.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:47:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S8 D2] 16684 i 16688 - problem ROZWIĄZANY
PostNapisane: 28.maja.2009 11:31:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
witam,

auto (S8 D2, silnik AHC) stało 40 min odpalone (odgrzybianie klimy), po czym pojawił się CAT. prawdopodobnie jest to zbieg okoliczności ale może jednak ma to jakiś związek ze sobą...

silnik zaczął telepać budą przy niskich obrotach, wraz ze wzrostem obrotów objawy maleją. na jałowym również telepie.

VAG pokazuje:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4D0 907 557 G
Component and/or Version: 4.2L V8/4V MOTR HS D01
Software Coding: 04213
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent

świece wymieniłem na NGK, cewki zamieniłem miejscami (4 poszła na 5 - druga strona silnika), błąd nadal ten sam.


zamieniłem miejscami moduły zapłonu i zapłony zaczęły wypadać na 3. cylidrze:

2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -

ciekawe jest to, że na 3. cylindrze błąd nie jest już sporadyczny (Intermittent)

myślałem, że zamiana spowoduje wypadanie zapłonów po drugiej stronie silnika, na cylindrach 5-8, a problem został jednak po tej stronie :/

po powtórnej zamianie modułów zapłony znów wypadają na 4. cylindrze, 3. jest ok.

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Ostatnio edytowano 29.maja.2009 11:33:17 przez pet3r, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 07:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 11:44:29
Posty: 199
Lokalizacja: Łódź
Dokładnie tydzień temu uporałem się z identycznym problemem. Cały czas 4 cylinder.
Wymieniłem: moduł zapłonu, 1 lambde, 1 cewkę ,a jak telepało tak telepało
Moduł był na pewno walnięty, ale poprawa mała.
Więc sam posprawdzałem.
Przyczyna ( przynajmniej u mnie) : pęknięta ( chyba ze starości) fajka na cewce + lekko ukruszona porcelanka na świecy.
Po wymianie - jak nowy :D

_________________
S8 '98 [AKH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 11:11:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
problem rozwiązany! moduł zapłonu :)

założyłem BERU (ori był Bosch) i bangla pięknie (nawet otwory w uchwycie są wywiercone pod 2 rozstawy śrubek) :)
cena w InterCars 499 zł w detalu, po rabatach 381 zł (jeżeli ktoś ma podobny problem to mogę załatwić tą część)


myślę, że warto ten moduł ochronić jakoś od płynu do spryskiwaczy, bo przy wlewaniu zdarza się chlapnąć na niego a jest on bezpośrednio przy korku....

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: