.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:43:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI V6 AFB] - Proszę o analizę logów
PostNapisane: 29.sty.2009 00:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
Witam
Zwracam się do znawców tematu z prośbą o analizę tych 2 logów.


003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b18 ... 10506.html

003BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001 ... 908b3.html

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 09:39:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Po wnikliwej analizie ;) mozna powiedziec ze EGR w tym samochodzie nie działa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 10:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
Witam
Zwracam się do znawców tematu z prośbą o analizę tych 2 logów.


003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b18 ... 10506.html

003BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/001 ... 908b3.html

przemik napisał(a):
Po wnikliwej analizie ;) mozna powiedziec ze EGR w tym samochodzie nie działa.


Witam
Za bardzo sie na tym nie znam, auto ma przejechane 360.000, kupiłem niedawno i chciałbym doprowadzic go do porządku.
Ma problem z odpaleniem na zimnym silniku, załapuje tak jakby po kolei na każdy z garów, pozniej problem znika.
Musze wymienic termostat, za wczesnie sie otwiera ( a może sie wcale nie zamyka). Dziś zrobie pozostałe logi i przedstawię Wam do analizy.
Co zrobić z tym EGR-em? Jest szansa na przywrócenie go do pracy?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 10:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
prawdopodobnie masz do wymiany świece żarowe, miałem podobne objawy przy odpalaniu, wrażenie jakby jeden gar łapał a potem dopiero następne, okazało się że na sześć świec jedna była ok, jedna ledwo ledwo, a reszta była walnięta, po wymianie kompletu auto zaczęło normalnie odpalać

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 11:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
szklo napisał(a):
prawdopodobnie masz do wymiany świece żarowe, miałem podobne objawy przy odpalaniu, wrażenie jakby jeden gar łapał a potem dopiero następne, okazało się że na sześć świec jedna była ok, jedna ledwo ledwo, a reszta była walnięta, po wymianie kompletu auto zaczęło normalnie odpalać


Sprawdzałe świece "metodą na kabelek" wszystkie iskrzyły, oprócz jednej, wymieniłem ją, jak jest zimno kontrolka świeci sie długo, jak cieplej swieci sie krócej, na to wyglada ze swiece sa ok, chyba ze to błedna metoda.

Dzieki za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2009 11:34:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak chcesz sie czegos wiecej dowiedziec o stanie silnika zrob to :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 13:19:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[dostałem od kolegi Pawel13 logi na PW, ale odpowiadam w wątku - proszę forumowicza o wklejenie logów do tego topiku]



rzeczy do zrobienia:
- kąt wtrysku - ma być 2*ATDC na Late w 004BS - teraz jest 5.6*ATDC - kąt należy opóźnić wg tej instrukcji: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf - stąd problem z porannym rozruchem;
- termostat [wymienisz przy okazji rozrządu];
- EGR - jest nieczynny, co może wynikać z:
a. jego zaślepienia - zaślepienie najczęściej dokonywane jest przy użyciu cienkiej blaszki [np. od puszki] umieszczonej pomiędzy EGR a rurą [miejsce nr 4 oznaczone zielonym prostokątem] bądź też na przewodach podciśnienia - pomiędzy zaworem N18 [żółty prostokąt, nr 27] a samym EGR [niebieski prostokąt, nr1];
b. nieszczelności połączeń rur wokoło EGR;
c. uszkodzenia zaworu N18;
d. uszkodzenia samego EGR.

Obrazek

najpierw sprawdzasz, czy nie jest zaślepiony blaszką, następnie demontujesz cały układ podciśnienia [w zakresie N18] i sprawdzasz, czy jest drożny oraz oceniasz stan połączenia rur wokół EGR, po czym logujesz 003BS i logi wklejasz na forum.
jeżeli to nie ożywi EGR, to zamieniasz miejscami zawory N75 i N18 [27 i 28], po czym logujesz 003BS i oczywiście chwalisz się logami. po tym logowaniu przywracasz pierwotny układ zaworów].



z góry przepraszam za literówki, lecz walczę z grypą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 17:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
meszrum napisał(a):
[dostałem od kolegi Pawel13 logi na PW, ale odpowiadam w wątku - proszę forumowicza o wklejenie logów do tego topiku]



rzeczy do zrobienia:
- kąt wtrysku - ma być 2*ATDC na Late w 004BS - teraz jest 5.6*ATDC - kąt należy opóźnić wg tej instrukcji: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf - stąd problem z porannym rozruchem;
- termostat [wymienisz przy okazji rozrządu];
- EGR - jest nieczynny, co może wynikać z:
a. jego zaślepienia - zaślepienie najczęściej dokonywane jest przy użyciu cienkiej blaszki [np. od puszki] umieszczonej pomiędzy EGR a rurą [miejsce nr 4 oznaczone zielonym prostokątem] bądź też na przewodach podciśnienia - pomiędzy zaworem N18 [żółty prostokąt, nr 27] a samym EGR [niebieski prostokąt, nr1];
b. nieszczelności połączeń rur wokoło EGR;
c. uszkodzenia zaworu N18;
d. uszkodzenia samego EGR.

Obrazek

najpierw sprawdzasz, czy nie jest zaślepiony blaszką, następnie demontujesz cały układ podciśnienia [w zakresie N18] i sprawdzasz, czy jest drożny oraz oceniasz stan połączenia rur wokół EGR, po czym logujesz 003BS i logi wklejasz na forum.
jeżeli to nie ożywi EGR, to zamieniasz miejscami zawory N75 i N18 [27 i 28], po czym logujesz 003BS i oczywiście chwalisz się logami. po tym logowaniu przywracasz pierwotny układ zaworów].



z góry przepraszam za literówki, lecz walczę z grypą.



Dzieki Meszrum za odpowiedz, czy pozostałe logi sa ok i nie widać tam zadnych niepokojacych rzeczy?

Oto logi:

Logi statyczne normalne:
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25f ... bb62e.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df5 ... a96ab.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d07 ... 97692.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d67 ... 0c4a7.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fd ... ecea1.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f70 ... 1aa7d.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a27 ... d5dc6.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/147 ... ec02c.html

Logi grupy basic settings

000BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb3 ... 39a1b.html
003BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18a ... af096.html
004BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8f ... 436c0.html
011BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86a ... e2c8f.html

Proszę też o wyjaśnienie na temat kąta wtrysku:
w grupie 004 wyglada na to ze jest ok
w grupie 004BS odbiega od normy, \
jak to z tym jest?

Dzieki za info
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 18:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paweł,


ustawienie kąta wtrysku sprawdzamy na 004BS w chwili gdy nastawnik ustawia się na Late - wówczas ma być 2*ATDC [Audi dopuszcza tolerancję +/-2*, co daje efektywny zakres 0*-4*ATDC, lecz zawsze staramy się ustawić na 2*ATDC].
poprawne ustawienie kąta spowoduje, że ustanie problem z rozruchem.
powinno być tak jak tutaj, z tym, że staramy ustawić jak najbliżej 2*ATDC: http://img221.imageshack.us/img221/6980 ... qx8fs1.jpg .

zwykła grupa 004sN [czyli statyczna nonBS] ma nieco inne zadanie diagnostyczne i nie bierzemy jej pod uwagę w chwili obecnej.

to jest A6 czy A4?
[ważne, gdyż inaczej będzie wyglądać schemat podciśnienia]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 18:10:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kąt wtrysku sprawdzamy wylacznie w 004 BS. Wartosć w momencie kiedy nastawnik przelaczy sie na LATE 2* (+/- 0.5) na ATDC - jesli tu mamy OK wtedy sprawdzamy 004 stat.
Wartosci rzeczywiste powinny byc bardzo zblizone do wymaganych.
Jesli nie - zachodzi podejrzenie, ze ktoś wymienial rozrzad "na mazak".

IMO - powinienes zaczac od wymiany termostatu. Nieprawidlowa termika auta ma wpływ na poprawne wskazania w 004 stat. Nastepnie ustawic kąt wtrysku.
Po tym wszystkim zaprezentuj nam 004 BS i 004 stat.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2009 11:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2009 00:22:26
Posty: 25
Dzieki Panowie za informacje, w przyszłym tygodniu jade na wymiane termostatu i ustawienie kata, potem zrobie logi statyczne i dynamiczne.
Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: