.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:58:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.3 NG rok 87 B3 a B4 jakie różnice - konieczna zmiana
PostNapisane: 20.lip.2009 09:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2007 02:19:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
W moim autku niestety mam problem z przedmuchami do płynu chłodzącego i z płynu chłodzącego do komory spalania.
Objawy: na gorącym silniku twardnieją wszystkie przewody wodne, a że wszystko uszczelniłem wytrzymują większe ciśnienie.
Gdy ciśnienie jest duże z wydechu wydobywa się ładna para, nie żeby zaciemniała cały świat, ale sporo, a po spuszczeniu ciśnienia silnik przestaje kopcić.
Opcje są chyba 3:
uszkodzona uszczelka pod głowicą 10%
Pęknięta głowica 45%
Pęknięty blok 45%

Część właściwa pytania:
Więc: szukam silnika 2.3NG, dowiedziałem się, że były wprowadzane jakieś modyfikacje w roku 1987 albo chwilę później. Ponoć ten z wersji B3 jest inny niż z B4, czy ktoś to testował i wie coś więcej na ten temat? Proszę o pomoc, ewentualnie co zrobić żeby było lepiej i łatwo przełożyć jak najmniejszym kosztem, w sierpniu planuję trasę 2000km, a z pęknięciami jechać...
2.6?

Audi B3 90 Quattro 2.3 NG bez klimy 1987r

_________________
kadett 1.7D -> Audi 90 B3 Quattro 2.3E (87 rok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 23:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to wina uszkodzenie głowicy lub bloku?? Jako, ze silnik ma dość długą głowice jest dość podatny na uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Zwal głowicę, sprawdź jej szczelność, poszukaj wzrokowo na uszczelce uszkodzeń pomiędzy układami i dopiero wtedy wypowiadaj się na temat uszkodzeń silnika. NG to praktycznie to samo co NF. Silnik zasilany mechanicznym wtryskiem na podbudowie elektronicznej. Sam "słupek" jeśli faktycznie zdecydujesz się na wymianę powinien mieć oznaczenie na bloku właśnie NF lub NG. Tyle, że nie wiem czy jest sens w kupowanie czegoś czego historii kompletnie nie znasz. No chyba, że twój oprócz problemów z układem chłodzenia miał jeszcze jakieś inne problemy ze stanem technicznym....


POZDRAWIAM...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 11:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2007 02:19:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj odkręciłem świece całe 4,5 ... 2 miały na sobie kamień, więc żeby wyjąc pozostałe 0,5 świecy zdjąłem głowicę. Uszczelka była uszkodzona na pewno i pewnie dość długo tak jeździło. Jak tylko rozbroję głowicę z kolektorów, co pewnie zajmie cały dzień :/ oddam ja do zrobienia.
Narzekałem na małą moc silnika, wiem jak to powinno jeździć, prawdopodobnie problemem był przestawiony rozrząd o 1 ząbek, a przynajmniej tak by wynikało ze znaków (jeżeli dobrze wiem to górny ma się pokrywać z uszczelką pod pokrywą zaworów, a dolny z lewą stroną znaku wystającego z bloku) - górny chował się na długość 1 ząbka pod krawędź głowicy przy dobrze ustawionym dolnym znaku.
Złoże ten silnik i zobaczę co dalej, faktycznie boję się wkładać czegoś niesprawdzonego.
Dzięki za podpowiedź, w razie gdyby coś było jednak nie tak to będę szukać silniczka NG - rozumiem że NG to NG i koniec.

_________________
kadett 1.7D -> Audi 90 B3 Quattro 2.3E (87 rok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 23:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Znaki rozrządu:
Punkt koła pasowego wałka rozrządu ma pokrywać się z płaszczyzna głowicy z prawej strony patrząc od przodu auta.
Punkt wału korbowego naniesiony jest na kole zamachowym i pokrywać ma się z krawędzią obudowy skrzyni biegów (prawa strona otworu)...


Przestawienie o 1 ząbek powoduje dużo większe problemy niżeli brak mocy. Szlifuj zawory i zrób obróbkę gniazd. W razie potrzeby wymień prowadnice. Obowiązkowo uszczelniacze zaworowe.....Zobaczysz różnicę.....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2009 23:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2007 02:19:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
koło pasowe rozrządu ma 2 znaki, które o ile dobrze pamiętam ze zdejmowania tego nie pokrywają się. Jeden to okrągły punkt na kole widoczny od frontu silnika, a drugi to nacięcie z tyłu tego koła. Który z tych znaków ma być ustawiony na równi z powierzchnią głowicy?
Jak zgrałem dolny znak, to ten górny z tyłu koła pasowego był poniżej powierzchni głowicy, a ten okrągły gdzieś na górze.

Ciekawy jestem ile krzynie warsztat za zrobienie głowcy, uszczelniacze już mam, do tego jakiś oring. Ciekawy jestem w jakim stanie są zawory, niestety nie potrafię tego sam ocenić. Oby było lepiej

Dzięki za podpowiedzi :)

_________________
kadett 1.7D -> Audi 90 B3 Quattro 2.3E (87 rok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 00:06:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
całe zmiany w silniku NG (gdzieś w okresie 86-88, nie wim, dokłądnie jakie vin-y) polegała na zmianie kółek zębatych rozrządu i pompy wody, a tym samym paska. Borykałem się z tym m.in tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=ng
i tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ight=kv+ng (niestety, chyba prosilem o usuniecie wątku)

Valhalla: znak "bliżej" silnika. Ten "na wierzchu" jest orientacyjny.
Weź z klubowego FTPa (ooo, nie ma go już?) albo na ośle czy torrentach (bo kupić ja można tylko w księgarni technicznej na Garbarach albo w Norauto) znajdź książeczkę Dietera Corpa "reguluję i naprawiam audi 80/90" - tyczy B3, chociaż 80% zastosujesz do B2a i B4. Jest wszystko pięknie, łopatologicznie i dla debili namalowane - mi się udało z książka ;-) - także jak mi się udało, tośrednio sprawny manualnie koleś sobie poradzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 08:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2007 02:19:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Ha, jak tylko zaczynałem z Audi to ściągnąłem całą zawartość FTP :D Mam tą książeczkę, faktycznie rozwiewa wątpliwości- nie wiedziałem żę jeszcze jeden punkt mam przy wizjerze koła zamachowego... Z ciekawości sprawdzę :D

Mam jeszcze 1 problem, obecnie jestem w pracy i mnie ścigają, a głowica już w warsztacie i do 13 muszę wiedzieć co zrobić.

Ponoć jeżeli zrobię całość głowicy z uszczelnieniem wszystkiego i wyszlifowaniem zaworów, to mogą mi pierścienie wytrzymać. W warsztacie poradzili mi szczelność, kosmetyczne poprawienie - tylko te powierzchnie przy zamknięciu zaworu, ale bez ruszania gniazd itp tak żeby mi reszta silnika wytrzymała.
Nie wiem czy ruszać te pierścienie czy nie ;(

Dzięki za temat, widzę że całkiem spora dyskusja tam jest :)

_________________
kadett 1.7D -> Audi 90 B3 Quattro 2.3E (87 rok)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 08:44:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Valhalla napisał(a):

Ponoć jeżeli zrobię całość głowicy z uszczelnieniem wszystkiego i wyszlifowaniem zaworów, to mogą mi pierścienie wytrzymać. W warsztacie poradzili mi szczelność, kosmetyczne poprawienie - tylko te powierzchnie przy zamknięciu zaworu, ale bez ruszania gniazd itp tak żeby mi reszta silnika wytrzymała.
Nie wiem czy ruszać te pierścienie czy nie ;(

Dzięki za temat, widzę że całkiem spora dyskusja tam jest :)


Ale pierdo... (gadanie głupot) , a co ci tam może nie wytrzymać? przypadkiem nie słuchaj tych majstrów i nie rozbieraj dołu silnika, bo już ten motor nigdy nie będzie pracował jak potrzeba.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 10:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Kup drugi motor- koszt 2 tyś + przekładka

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: