.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:04:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFB A4 2,5TDI ] Olej w dolocie i wydechu-SPORA ILOŚĆ
PostNapisane: 09.maja.2009 17:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2009 21:25:42
Posty: 14
Lokalizacja: Zdzieszowice/Gliwice
Witam!

Ostatnio podczas wymiany oleju postanowilem sprawdzic co tam slychac w ukladzie dolotowym i gdy odłączylem dolny wąż interkulera wylalo sie z tamtąd dobre 0,5 litra oleju.

Olej jest takze w ukladzie wydechwym, swiadczy o tym krople kapiące ze srodkowego tlumika gdy tylko wjechalem na najazdy w celu wymiany oleju.

Auto od jakiegos czasu wpada w tryb awaryjny gdy tylko dostanie lepiej w gaz, czyli jak ja wracam i je biore :) no i oczywiscie zaczelo dymic bardzo nieladnie i duzo (olej) Chodz mysle ze to ten olej zalegajacy w tlumiku.

Was prosze o wypowiedzenie sie w tej kwestii.

Obecnie jestem za granicą bede w domu za 2tyg i odrazu sie za to biore, nie daje mi to spokoju...

Dzieki z góry za Pomoc, bede miał tylko tydzien żeby sie z tym uporać.

_________________
A4 2.5TDI 150KM


Ostatnio edytowano 09.maja.2009 18:53:49 przez Bodzio78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 18:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To może świadczyć o uszkodzonej turbo sprężarce lub zużytym silniku lub tez jednym i drugim ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 18:25:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bodzio78 - pod warunkiem, że sprawy nie zaszły za daleko (? :/ ) Twój problem opiera się o zapchaną odmę (prawidłowo: filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej lub jeszcze inaczej - separator mgły olejowej) i/lub nieszczelnienie łożysk turbosprężarki. Jak jedno tak i drugie stwarza naprawdę duże zagrożenie dla silnika, gdyż w przrypadku zapchanej odmy brak jest smarowania podstawowych elementów silnika (rozrząd) ... jak też np. wirnika turbosprężarki, co tak czy siak powoduje jej mocno przyspieszony zgon.
W razie gdyby odma była OK - lecz popuszcza turbina - to w pewnym momencie nadmierna ilość oleju może spowodować zablokowanie tłoka (ponieważ będzie więcej oleju niż miejsca w komorze spalania) i mówiąc oględnie - wybuch silnika jakby ktoś granat do niego wrzucił ... .

Trudno wskazać jakiekolwiek doraźne środki zaradcze, gdyż w jednym jak i w drugim przypadku dalsza eksploatacja zasadniczo jest zakazana - właśnie z powodu braku smarowania ale co ważniejsze - z powodu zagrożenia kolizją tłoków z denkiem głowicy ... .

Moim zdaniem powinieneś podjechac do ASO i poprosić przede wszystkim o pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej silnika (to kosztuje grosze), gdyż z dużym prawdopodobieństwiem dowiesz się co się dzieje z autem... .
no chyba, że chcesz sprawdzić samodzielnie - to (na własną odpwoeidzialność) zagrzej silnik i poluzuj korek wlewu oleju - jeśli usłyszysz wyraźne "psssss" - to przemyśl wymianę odmy tam gdzie jesteś - lub powrót do PL ... bez korka wlewu oleju (otwór mozesz zabezpieczyć bandażem lub inną szmatą).

Niestety w układzie wydechowym Twojego samochodu i tak znajduje się już ogromna ilość oleju - przez co nawet wymiana odmy nie będzie jednoznaczną gwarancją tego, że turbo jest "szczelne" i bezpieczne dla silnika - co powinien sprawdzić poważny specjalista - właśnie z uwagi na czekającą Cię podróż ... .

Nie da się ukryć, że znalazłeś się w mocno kłopotliwej sytuacji, a ryzyko ... :/ ... .

Gdyby cuś - pytaj dalej ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.maja.2009 18:30:48 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 18:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2009 21:25:42
Posty: 14
Lokalizacja: Zdzieszowice/Gliwice
Lotus napisał(a):
To może świadczyć o uszkodzonej turbo sprężarce lub zużytym silniku lub tez jednym i drugim ..


szczerze mowiac mam nadzieje ze to turbo powiedzialo papa.

jakies pół roku do tylu dawalem tu pelne logi do oceny , nikt nie wspominal ze silnik sie konczy :)

wtedy tez ostro dymil ale tutejsi koledzy trafnie okreslili ze odma do wymiany
..

ale wracajac:

pytam bo moze ktos wie..

czy turbina nawet calkowice padnieta moze az tyle oleju pompowac?
to mnie troche zastanawia.

uspokaja mnie troche fakt ze jak jade 80-90 km/h to auto nie dymi ale jak tylko stane to masakra, moze to z tlumika sie smazy a silnik ok

_________________
A4 2.5TDI 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 18:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2009 21:25:42
Posty: 14
Lokalizacja: Zdzieszowice/Gliwice
Piotruś napisał(a):
Bodzio78 - pod warunkiem, że sprawy nie zaszły za daleko (? :/ ) Twój problem opiera się o zapchaną odmę (prawidłowo: filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej lub jeszcze inaczej - separator mgły olejowej) i/lub nieszczelnienie łożysk turbosprężarki. Jak jedno tak i drugie stwarza naprawdę duże zagrożenie dla silnika, gdyż w przrypadku zapchanej odmy brak jest smarowania podstawowych elementów silnika (rozrząd) ... jak też np. wirnika turbosprężarki, co tak czy siak powoduje jej mocno przyspieszony zgon.
W razie gdyby odma była OK - lecz popuszcza turbina - to w pewnym momencie nadmierna ilość oleju może spowodować zablokowanie tłoka (ponieważ będzie więcej oleju niż miejsca w komorze spalania) i mówiąc oględnie - wybuch silnika jakby ktoś granat do niego wrzucił ... .

Trudno wskazać jakiekolwiek doraźne środki zaradcze, gdyż w jednym jak i w drugim przypadku dalsza eksploatacja zasadniczo jest zakazana - właśnie z powodu braku smarowania ale co ważniejsze - z powodu zagrożenia kolizją tłoków z denkiem głowicy ... .

Moim zdaniem powinieneś podjechac do ASO i poprosić przede wszystkim o pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej silnika (to kosztuje grosze), gdyż z dużym prawdopodobieństwiem dowiesz się co się dzieje z autem... .
no chyba, że chcesz sprawdzić samodzielnie - to (na własną odpwoeidzialność) zagrzej silnik i poluzuj korek wlewu oleju - jeśli usłyszysz wyraźne "psssss" - to przemyśl wymianę odmy tam gdzie jesteś - lub powrót do PL ... bez korka wlewu oleju (otwór mozesz zabezpieczyć bandażem lub inną szmatą).

Niestety w układzie wydechowym Twojego samochodu i tak znajduje się już ogromna ilość oleju - przez co nawet wymiana odmy nie będzie jednoznaczną gwarancją tego, że turbo jest "szczelne" i bezpieczne dla silnika - co powinien sprawdzić pożany specjalista - właśnie z uwagi na czekającą Cię podróż ... .

Nie da się uryć, że znalazłeś się w mocno kłopotliwej sytuacji, a ryzyko ... :/ ... .

Gdyby cuś - pytaj dalej ... .


co do odmy zostala wymieniona jakies 8 mies temu , zreszta jak dobrze kojarze to wlasnie dzieki Tobie ( i innych) wyszlo szydlo z worka.Teraz juz nic nie syczy :)

Wiem jedno problem z brakiem mocy w tym aucie byl juz przed jego kupnem teraz wszystko wychodzi.. ale coz.. :(

Szczerze mowiac bardzo bym sie cieszyl jak by sie okazalo ze poprostu TURBO jest do wymiany.
Tak czy siak wroce wykrece turbine, caly uklad wydechowy, caly uklad dolotowy ( juz raz go czyscilem podczas wymiany odmy ) wyczyszcze to na nówke i wyzuce kata bo pewnie juz i tak po nim.

Troche mnie martwi tylko ilosc tego oleju czy az tyle turbina potrafi wyrzucic?

dzieki wszystkim za pomoc...musze cos wiedziec jak wroce bo czas mnie jak zwykle goni;)

Znalazlem moje LOGI robione jakies 7-8 miesiecy temu, moze ktos by kuknoł czy sa jakies znaki ze turbo mowi papa lub inne sugestie, bo skutek znamy :)

http://www.exxit.republika.pl


P.S. dawna moja nazwa uzytkownika - bbobo [/b]

_________________
A4 2.5TDI 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: