.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:43:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Prosze o analize logow statycznych
PostNapisane: 19.sie.2009 17:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Panowie przedstawiam wam moje pierwsze logi statyczne. Jako ze robiłem coś takiego pierwszy raz prosze o wyrozumiałość i ewentualne uwagi. Logi zrobione wedlug instrukcji z AKP.

W razie problemow z otwieraniem obrazkow ,najlepiej jest je zapisać i dopiero pozniej otworzyc

Z góry dzięki

Linki do zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ae ... 62ffa.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df1 ... 026b4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d4 ... 398a5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d45 ... 4fc28.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/559 ... fa777.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d4 ... a52f0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec8 ... 32168.html

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 15:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Ponawiam temat....

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 15:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
temp 84... wiec:
wiedogrzana dobrze fura (zapewne), termostat a moze czujnik

Kat wtrysku ustawiony poprawnie (zgodnie z zalozeniami) aczkolwiek takie ustawienie uniemozliwia osiagniecie na wolnych obrotach zadanego przez ECU kata wtrysku (ocena "dostateczny")
Podpisuj linki (co to za log)
logi dynamiczne, ktorych nie ma, niosa sporo informacji (warto zrobic jak nie masz obrazu stanu fury np turbiny czy przeplywomierza)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 16:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Dzięki za odpowiedz ,teperatura 80 pare bo nie jezdzilem autem. Z instrukcji wynika ze 80 C spokojnie wystarczy wiec mysle ze to nie ma wplywu ,a termostat działa ok. Odnosnie wtrysku to gdy auto odpale rano chodzi tak jak trzeba ,ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow ,i po paru odpaleniach calkowicie sie zamula. Musze ciagnac do 3 tys obrotow zeby jakos w miare ruszal. Ostatnio byl wymieniany jeden wtryskiwacz i po tej operacji zaczelo sie takie zamulanie. Zauwazylem tez ze silnik inaczej tez pracuje ,jak sie rozgzeje to tak klepie. Po rozgzaniu auta czasami odpalajac go ponownie przy odpaleniu puszcza czarnego baka ,zreszta na cieplym silniku nie odpala juz tak idelanie musze dluzej krecic. Prosze o wypowiedz inych userow z gory dzieki.

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 12:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli zauwazasz jakies niepokojace rzeczy dziejace sie z autem po przejechaniu kilkunastu km to w sumie po co zamieszczales niepelne logi "prawie" rozgrzanego auta?
Powinienes
- spalowac auto (by zaczelo "zamulac" i "klepac")
- wykonac logi (statyczne, dynamiczne i BS)
- zamiescic na forum PODPISUJAC linki
Wymieniales wtryskiwacz sterujacy? - robiles to sam czy robil to mechanik.. kupiles czesc ze szrotu "od jakiegos 2.5V6" czy nowa dobierana wg numeru?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 12:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Zrobie logi ponownie razem z dynamicznymi.

Odnosnie wtryskiwacza to byl to wtrysk na cylindrze 5. Został wyciagniety z innego auta.

Pozdrawiam

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 13:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
arturn29 napisał(a):
Odnosnie wtryskiwacza to byl to wtrysk na cylindrze 5. Został wyciagniety z innego auta.

1) dlaczego zostal akurat 5ty wymieniony (objawy i w jaki sposob ustalono, ze to akurat 5txy wtryskiwacz byl popsuty a nie np koncowy tlumik powinien byc wymieniony)
- czy niedomaganie bedace przyczyna wymiany "ustalo"
2) zostal wyciagniety z:
- ursusa c330
- jakiegos nieokreslonego 2.5v6tdi
- dokladnie z AFB i na 100% dokladnie taka czesc (w sensie numeru) przewidziana jest do Twojego auta

Dopytuje sie bo napisales ze klepanie zdychanie zaczely sie po wymianie
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 15:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
więc kolego to bylo tak ze jadac kiedys ,troszke przycisnolem i zaczolem zwalnic. Nagle silnikiem zaczelo telepac i zaczol inaczej pracowac ,po zatrzymaniu sie na biegu jalowym zobaczylem ze z wydechu wydostaje sie ogromna ilosc spalin. Probujac sie dotoczyc do domu ,dodajac gazu autem jeszcze bardziej telepalo o czarnych bakach nie mowiac. Nastepnego dnia auto pojechalo na lawecie i po odpaleniu mechanik stwierdzil ze to wtryskiwacz. Wykrecil wszystkie i powiedzial ze to ten piaty (tyle mi powiedzial) Pare dni po wymianie znowu przytrafilo mi sie to co ostatnio tyle ze przy odpaleniu auta zaczelo tak samo telepac i dymic ,diagnoza taka sama wtrysk najprawdopodobniej ten po wymianie znowu sie zepsul. Ostatecznie znowu wymieniono wtrysk. Jeszcze jedna rzecz jaka zauwazylem to praca silnika ,kiedys dodajac gazu jadac z otwarta szybka czy blisko jakiejs sciny slychac bylo wyraznie ladny dzwiek V6 czyli to klekotanie. Teraz twierdze ze to klekotanie ma wieksza czestotliwosc nie tak jak wczesniej.

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 15:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
arturn29 napisał(a):
więc kolego to bylo tak ze jadac kiedys ,troszke przycisnolem i zaczolem zwalnic. Nagle silnikiem zaczelo telepac i zaczol inaczej pracowac ,po zatrzymaniu sie na biegu jalowym zobaczylem ze z wydechu wydostaje sie ogromna ilosc spalin. Probujac sie dotoczyc do domu ,dodajac gazu autem jeszcze bardziej telepalo o czarnych bakach nie mowiac. Nastepnego dnia auto pojechalo na lawecie i po odpaleniu mechanik stwierdzil ze to wtryskiwacz. Wykrecil wszystkie i powiedzial ze to ten piaty (tyle mi powiedzial) Pare dni po wymianie znowu przytrafilo mi sie to co ostatnio tyle ze przy odpaleniu auta zaczelo tak samo telepac i dymic ,diagnoza taka sama wtrysk najprawdopodobniej ten po wymianie znowu sie zepsul. Ostatecznie znowu wymieniono wtrysk. Jeszcze jedna rzecz jaka zauwazylem to praca silnika ,kiedys dodajac gazu jadac z otwarta szybka czy blisko jakiejs sciny slychac bylo wyraznie ladny dzwiek V6 czyli to klekotanie. Teraz twierdze ze to klekotanie ma wieksza czestotliwosc nie tak jak wczesniej.


:galy: Czytając tego typu opowieści ręce mi opadają :/ Z takim podejściem do naprawy jakichkolwiek niesprawności związanych V6 2,5TDI, zarówno ze strony mechaników jak i użytkowników tych aut, wydaje mi się, że przez to za niedługi czas duża ich część wyląduje na szrocie. Nic dziwnego, że ten silnik ma taką złą opinię :(

EOT

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 15:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Napisalem to co wiem ,a takze jakie sa moje uwagi. Nie moja wina ze wiekszosc ludzi nie potrafi odpowiednio naprawiac v6 2.5. Ja za to postaram sie zlogowac auto i dzieki pomocy kolegow z forum doprowadze go do calkowitej sprawnosci.

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 16:36:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam wszystkich.Ja dodam,iż rozrząd w tym AFB jest do ponownego ustawienia na blokadach,do tego kąt wtrysku też do ponownej weryfikacji,wg mnie 1,2 BTDC to za dużo w +,napewno to AFB idzie twardo.Ja bym ustawił na 1,0 ATDC, czyli w -

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Ostatnio edytowano 22.sie.2009 10:46:41 przez rekin200773, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 16:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
dzieki rekin

jak mozesz to napisz mi krok po kroku jak ustawia sie ten kat w vagu ,bo mniej wiecej wiem jak ,ale chce byc pewny zeby pozniej nie bylo jakiejs lipy

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 16:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
rekin200773 napisał(a):
wg mnie 1,2 BTDC to zadużo w +,napewno to AFB idzie twardo.Ja bym ustawił na 1,0 ATDC, czyli w -

slepne na stare lata-).. jak nic jest BTDC w 004 czyli z oceny dostatecznej zmieniamy na niedostateczna. Jezeli kat wtrysku ustawial Ci ten mechanik co 2x wymienial nieszczesny wtrysk to pewne jest ze z niczym innym niz wymiana oleju i klockow hamulcowych nie ma co sie do niego zglaszac
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 17:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2008 20:13:34
Posty: 18
Lokalizacja: Stalowa Wola
Tez bralem ciagle kąt wtrysku pod uwage ze jest zle ustawiony.

wiec panowie jak mam go przestwic przez VAG? i jaki ma byc wlasciwy?

Dzieki za pomoc

Poprawione ,,Szwagier,,

_________________
AN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:54:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko o kącie wtrysku masz napisane w topiku o diagnostyce.
kąt wtrysku ustawia się kończynami górnymi - VAGiem jedynie sprawdzasz, czy kończyny górne są kontrolowane przez mózg.


ma myć 2*ATDC na Late w 004 Basic Settings.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 23:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
troche zle ustawienie kata wtrysku nie ma zadnego powiazania ze zmulaniem sie auta ("podzwiek" na wolnych to juz mozliwe...)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: