.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 18:23:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN]Pytanie o remont silinika, objawy podejrzenia koszty
PostNapisane: 11.kwi.2009 17:25:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 18:36:25
Posty: 21
Witam wszystkich forumowiczów mam takie pytanko do bardziej doswiadczonych.
Mialem malą stłuczkę moją niuńką wpadlem w poslizg i uderzylem tylem w drzewo:/ kupilem czesci wymienilem blacharke. Ale autko mi dziwnie chodzilo. Podjechalem do mechanika ktory stwierdzil ze na jednym garze nie mam cisnienia i prawdopodobnie pierscienie do wymiany wal do przetoczenia i cos tam jeszcze nie za bardzo wiem o co chodzi bo na silnikach sie nie znam. Objawy auta to duze kopcenie i strasznie silnikiem telepie i to wrecz jak sie jedzie to az klapą przednią trzesie. inne objawy nie zauwazone. Czy ktosby mogł mnie nakierowac na co jeszcze zwrocic uwage przy remoncie zeby mi pan mechanik nie wcisnal zandje ciemnoty. I jeszcze jakie koszty moga byc tego remontu. Rozumiem ze nie dostane dokladnej ceny ale przyblizona cene. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :) zapomnialem dodac ze auto to audi a4 97rok 110koni

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110 kucyków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2009 19:02:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
znając kod silnika wiedzieli byśmy więcej

niemniej widzę to tak :
brak ciśnienia na cylindrze nie musi skutkować uszkodzeniem wału powoduje jednak konieczność rozebrania całego motoru czyli:
zdjęcia głowicy od góry (regeneracja wg potrzeb, planowanie, uszczelka ) oraz od dołu zdjęcia michy.
Idąc dalej odpinamy wał korbowy rozkręcając mostki główne i korbowe i wyjmujemy z bloku (sprawdzamy i ewentualnie wymieniamy panewki korbowe i główne, sprawdzamy stan czopów wału - jeśli są zarysowane należy wykonać szlif jeśli to możliwe i dobrać odpowiednie nad wymiarowe panewki)
W końcu dochodzimy do korb i tłoków, które najbardziej nas interesują. Wysuwamy je z cylindrów i sprawdzamy stan pierścieni po czym je wymieniamy.

Tak w skrócie to mniej więcej wygląda. Nie opisywałem jednak rozbiórki całego motoru czyli odpięcia przeszkadzającego osprzętu np. pompy wody, oleju, rozrządu itp tak więc nie myśl że to takie proste ;)

I teraz do sedna
są różne szkoły
remontować, koszt może dojść moim zdaniem do 3000 PLN
kupić inny motor patrz alledrogo

Trzeba przeliczyć biorąc pod uwagę swoje wymagania i przyszłość auta oraz ryzyko obcego motoru, który może być w nie lepszym stanie niż Twój obecnie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AFN]Pytanie o remont silinika, objawy podejrzenia ko
PostNapisane: 23.kwi.2009 13:46:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jokerrrrr napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów mam takie pytanko do bardziej doswiadczonych.
Mialem malą stłuczkę moją niuńką wpadlem w poslizg i uderzylem tylem w drzewo:/ kupilem czesci wymienilem blacharke. Ale autko mi dziwnie chodzilo. Podjechalem do mechanika ktory stwierdzil ze na jednym garze nie mam cisnienia i prawdopodobnie pierscienie do wymiany wal do przetoczenia i cos tam jeszcze nie za bardzo wiem o co chodzi bo na silnikach sie nie znam. Objawy auta to duze kopcenie i strasznie silnikiem telepie i to wrecz jak sie jedzie to az klapą przednią trzesie. inne objawy nie zauwazone. Czy ktosby mogł mnie nakierowac na co jeszcze zwrocic uwage przy remoncie zeby mi pan mechanik nie wcisnal zandje ciemnoty. I jeszcze jakie koszty moga byc tego remontu. Rozumiem ze nie dostane dokladnej ceny ale przyblizona cene. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :) zapomnialem dodac ze auto to audi a4 97rok 110koni

Rozumiem że usterka pojawiła się po uderzeniu tyłem ?
Czy uderzenie było silne ?

Poproś mechanika aby przy Tobie wykonał pomiar sprężania przyrządem rysującym wykres. Skan / fotokopię wykresu wrzuć na forum.
Jeśli faktycznie od uderzenia TYŁEM silnik stracił kompresję (cud!) , trzeba ściągać górę i dół i obejrzeć zniszczenia.
Jeśli kompresja będzie ok, będziemy rozważać inne alternatywy (np zapchanie węży paliwowych w baku - po uderzeniu lub zapchanie wtryskiwacza lub cokolwiek innego , bo wierzyć mi się nie chce w uszkodzenie cylindra/tłoka/zaworu ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: