.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 07:48:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] 2.0 16V typ:ACE problemy z rozruchem,faluja obroty
PostNapisane: 01.maja.2009 09:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Witam jak w temacie posiadam Audiczkę A6 C4 Avant Quattro 2.0 16V ACE Benz.-LPG (wtrysk mechaniczny). Od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem silnika-szczególnie gdy jest zimny po całej nocy, ale jak postoji godzinkę zgaszony to tez zbyt rewelacyjnie nie odpala. Dodatkowym problemem jest to że jak jadę na "luzie" to obroty falują-najpierw spadają tak że prawie gaśnie a nagle podwyższają się na chwilę do 1500 i znów spadają.

Co zauważyłem- jak odpalam go rano to muszę długo kręcić rozrusznikiem i jak tak kręce kręcę to patrzę na blat i mi tam pokazuje temperaturę na powietrzu minus 45. jak już odpali to pokaże temperaturę rzeczywista jaka jest. Po przekręceniu zapłonu też pokazuje rzeczywista a podczas pruby startu -45.
Wystrzału nie było, świece i przewody wymienione 10tyś km temu na nówki NGK.
Problem ten pojawił sie u mnie jakiś miesiac temu.

Gdzie w tym modelu silnika znajduje sie czujnik temperatury? Czy to on może być winny. Prosze o sugestie
Dodam jeszcze tyle że według mnie problemy z odpaleniem są poprzez zalewanie się silnika bo strasznie czuć benzyną od razu po odpaleniu, wykręcałem także świece po próbie pierwszej odpalenia i były zalane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 11:18:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
może banał - spróbuj psiknąć wd40 w linkę gazu - mi zimą pomogło, ale nie miałem gazu.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2009 21:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Kolego to napewno nie wina zacinającej sie linki. Myśle że to może być ten czujnik temperatury zewnetrznej. Może ktoś ma taki model audiczki i podesłał by mi foto gdzie znajdę ten czujnik bo podobno jak się go odłączy to w systemie awaryjnym odpali się komp auta i powinien dobrze odpalac jeśli to wina czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 17:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
generalnie czujnik temp zewnętrznej nie ma żadnego wpływu na zpalainie, kolega w 2,3 nie ma wcale tego czunika narazie na blecie jest "E" i zapala normlanie, tez mam ACE i u mnie np jak jest zimny po nocy to pali od dotknięcia, ale np jak zgasze i chce od razu zapalić jak jest gorący też zdarze się, że kręci długo, ostatnio robiłem małe próby i jak przed zgaszeniem pstrykne PB przegazuj, zgasze to zawsze zapali na tyka a jak chodzi na gazie zgasze to wtedy długo kręci, u mnie zdarza się to sporadycznie, na pewno czytałeś w archowum troche, zobacz czy kalapka spiętrzające nigdzie się nie przycina, czy nie jest zgięta, silniczek krokowy wymień, można znaleźć za grosze z jakiegoś anglika, czujnik temp silmika do sprawdzenia, potencjometr przepustnicy, kupa rzeczy, ale może być coś z układem wytryskowym, generalnie przy wtrysku mechanicznym trzeba jeździć troche na PB a nie na samym LPG, spróbuj zrobić sobie tak, odepnij wtyczke od tego "czujinka przepustnicy" i wyreguluj śrubką obroty tak ok 900obr/min i zobacz jak będzie wtedy się zachowywał ja tak mam u siebie, bo też mi ostatnio zaczęła wariować na wolnych i tak na szybko zrobiłem sobie tak właśnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2009 20:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
U mnie przełączenie przed zgaszeniem na PB nic nie daje. Klapka spiętrzająca też raczej dobrze wyregulowana i się nie przycina. Kolego jeśli mogę prosić to proszę o wytłumaczenie mi dokładnie gdzie znajduje się silnik krokowy w tej wersji bo nie wiem jak on wygląda, tak samo jak niewiem gdzie znajduje się czujnik temperatury, oraz potencjometr przepustnicy i jak je sprawdzić- prosze o jakiś dokładniejszy opis lub może foto. Jaką wtyczke odpiąć od czujnika przepustnicy-też nie wiem który to czujnik bo masa jest różnych czujników i któą śrubką regulować.
Ja dość sporo jeżdżę też na PB, problemy zaczęły się mi jakiś czas temu krótko przed zatarciem się pompy paliwa, wymieniłem ją na nową i tak słabo auto zapala i jak już pisałem- świece są zalewane podczas rozruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 20:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Wymieniłem wreszcie czujnik temperatury ten 2-pinowy i zapala jak zimny na dotyk, natomiast jak silnik ciepły to raz zapala na dotyk a raz trochę trzeba pokręcić- co to moźe być jeszcze- wkurza mnie to strasznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 22:37:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2008 23:49:26
Posty: 87
Lokalizacja: Złotniki Kuj.
Auto: Audi S8 D2 4,2 AHC 340KM Tiptronic
Temat można już zamknąć. Problemy rozwiązane. za zapalanie i nierówne obroty odpowiedzialna była kopułka i palec. po wymianie tych elementów auto chodzi prawie jak nówka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: