.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 11:52:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI V6 AFB] Problemy z zapowietrzeniem układu paliwa
PostNapisane: 02.mar.2009 14:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
Witam wszystkich wtajemniczonych...
Wiem ze bylo juz wiele na ten temat (sam od kilku dni to sledze i czytam i czytam i sie ucze).
Otoz kilka dni temu auto zapalilo rano bez problemu. Jednak po pracy szosteczka juz nie chciala zapalic. Rozrusznik ladnie krecil ale nawert nie pyrknal. Zwrocilem uwage ze jest dosyc duzy pecherz powietrza widoczny w przezroczystej rurce przy filtrze. Vag podlaczony- zero bledow. Wiec wchodze na AKP i czytam coz sie stalo. Doszedlem do wniosku ze cos albo z pompka paliwa albo slynna VP44. O tym drugim nie chcialem nawet myslec- wiadomo czemu. Przeczytalem tez o klapie gaszacej ale jak sie okazalo moj silnik z 1998 r tego jeszcze nie posiadal.
Dzisiaj postanowilem zrobic prowizorke. Mam nadzieje ze nie dostane przez to opierdzielu. :) Wyciagnalem rurke od filtra paliwa- ta do ktorej jest wpasowana przezroczysta rurka- i zalalem tam okolo 30ml ON- po sam brzeg tej rurki. Nastepnie wlozylem ja do filtra i dokrecilem zacisk. Postanowilem wtedy wlaczyc silnik. O dziwo po chwili krecenia zaskoczyl!! Dodalem gazu kilkukrotnie i od razu pod maske sprawdzic co tam sie dzieje.
Jakiez bylo moje zdziwienie jak zobaczylem ze przez ta przezroczysta rurke naprzemian przechodzi paliwo z powietrzem!! Bylo tego naprawde sporo. Postanowilem szybko podjechac do mechanika znajomego jednak nie dojechalem bo mi zgasl!! :/ Jeszcze raz zakrecilem ale nic nie dalo wiec odcholowalem go pod dom.
I teraz chlopaki co radzicie?!
Czy zajechalem przez to VP44 czy moze wina lezy po stronie filtra paliwa (wymieniany 2 miechy temu), czy jeszcze winna jest zapchana pompka paliwa w baku?!
Poradzcie koledzy bo nie wiem co mam robic?!
Zalamany...

Pozdrawiam....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 14:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
VP44 raczej na pewno jeszcze żyje, ale nie katuj jej dalej bąblami powietrza!!! Szukaj nieszczelności na dojściu paliwa, czyli na drodze zbiornik VP44. Potem odpowietrz jak należy i powinno być wszystko w porządku. Jak masz pełno ropy w zbiorniku to zbiornikowa pompka nie bierze udziału w zapowietrzeniu, dolej na full i masz już jedną przyczynę wyeliminowaną. Było tego na forum dużo. Wrzucam linki do swoich tematów. Inni klubowicze na pewno coś dorzucą.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87620
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73901
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85099
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88385

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Ostatnio edytowano 02.mar.2009 14:54:42 przez heniekwit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 14:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
heniekwit napisał(a):
VP44 raczej na pewno jeszcze żyje, ale nie katuj jej dalej bąblami powietrza!!! Szukaj nieszczelności na dojściu paliwa, czyli na drodze zbiornik VP44. Potem odpowietrz jak należy i powinno być wszystko w porządku. Jak masz pełno ropy w zbiorniku to zbiornikowa pompka nie bierze udziału w zapowietrzeniu, dolej na full i masz już jedną przyczynę wyeliminowaną. Było tego na forum dużo. Wrzucam linki do swoich tematów. Inni klubowicze na pewno coś dorzucą.


Dzieki za odpowiedz. W baku jest niestety okolo 1/4 paliwa. czy moze byc tak ze nie dostaje dobrze paliwa przez pompke bo np. jak w przypadku kolegi danek3miast mial ja zasyfiona?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 14:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Wszystko jest możliwe, linki dorzuciłem. :d
Aktualnie jeżdżę z uszkodzoną pompka w zbiorniku - czekam na cieplejsze dni. Tankuję co 300 - 350 km, tak by pompka w zbiorniku nie musiała podawać paliwa. Powodzenia. :)
Tu masz link do opracowania eksperckiego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013.
03.03.09
Może też się przydać o wymianie filtra.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=86720

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 22:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
heniekwit napisał(a):
Wszystko jest możliwe, linki dorzuciłem. :d
Aktualnie jeżdżę z uszkodzoną pompka w zbiorniku - czekam na cieplejsze dni. Tankuję co 300 - 350 km, tak by pompka w zbiorniku nie musiała podawać paliwa. Powodzenia. :)
Tu masz link do opracowania eksperckiego:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013.
03.03.09
Może też się przydać o wymianie filtra.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=86720


Heniekwit wielkie dzieki za zainteresowanie oraz za zaangazowanie!! Wszytskie linki skrupulatnie czytam i wierze ze dzieki nich dojde do zrodla moich problemow!!
Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2009 22:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2008 16:46:23
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
barman.m widzę że masz podobny problem jak ja. Tak mi się nasunęło na myśl żeby Ci przypomnieć abyś zwrócił uwagę na ten pierwszy link który wysłał ci heniekvit na jego trzeciej stronie jest cytat który umieścił carlnova. Wydaje mi się że mogła pąść Ci pompka paliwa. Możesz to sprawdzić poprzez odkręcenie pokrywy pompki i podłączenia pod bezpiecznik 28 napięcia. Wtedy komora spętszająca powinna napełnić się paliwem. Może już o tym czytałeś ale mogłeś pominąć jakiś link, a moim zdaniem jest to istotne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 23:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2007 13:21:17
Posty: 35
Lokalizacja: DSW
wrzaskun17 napisał(a):
barman.m widzę że masz podobny problem jak ja. Tak mi się nasunęło na myśl żeby Ci przypomnieć abyś zwrócił uwagę na ten pierwszy link który wysłał ci heniekvit na jego trzeciej stronie jest cytat który umieścił carlnova. Wydaje mi się że mogła pąść Ci pompka paliwa. Możesz to sprawdzić poprzez odkręcenie pokrywy pompki i podłączenia pod bezpiecznik 28 napięcia. Wtedy komora spętszająca powinna napełnić się paliwem. Może już o tym czytałeś ale mogłeś pominąć jakiś link, a moim zdaniem jest to istotne.


Witam ponownie...
A wiec udalo mi sie uruchomic moja szosteczke!! Wymienilem przewody przelewowe, zalalem paliwa do pelna, wymienilem filtr paliwa na ori z ASO, zaciagnalem paliwo przez rurke idaca z baku i po kilku kreceniach autko odrzylo!! :) hiihiii i mi ulzylo. Z ta pompka paliwa mozesz miec racje wrzaskun17. Narazie praktykuje metode kolegi heniekwit i tankuje gdy wskazowka paliwa jest w polowie. Jak narazie zero problemow.
Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 13:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2009 13:02:46
Posty: 1
Lokalizacja: poręba
u mnie niestety przytrafiło się podobnie że układ się zapowietrzył i dwóch mechaników podpowiedziało mi żeby auto pociągnąć to zaśśie paliwa i chyba następnym krokiwm będzie regeneracja pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 13:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
maciek1981 napisał(a):
dwóch mechaników podpowiedziało mi żeby auto pociągnąć to zaśśie paliwa


Po czymś takim remont silnika jak nic. Na pewno na szyldzie pisało "Mechanika pojazdowa" ? Czy może "usługi stolarskie" :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: