.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:53:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI AWX] Dymi po odpaleniu
PostNapisane: 19.mar.2009 03:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2007 00:36:16
Posty: 13
Lokalizacja: Zachodniopomorskie/Clonmel
Jaka może być przyczyna tego że po odpaleniu (czasami) leci biały dym przez jakieś 2-3min i ustaje? Nie jest go dużo. Najpierw myślałem że to para ale zdecydowanie czuć olejem. Zaczęło się to dziać po ostatniej wymianie oleju. Wydaje mi się że mechanik wlał trochę ponad stan. Poza tym auto zachowuje się normalnie. Kolego mnie straszy że uszczelniecze zaworów ale żeden z niego mechanik. Druga sprawa że niedawno była stłuczka i wymieniali jak to określili połączenie intercoolera od strony turbo. Mam nawet wrażenie że po tej wymianie auto jakoś lepiej się zbiera i ciszej chodzi ale z drugiej strony to może zasługa wymiany oleju i termostatu. Zastanawiam się teraz czy mi oprócz tego czegoś nie nagrzebali. Co prawda autko ma już 340tyś ale jeżdze ponad rok i wszystko było ok.

_________________
A6 '02 1.9TDI AWX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 08:59:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Na początek sprawdz ile faktycznie jest oliwy w motorowni, wiadomo najlepiej rano. Jezeli jest za duzo koniecznie odessij do własciwego stanu.

Dobrze by było jak bys zrobił diagnostyke zgodnie z pewnymi wskazówkami z tego forum, to moze nam wiele powiedziec. Co do białego dymu to moze pomki zaliczja pad ale to tylko moje domysły na podstawie padajacych wtryskiwaczy CR np w 3.0 TDI a moze T puszcza w wydech delikatnie

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 17:28:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jak na zimnym leci biały dym a pózniej ustaje, to raczej będzie para wodna a że smierdzi ... no cóz, są to spaliny, mają prawo smierdzieć.
W dieslach, po odpaleniu moze jeszcze kopcic na siwo, to znak, ze zapłon jest ( moze być ) zle ustawiony i nie dopala ropy, ale wtedy było by sporo tego dymu.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 17:38:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
normalny objaw zanim się nie nagrzeje

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 22:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Gustav napisał(a):
normalny objaw zanim się nie nagrzeje



GrzesiekO napisał(a):
Najpierw myślałem że to para ale zdecydowanie czuć olejem.




no nie wiem ... jak dla mine to nie jest normalny objaw... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 22:40:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Nie znam się za bardzo ale opisane wyżej zjawisko występuje u mnie tylko przy niższych temperaturach bezpośrednio po odpaleniu zimnego motoru ... myślałem że coś z PD ale korekcje na poziomie 0.5-0.3 ...

Spanky ... powiedz coś więcej ,chętnie posłucham znawców w dziedzinie TDI PD

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 00:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odessij nadmiar oleju.

to, o czym piszesz, jest bardzo szkodliwe dla katalizatora - silnik spala nadmiar oleju. efekt spalania zapycha katalizator.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 02:45:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2007 00:36:16
Posty: 13
Lokalizacja: Zachodniopomorskie/Clonmel
Gustav napisał(a):
opisane wyżej zjawisko występuje u mnie tylko przy niższych temperaturach bezpośrednio po odpaleniu zimnego motoru


Dzieje się tak dokładnie tylko przy niższych temperaturach. Jutro dokładnie sprawdzę stan oleju bo zostawiłem auto na poziomie na noc a w weekend postaram się zrobić logi (chociaż jeszcze nigdy tego nie robiłem więc nie wiem jak wyjdą).

_________________
A6 '02 1.9TDI AWX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 07:14:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolego Grzesiek - dymienie, jakie by ono nie było - jeżeli zauważasz je wyłącznie na zimnym silniku - w żadnym razie nie jest pochodną wysokiego stanu oleju silnikowego ... .

Powodów niepokojącego zjawiska powinieneś szukać w układzie paliwowym i raczej nie trzeba się dziwić, że silnik z przebiegiem > 320 tkm "poddymia" tuż po odpaleniu ... .

Ja zacząłbym od spraw elementarnych.czyli od sprawdzenia świec żarowych, których "pobocznym" zadaniem jest stabilizacja obrotów bardzo zimnego silnika.

W następnej kolejności faktycznie przyjrzałbym się ilości oleju silnikowego ale w układzie dolotowym - a nie w misce olejowej ... .

Może być tak (nader częsty przypadek), że np. z powodu nadmiernych nieszczelności wirnika turbiny i/lub niecałkiem sprawnego odpowietrzania skrzyni korbowej silnika - zbyt duża ilość oleju silnikowego gromadzi się w interkolerze i przewodach dolotowych. W takich przypadkach silnik zagrzany do temperatury roboczej radzi sobie z wypaleniem nadmiernej ilości oleju ale silnik całkowicie zimny - niekoniecznie ... . Być może tutaj jest odpwiedź na Twoje pytanie ... .
Celem weryfikacji powyższego powinieneś rozpiąć dolną rurę przy interkolerze żeby sprawdzić jaka ilość oleju z tamtąd wypłynie (bo to, że wypłynie jest pewne - lecz kiedy będą to duże ilości zamiast oczekiwanych kilku kropel - to odpowiedź będziesz miał jak na dłoni).
Na domiar złego dymienie wzmaga również często obsyfiały od nagarów i zacierajacy się zawór EGR ... .

Kończąc zachęcam Cię przede wszystkim do sprawdzenia/diagnostyki powyższych elementów silnika "z natury", a dopiero w razie dalszych niejasnosći ewentualne "zlogowanie" kanału 004, 013.

Zabawa laptopem jest fajna ale dopiero po mechanicznym uzdrowieniu absolutnie wszystkich niesprawności mechanicznych ... . Nadto logowanie gorącego silnika, który najgorzej zachowuje się tuż po zimnym rozruchu ... :): ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 12:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2007 00:36:16
Posty: 13
Lokalizacja: Zachodniopomorskie/Clonmel
No więc stan oleju jest około centymetr ponad stan na bagnecie.

Jeżeli chodzi o EGR to jest nowiutki założony jakieś pół roku temu. Świece żarowe Bosh z ASO zmieniane w tym samym czasie co EGR. Jedyne czego nie jestem pewien to rzeczywiście turbo i ilość oleju jakie puszcza na intercooler ale sprawdzę to jak tylko znajdę czas podjechać do mechanika z tym olejem.

Wspomnę tylko że silnik odpala bez problemów i chodzi bardzo równo i spokojnie tzn. nie ma "trzęsawek" i do ostatniej wymiany oleju nie było żadnego puszczania "bąków".

Czy wymienić turbo przy następnej wymianie oleju jeśli okaże się że po odłączeniu rury od intercoolera jest więcej oleju niż te parę kropel? Turbinka nowa już czeka bo przewidywałem że będzie to kwestia czasu. Z drugiej strony dla ciekawych powiem że silnik z przebiegiem 346tyś km a w warsztatach w Irlandii się dziwią jak widzą że taki czysty i chodzi bez mrugnięcia.

Chciałbym korzystając z okazji podziękować wszystkim za pomoc.

_________________
A6 '02 1.9TDI AWX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2009 13:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Grzesku ja w Allroadzie AKE V6 po regeneracji intercoolera to samo, zmienilem swieczki jak Piotrus w/w Ci poleca i lekko mniejszy ''stefan'' tylko, ze u mnie jest on przez ok 5 sek... druga sprawa jest to,ze hudraulika jak na AKE nie wymieniana kompletnie 250tkm... :): ... badane u mnie,T dobre, vp44 git

To ze miales nadmiar oleju o 1 cm, zastanawia mnie czy czasem czy nie przez niedrozna odme, ona moze powodowac wypychaie z podcisnienia..chyba, ze odma byla wymieniana to bym zrobil 013, 004 i zbadac T

340TKM ma prawo ''stefanić'' przy odpalaniu, ale max 10sek.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 08:47:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesiekO napisał(a):
No więc stan oleju jest około centymetr ponad stan na bagnecie.


Ja na pewno nie będę zaprzeczał oczywistej prawdzie, że zbyt wysoki stan oleju powoduje zaburzenia w układzie odpowietrzającym skrzynię korbową silnika - lecz około 1cm powyżej "max"-a to raczej za mało aby (moim zdaniem) działo się coś negatywnego.
Oczywiście - aż taki nadmiar należałoby skorygować ale pamiętaj, że wymiana oleju poprowadzona zgodnie z instrukcją serwisową (a nie wg. bagnetu) - w 99% przypadków powoduje, że stan wydaje się za wysoki (przelany, przedobrzony), choć w rzeczywistości wszystko jest OK ... .

GrzesiekO napisał(a):
Jeżeli chodzi o EGR to jest nowiutki założony jakieś pół roku temu. Świece żarowe Bosh z ASO zmieniane w tym samym czasie co EGR. Jedyne czego nie jestem pewien to rzeczywiście turbo i ilość oleju jakie puszcza na intercooler ale sprawdzę to jak tylko znajdę czas podjechać do mechanika z tym olejem.

Wspomnę tylko że silnik odpala bez problemów i chodzi bardzo równo i spokojnie tzn. nie ma "trzęsawek" i do ostatniej wymiany oleju nie było żadnego puszczania "bąków".


To usuń ów nadmiar oleju póki jeszcze są przymrozki - żeby chociaż częściowo zaobserwować ewentualne różnice ... :): .

GrzesiekO napisał(a):
Czy wymienić turbo przy następnej wymianie oleju jeśli okaże się że po odłączeniu rury od intercoolera jest więcej oleju niż te parę kropel? Turbinka nowa już czeka bo przewidywałem że będzie to kwestia czasu.


Na to pytanie nikt rozsądny nie odpowie via net. Oczywiście można (na podstawie logów) domniemywać ogólnej sprawności tego elementu lecz decyzję o wymianie należałoby zostawić (doświadczonemu) mechanikowi.
Moim zdaniem - jedyna wskazówka jakiej można udzielić przez neta jest taka, żebyś bacznie obserwował ewentualną konsumpcję oleju wraz z upływem kilometrów. To akurat dosyć dobry wskaźnik kondycji turbo, gdyż sprawny silnik "sam w sobie" nie zużywa dużo oleju, a te widoczne ubytki "przelatują" najbardziej właśnie przez turbo i/lub odmę do układu dolotowego.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 09:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
GrzesiekO napisał(a):
No więc stan oleju jest około centymetr ponad stan na bagnecie.


Ja na pewno nie będę zaprzeczał oczywistej prawdzie, że zbyt wysoki stan oleju powoduje zaburzenia w układzie odpowietrzającym skrzynię korbową silnika - lecz około 1cm powyżej "max"-a to raczej za mało aby (moim zdaniem) działo się coś negatywnego.
Oczywiście - aż taki nadmiar należałoby skorygować ale pamiętaj, że wymiana oleju poprowadzona zgodnie z instrukcją serwisową (a nie wg. bagnetu) - w 99% przypadków powoduje, że stan wydaje się za wysoki (przelany, przedobrzony), choć w rzeczywistości wszystko jest OK ... .


Zbyt wysoki stan poziomu oleju jest szkodliwy. Może spowodować zniszczenie katalizatora i uszczelniaczy na wałkach / wałach. Ponadto przydarzyło mi się kiedyś tzw podparcie szklanek (samoregulatorów luzu zaworowego) wskutek zbyt wysokiego poziomu oleju.
Osobiście mam zwyczaj sprawdzania poziomu oleju na rozgrzanym do 90 st C silniku. Zazwyczaj wymieniam olej tak, aby jego max poziom nie przekraczał 80 % pomiędzy kreskami na mocno rozgrzanym silniku.
1 cm ponad wskaźnik to sygnał do natychmiastowej reakcji - odessania nadmiaru, zanim zaczną się kłopoty ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 10:57:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Piotruś napisał(a):
Oczywiście - aż taki nadmiar należałoby skorygować ale pamiętaj, że wymiana oleju poprowadzona zgodnie z instrukcją serwisową (a nie wg. bagnetu) - w 99% przypadków powoduje, że stan wydaje się za wysoki (przelany, przedobrzony), choć w rzeczywistości wszystko jest OK ...

:?: :galy: :?:
nie bardzo rozumiem... w/g instr. serwisowej , a nie w/g bagnetu ? przelany, ale ok ?
kazdy szanujacy sie "wymieniacz oleju" patrzy chyba na stan w/g bagnetu bo niema bardzej obiektywnego sposobu na stwierdzenie czy "jest ok"
poza tym jaka instrukcja mowi, ze masz wlac tyle i tyle, a bedzie ok ? koniec koncow na koniec zawsze lapiesz za bagnet, a centymetr ponad max to juz spora przesada

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 11:43:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Basket - moim zdaniem oczywiście masz rację co do przewidywanych zagrożeń wywołanych nadmiernym poziomem oleju i nie jest wskazane aby na forum publicznym poszukiwać granicy bezpieczeństwa "ponad max" :): ... .

MICH - instrukcje serwisowe wyraźnie rozgraniczają ilości oleju potrzebne do napełnienia całkowicie pustych układów jak też ilości wymagane do wykonania zwykłej wymiany oleju.
O tym, który "wymieniacz oleju" jest tym bardziej "szanującym się" (czyli ten wymianaijacy "wg. bagnetu" lub "według istrukcji") niech kazdy internauta sam sobie wyrobi pogląd ... .
Zastanów się tylko nad tym, czy ten niby-przelany stan wystepujący w dobrze ponad 90% samochodów obsługiwanych np. w ASO - na pewno dowodzi druciarstwa/niedbałości wymieniacza (?), bo IMHO jest wręcz odwrotnie. Ponieważ jednak nie każda "oczywista prawda" :): jest dobrze przyjmowana na AKP, więc z mojej strony EOT ... .

PS: "Prywatnie" mogę Ci powiedzieć, że samochody użytkowników forum internetowych trzeba obsługiwać zupełnie inaczej niż normalnych klientów. Niestety - często wbrew własnym przekonaniom ale ponieważ "klient ma zawsze rację..." :| :d ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 12:12:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w 2004 roku do silnika AFB, ASO wlało mi 6 litrów oleju, co zostało nawet uwidocznione na fakturze. olej był odsysany na praktycznie zimnym silniku, czego efektem było odessanie ok. 3.7 litra starego oleju. oczywiście byłem poinformowany, że miałem ok. 4 litrów oleju, co było ilością zbyt małą.

[dla niekumatych: dostałem 6 l nowego + ok. 1.2 l starego]

stan oleju, na bagnecie po wymianie, był o ok. 2.5 cm za duży względem stanu max.
czy to jest wymiana serwisowa? nazwałbym to kolejnym dowodem na kretynizm/niechlujstwo warsztatów, a ASO w szczególności.

jak się skończyło? odessałem nadmiar w garażu [w domu], zagrzałem parcha, wszystko spuściłem do miski i zalałem zupełnie nowym olejem [5.15l] do górnej granicy perforowanej części bagnetu.

postraszone sądem i prasą ASO zwróciło wszystkie koszty [nawet nowego oleju].




oczywiście można uznać instrukcję użytkownika za herezje i lać wg własnego światopoglądu.
[skan zamieszczę za 3h]
...nie mniej jednak, wszelkie odstępstwa od stosowania instruckji obsługi [czyli książeczki, która zostaje dołączona dla użytkownika] skutkują utratą ochrony gwarancyjnej użytkownika, a z kolei odstęptswa od procedur serwisowych skutkują niczym.



back on track,

w przedmiotowym AWXie należy odessać nadmiar i po 7-10 dniach odnotować brak woni olejowej w porannych spalinach.
przerobione na własnej skórze w B6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 12:41:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sz#1139433

... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 13:12:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotruś napisał(a):
Basket - moim zdaniem oczywiście masz rację co do przewidywanych zagrożeń wywołanych nadmiernym poziomem oleju i nie jest wskazane aby na forum publicznym poszukiwać granicy bezpieczeństwa "ponad max" :): ... .


:peace: Cieszę się że się zgadzamy :)
Niemniej - w moim Golfie 1Z doświadczyłem skutków zbyt dużej ilości oleju "zatankowanej" przez "importera" ;)
Wyobraźcie sobie że dopiero po ok 30 dniach symptomy ustąpiły zupełnie ... wcześniej nadmiar oleju wydostawał się wszędzie ... Prawdopodobnie zniszczył również uszczelnienie turbiny ... :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 15:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1139433&highlight=pierdolisz#1139433

... .



Q service Sołtyszewskiego nie jest ASO i nie oczekuje się odeń procedur serwisowych.
od ASO - tak.

może jeszcze, na deser, opowieść jak ASO zaproponowało usunięcie katalizatora, z uwagi na brak mocy?
[winny był lmm]

...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2009 16:49:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotruś napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1139433&highlight=pierdolisz#1139433

... .



Q service Sołtyszewskiego nie jest ASO i nie oczekuje się odeń procedur serwisowych.
od ASO - tak.

może jeszcze, na deser, opowieść jak ASO zaproponowało usunięcie katalizatora, z uwagi na brak mocy?
[winny był lmm]

...


Nie, dziękuję . Chcialem pokazać coś zupełnie innego i jak sądzę - cel osiągnąłem nawet bez komentarza ... .
EOT

PS:
Nie trzeba było w panice poprawiać posta (oryginał był lepszy, niezmanipulowany).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: