[dostałem od kolegi Pawel13 logi na PW, ale odpowiadam w wątku - proszę forumowicza o wklejenie logów do tego topiku]
rzeczy do zrobienia:
- kąt wtrysku - ma być 2*ATDC na Late w 004BS - teraz jest 5.6*ATDC - kąt należy opóźnić wg tej instrukcji:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf - stąd problem z porannym rozruchem;
- termostat [wymienisz przy okazji rozrządu];
- EGR - jest nieczynny, co może wynikać z:
a. jego zaślepienia - zaślepienie najczęściej dokonywane jest przy użyciu cienkiej blaszki [np. od puszki] umieszczonej pomiędzy EGR a rurą [miejsce nr 4 oznaczone zielonym prostokątem] bądź też na przewodach podciśnienia - pomiędzy zaworem N18 [żółty prostokąt, nr 27] a samym EGR [niebieski prostokąt, nr1];
b. nieszczelności połączeń rur wokoło EGR;
c. uszkodzenia zaworu N18;
d. uszkodzenia samego EGR.
najpierw sprawdzasz, czy nie jest zaślepiony blaszką, następnie demontujesz cały układ podciśnienia [w zakresie N18] i sprawdzasz, czy jest drożny oraz oceniasz stan połączenia rur wokół EGR, po czym logujesz 003BS i logi wklejasz na forum.
jeżeli to nie ożywi EGR, to zamieniasz miejscami zawory N75 i N18 [27 i 28], po czym logujesz 003BS i oczywiście chwalisz się logami. po tym logowaniu przywracasz pierwotny układ zaworów].
z góry przepraszam za literówki, lecz walczę z grypą.