczniku u twojego kolegi.
Hm... Teoretycznie możesz mieć rację, tzn objawy mogą rzeczywiście odpowiadać Twojej hipotezie, choć dlaczego pompa oleju miałaby zrobić pad w momencie zmiany oleju? Tu mi nie pasuje.
Odma - jak w każdym 1.8T była spękana, niemal rozsypana i została wymieniona na nową. Ale problemu zatkania i braku odpowietrzenia głowicy na pewno nie było...
Spróbuję zmierzyć ciśnienie zewnętrznym manometrem, choć sądzę, że na dole będzie chyba ok - brak jakichkolwiek objawów niedoolejenia panewek wału, dół jest cichy.