witam,
auto (S8 D2, silnik AHC) stało 40 min odpalone (odgrzybianie klimy), po czym pojawił się CAT. prawdopodobnie jest to zbieg okoliczności ale może jednak ma to jakiś związek ze sobą...
silnik zaczął telepać budą przy niskich obrotach, wraz ze wzrostem obrotów objawy maleją. na jałowym również telepie.
VAG pokazuje:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4D0 907 557 G
Component and/or Version: 4.2L V8/4V MOTR HS D01
Software Coding: 04213
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
świece wymieniłem na NGK, cewki zamieniłem miejscami (4 poszła na 5 - druga strona silnika), błąd nadal ten sam.
zamieniłem miejscami moduły zapłonu i zapłony zaczęły wypadać na 3. cylidrze:
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
ciekawe jest to, że na 3. cylindrze
błąd nie jest już sporadyczny (Intermittent)
myślałem, że zamiana spowoduje wypadanie zapłonów po drugiej stronie silnika, na cylindrach 5-8, a problem został jednak po tej stronie
po powtórnej zamianie modułów zapłony znów wypadają na 4. cylindrze, 3. jest ok.