.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 04:02:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.8T ] Pytanie o olej
PostNapisane: 11.cze.2009 21:11:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Witam,

mam pytanko. Czy jak na rozgrzanym silniku odkręcę korek od wlewu oleju to powinno stamtąd dmuchać powietrze? Jak położe odkręcony korek na wlewie to "skacze" jakby woda pod nim wrzała. To normalne czy coś nie halo :?:

Cały czas próbuję dojść przyczyny dymienia na biało na zimnym silniku. Płynu chłodniczego nie ubywa, poziom oliwy w normie, błędów w silniku brak. Jedyne co mi mechanik ostatnio powiedział to że zauważył większą ilość oleju w tym grubym przewodzie co dochodzi do turbiny....

Proszę o odp

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 21:26:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Olej w węzu po stronie tłoczącej turbiny, to zły znak, turbinka juz puszcza olej :/ ale jesli nie jest tego duzo, to jeszcze trochę pojezdzi.
Ile oleju spala silnik ?
Na rozgrzanym, pracującym silniku wyciągnij miarkę oleju i zobacz, czy stamtąd nic nie dmucha. Tam nie ma prawa być nadciśnienia, pod pokrywą zaworów, to jeszcze pół biedy.
Dymieniem na biało, gdy silnik jest zimny się nie przejmuj - kondensacja pary wodnej.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 21:38:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Cytuj:
Olej w węzu po stronie tłoczącej turbiny, to zły znak, turbinka juz puszcza olej :/ ale jesli nie jest tego duzo, to jeszcze trochę pojezdzi


Podobno było go "na jeden palec" czyli jak przejechał palece wskazującym wewnątrz węża to miał na całym palcu olej. Czy w tej sytuacji warto zaraz regenerować turbo czy poczekać jeszcze?

Cytuj:
Ile oleju spala silnik ?


Nie wiem za krótko mam auto. Narazie sprawdzając regularnie -> stan oleju w normie ( a nawet trochę ponad ).

Cytuj:
Na rozgrzanym, pracującym silniku wyciągnij miarkę oleju i zobacz, czy stamtąd nic nie dmucha. Tam nie ma prawa być nadciśnienia, pod pokrywą zaworów, to jeszcze pół biedy.


Ok sprawdzę, a jak będzie to co to oznacza?. "Pół biedy" znaczy że jest to w normie czy nie?

Cytuj:
Dymieniem na biało, gdy silnik jest zimny się nie przejmuj - kondensacja pary wodnej.


No właśnie nie wiem, bo odnoszę wrażenie że ten dym śmierdzi :/

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 21:48:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Co by nie zakładać nowego tematu -> dziś znowu zapaliło się Check Engine :( :( :( ZVagowałem autko i ku mojemu zdziwnienu pojawiły się następujące błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 01 0001
Software Coding: 0011501
Work Shop Code: WSC 35858

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground
P1228 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
P1117 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Trzy pierwsze są zdaje się sporadyczne, ale czy istotne? Ostatni już się pojawił jakieś 500 km temu, ale po wykasowaniu nie powrócił. Dopiero dziś....

Auto kopci na biało przez 10 sek po odpaleniu i dym EWIDENTNIE nie jest parą wodną :/ bo śmierdzi.

Czy możecie pomóc i podpowiedzieć co może być przyczyną i ew od czego zacząć "poszukiwania"?

Dodam że auto ma w tej chwili 263k km.

Prosze o pomoc :|

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: