Lotus napisał(a):
To zupełnie inna sprawa bo nie jest to czujnik tylko zawór sterujący klapą rury ssącej. Klapa przesłania rurę na wolnych obrotach po to by silnik nie zadławiał się nadmierną ilością powietrza. Otwierana jest przy wyższych obrotach.
Niestety ale
stanowczo nie zgadzam się z powyższym wyjaśnieniem Lotusa, ponieważ w AKE
klapa gasząca ma tylko jedno zadanie - w 101% zgodne ze swoją nazwą, czyli przymyka się
wyłącznie chwilowo w momencie gaszenia motora (mówiąc najogólniej - żeby nie trzepało).
Dopiero w BDG i BDH wprowadzono sterowanie klapy gaszącej silnikiem krokowym i od tej chwili (klapa) spełnia też rolę przepustnicy elektronicznej - współpracując z ECU zarówno na biegu jałowym jak i powyżej wolnych obrotów. Inaczej mówić - w silnikach BDG i BDH klapa gasząca przyjęła funkcje (i stała się protoplastą) drosselklapy w silnikach 2,7 - 3,0 - etc. - lecz nie o tym stanowi niniejszy topik ... .
W związku z powyższym dla Kolegi
lion-77 mam zupełnie
inną propozycję niż zakup nowego zaworka ... . Moim zdaniem powinieneś sprawdzić
absolutnie całość instalacji podciśnieniowej w Twoim AKE (a więc odgałęzieniem do zaworków N18 i N75 też) - szczególnie
na nieszczelność i zabrudzenia.
Śmiem postawić ostrożną hipotezę, że eliminacja wszelkich ewentualnych nieszczelności (nawet tych najdrobniejszych), tudzież ostrożne przedmuchanie całej instalacji sprężonym powietrzem - spowoduje, że skutki będą niewyobrażalnie lepsze niż być może
całkiem bezcelowa wymiana zaworka sterującego dopływem podciśnienia do klapy gaszącej i akumulatora podciśnieniowego (bo to druga funkcja zaworka o który pytasz).
Kolego
lion-77, tematów o tym jak zająć się czyszczeniem i doszczelnianiem instalacji podciśnieniowej znajdziesz w szukajce naprawdę duuużo, a w razie jakichkolwiek niejasności - pytaj ... .