.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:51:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI v6 AFB '99 TipTronic] prośba o analize logów stat
PostNapisane: 25.maja.2009 18:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 16:49:47
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
Witam, prosiłbym o analize logów, samochód (passat b5) dość opornie odpala po rozgrzaniu, ostatnio przy zmianie z R na D lubi spaść na obrotach i chwile pochodzić na ok 500 obr/min. Ponadto wydaje mi sie ze brakuje mu troche mocy, jeździ porównywalnie z 75 konnymi DTi :(
linki do logór

Bloki normalne:
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a6 ... 587df.html
001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db2 ... 2d88b.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/949 ... fcdb1.html
004 - będzie - chwilowo gdzieś zaginął.
007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a0 ... aa6a5.html
013 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d2 ... aa445.html
014 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/958 ... bbd17.html
018 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56 ... 852dd.html

Basic Settings:
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da1 ... f60e1.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b56 ... 95bab.html
004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/daa ... f4ccb.html
011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24a ... 45a5b.html

Prosze o jakieś wskazówki gdzie szukać mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 18:24:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 15:42:59
Posty: 4
Lokalizacja: Turek
Mam pytanko. Czy takie logi mozna wykonac tez dla silnika benzynowego w celu sprawdzenie jego sprawnosci?? Czy wykonuje sie je tylko dla diesli??

_________________
Pozdrawiam wszystkich :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 19:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Kolego popraw logi w BS 003,004,011 to wszystko jest log 003.
Co do palenia to zapodaj 004,004BS których nie ma
013,014 dość kiepskie, silnik niedogrzany.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2,5 TDI v6 AFB '99 TipTronic] prośba o analize logów st
PostNapisane: 25.maja.2009 19:31:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
mlody086 napisał(a):
Prosze o jakieś wskazówki gdzie szukać mocy.

Zrob probe dynamiczną[logi] bedzie mozna cos powiedziec gdzie skierowac "rece ktore leczą" ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 20:21:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 16:49:47
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
ok jutro poprawie logi a co do 013,014 silnik miał 87 stopni :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 20:24:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem leży gdzie indziej - 001.2sN.

wejdź w adaptację silnika [10] i odczytaj wartości z kanałów 001-005.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 22:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 16:49:47
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
a czy do odczytu z adaptacji potrzebny jest jakiś login ?

wartości kanałów:

1 - 42768
2 - 32768
3 - 32768
4 - 32768
5 - 32768

mam nadzieje ze dobre wartości odczytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 22:57:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mlody086 napisał(a):
a czy do odczytu z adaptacji potrzebny jest jakiś login ?

wartości kanałów:

1 - 42768
2 - 32768
3 - 32768
4 - 32768
5 - 32768

mam nadzieje ze dobre wartości odczytałem.



tak, dobrze odczytałeś.
masz problem z pompą paliwową VP44 - prawdopodobnie z jej sekcją hydrauliczną.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 11:01:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 16:49:47
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
czyli rozumiem ze jedynym sposobem rozwiązania problemów jest regeneracja pompy? czy te problemy mają tez wpływ na moc w czasie jazdy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 11:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 15:42:59
Posty: 4
Lokalizacja: Turek
Odpowie ktos na moje pytanie czy mozna tez zrobic takie logi dla silnika benzynowego i czy ma to jakis sens??

_________________
Pozdrawiam wszystkich :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 11:28:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mlody086 napisał(a):
czyli rozumiem ze jedynym sposobem rozwiązania problemów jest regeneracja pompy?


Niekoniecznie, o czym świadczą fatalne korekcje szczególnie prawej głowicy. Napisałem fatalne nie ze względu na wielkość tylko fakt, że korekcje są w plusie - i o ile wynikają ze stanu wtryskiwaczy (a nie innej wady rozrządu) - koresponduje to z zawyżoną (ale tylko liczbowo) dawką biegu jałowego pompy wtryskowej w 001 statyczne.

Tak więc raczej jedynym sposobem dojścia prawdy będzie wyszukanie serwisu Bosch'a wyposażonego w urządzenie zdolne wyliczyć ciśnienie otwarcia pierwszego i drugiego (jak też wykonanie podstawowej diagnozy jakości rozpylania, chrypienia, szczelności obudów wtrysków, etc.), a także sprawdzić stan techniczny pompy wtryskowej.

Na podstawie tak zebranego "wywiadu lekarskiego" pompiarz podejmie decyzję o ewenetualnej wymianie bądź regeneracji poszczególnych części składowych układu wtryskowego (pompa, wtryski lub tylko końcówki DSLA, etc.) ... .

mlody086 napisał(a):
czy te problemy mają tez wpływ na moc w czasie jazdy ?


Jak najbardziej tak.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 12:28:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mlody086 napisał(a):
czyli rozumiem ze jedynym sposobem rozwiązania problemów jest regeneracja pompy? czy te problemy mają tez wpływ na moc w czasie jazdy ?



pompę należy zdemontować i sprawdzić na stole probierczym Bosch'a. dawka wykraczająca poza 9mg w 001.2 wskazuje bardziej na problem z pompą, aniżeli z wtryskiwaczami [wówczas w 001.2 dawka byłaby zbyt mała].
korekcje wtryskiwaczy mogą być pochodną problemów z pompą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 14:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 16:49:47
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
czyli juz wiem od czego zacząć, niestety.:( dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: