.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 21:41:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotostory
PostNapisane: 22.kwi.2009 23:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedy zachodzi potrzeba wymiany termostatu:
- po przejechaniu ok 8-10 km w temperaturze otoczenia >0 st C silnik nie zagrzewa się do 90 st C (trzyma max 85 st C).
- temperatura silnika po przejechaniu j.w jest bardzo niska (np 60 czy 70 st C).

Do wymiany termostatu będziecie potrzebowali:


- przyrząd do zaciskania opasek zamozaciskowych lub duuże kombinerki
- klucz 10 nasadowy
- wkrętak krzyżakowy średni
- wkrętak płaski średni
- klucz imbusowy rozmiar 6 (długość ramienia ok 15 cm)
- nowy termostat
- płyn G012+ (G12+) lub jego zamiennik np: Febi`ego) rozcieńczony 1/1 wodą destylowaną w łącznej ilości ok 4,5 l.

Czynności:
1. Wjeżdzamy na kanał, pamiętając o tym aby silnik był rozgrzany do temp ok 50 st C max
2. Odkręcamy korek na zbiorniku wyrównawczym.
3. Zdejmujemy osłonę dolną silnika (klucz nasadowy 10 oraz śrubokret płaski średni)
4. Zdejmujemy przy użyciu przyrządu do zaciskania opasek samozaciskowych lub dużych kombinerek opaskę z węża gumowego kończącego się na króćcu termostatu.
Widok obudowy termostatu, węża oraz opaski metalowej samozaciskowej
5. Ściągamy wąż gumowy z króćca plastikowego termostatu
6. W czasie zdejmowania węża , poleci płyn - trzeba się do tego przygotować - należy zlać płyn do 5-litrowego baniaka lub butelki.
7. Odkręcamy obudowę termostatu (2 śruby na klucz imbusowy nr 6)
8. Zdejmujemy obudowę termostatu jednocześnie łapiąc oring oraz termostat, który może (ale nie musi) wypaść.
Pamiętajcie, że w czasie wyjmowania termostatu z bloku wyleci płyn - może mieć wyższą temperaturę niż ten, który wyleciał z węża - zachowajcie ostrożność !
Po zdjęciu obudowy termostatu - oring i termostat
9. Trzymając w jednej ręce plasitkową obudowę termostatu wkładamu do niej najpierw oring, później nakładamy termostat i unosząc go do otworu w bloku delikatnie wciskamy jednoczesnie lekko kręcąc po kilka stopni w lewo i prawo - tak aby się ułożył.
10 .Wkręcamy 2 wkręty imbusowe i dokręcamy je średnio mocno kluczem imbusowym.
11. Naciągamy wąż gumowy
12. Przesuwamy opaskę na swoje miejsce (przyrządem lub kombinerkami)
13. Ustawiamy pokrętło temperatury na konsoli w pozycję "ciepło" (dla klimatroników - właczamy zapłon [nie uruchamiamy silnika] i ustawiamy temp na "HI"). Nalewamy ok 3 litrów płynu chłodniczego , tak aby ustabilizował się na poziomie MIN w zbiorniku wyrównawczym. Następnie chwytamy za gumowy wąż biegnący z chłodnicy do bloku i ściskając go rytmicznie "pompujemy" tak długo aż płyn zacznie schodzić ze zbiornika wyrównawczego. Jesli płyn schodzi - uzupełniamy go do poziomu MIN w zbiorniku wyrównawczym.
14.Zakręcamy korek na zbiorniku wyrównawczym. Uruchamiamy silnik i wykonujemy krótką przejażdzkę (mając obok bańke z płynem chłodniczym - dolewka). Po pewnym czasie silnik się rozgrzeje - termostat się uchyli i ppoziom płynu zmniejszy się - zasygnalizuje to kontrolka na desce rozdzielczej. Wysiadamy i na pracującym silniku dolewamy płynu znów do poziomu MIN. Po dolaniu płynu za kilka chwil powinno popłynąć ciepło do kabiny a temp silnika powinna się ustabilizować na poziomie 90 st C.
15. Po przejechaniu kilku km i upewnieniu się że układ jest odpowietrzony ( leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, na zegarach stoi 90 st C, a płynu nie ubywa), dolewamy na pracującym silniku płynu do połowy odległości pomiedzy wskazaniem MIN a MAX na zbiorniku wyrównawczym.
Kontrola poprawności wymiany:
16. Sprawdzamy temperaturę silnika np VAG`iem, lub na panalu klimatronika (wywołujemy funkcję 49). Powinno być ok 88-93 st C.
Temp na wskaźniku analogowym
Temperatura w kanale 49 na klimatroniku
Temperatura na VAG`u (Blok 01 grupa 007) powinno być ok 88-93 st C

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 07:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Basket u mnie w 1Z (golf) jest napisane na zbiorniku wyr. G11 czy jest jakas różnica między G11, a G12?

PS: dobra robota, gratulacje :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 11:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
G12 + jest współczesną odmianą i zamiennikiem. Możesz nim spokojnie napełnić swojego 1Z`ka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 12:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
G12 + jest współczesną odmianą i zamiennikiem. Możesz nim spokojnie napełnić swojego 1Z`ka.


I wszystko jasne :peace: dzięki wilekie :)
pozdr

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:42:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Baskecior czy w A4 jest korek spustowy z chłodnicy, czy nie ma? U mnie w Passacie AFN był i można było podczepić wężyk aby upuścić płynu chłodzącego (łatwiej niż z króćca).

Obrazek

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 00:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
emge napisał(a):
Baskecior czy w A4 jest korek spustowy z chłodnicy, czy nie ma? U mnie w Passacie AFN był i można było podczepić wężyk aby upuścić płynu chłodzącego (łatwiej niż z króćca).

Obrazek

W A4 taki korek znajduje się w tym samym miejscu na którym jest na twoim zdjęciu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotost
PostNapisane: 26.lis.2013 20:07:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2013 19:27:59
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Fabia Kombi, 1,2 TSI, 90 KM
Można uaktualnić fotki w poście...? :D

_________________
Obrazek FABIA III Kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotost
PostNapisane: 21.cze.2014 13:56:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2014 16:17:58
Posty: 30
Kolego bys mogl odswiezyc zdj ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: