.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:42:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 ael] problem-przerywa przy 2400/min NOWE LOGI
PostNapisane: 31.sie.2009 20:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam serdecznie wszystkich maniaków CCCO :peace:

Od jakiegoś czasu mam problem, którego nie mogę rozwiązać. Mianowicie autko szarpie (nie zawsze) w okolicach 2400 obr/min i czasem powyżej 4000obr/min (to już niezwykle rzadko).
Moc ma chyba normalną (jeździłem wcześniej AAT i jest kolosalna różnica).
Nadmieniam że dzieje się to rzadko i tylko na w pełni rozgrzanym silniku.

Wykluczyłem:
1. nastawnik - ponieważ regeneruję je "zawodowo", na pierwszy ogień poszedł nastawnik. Po regeneracji nie ma poprawy, więc podmieniłem na NOWY - brak poprawy :(
2. przepływomierz - miał lekkie wytarcie na ścieżce w okolicach punktu po którym się porusza na wolnych obrotach. Zregenerowany :)
3. wtryski (raczej), żaden nie przekracza korekcji "1" czy zimny czy ciepły. był błąd wtrysku sterującego, ale okazał się błahy - ułamany kabelek przy wtyczce.
4. szczelność - wymieniłem wszystkie wężyki (również przelewowe). Niesteyt na czarne. Jutro będę miał przezroczyste, zobaczę czy nie ma bąbelków.
5. wszelakie nieszczelności typu dolot itp. BTW egr zaślepiony.


Załączam komplet logów (niestety póki co statycznych, jutro będą dynamiczne, dzisiaj nie miałem z kim zrobić). grupy 000 i 000bs nie mogłem zalogować (wyskakują puste tableki).



Logi robione na seryjnych kościach. auto z niemiec przyjechało po chiptuningu na 172km ale były wraz z dokumentacją oryginalne kostki. na początku myślałem że to wina tunera, ale po zmianie na oryginalny soft jest to samo :(


Proszę o pomoc :)



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/img]

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Ostatnio edytowano 05.wrz.2009 11:41:55 przez k44761, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 07:35:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie widać nic niepokojącego w logach ale na chybił trafił obstawiałbym czujnik prędkości obrotowej lub jego kable. To bardzo stary typ centralki więc nie buntuje się gdy prędkość w ułamku sekundy daje "0" i następnie 2400rpm. przebicie miedzyzwojowe w czujnikach reluktancyjnych powoduje spadek napięcia nawet 10krotny i co ciekawe najczęściej przebicie pojawia się przy wysokiej temperaturze czujnika (bywa też pobudzane drganiami - zależne od momentu obrotowego).
Najprościej podmienić na inny i pojeździć.
Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 07:41:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za wskazówkę. Podmienię czujniczek dzisiaj i sprawdzę. Mam nadzieję, że czujnik z AAT będzie pasował, bo brachol ujeżdza AAT.
Co do samego czujnika, to ten, który jest poniżej pompy wtryskowej przykręcony do flanszy skrzyni biegów? Mi się wydaje, że to jest hallotron :)

A propos logu BS 04 - czy to normalne że jest -5 stopni w kolumnie 3? u wszystkich jest +5 stopni :kosci:

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:53:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zawsze w Basic Setings jest wartość żądana "-5" tylko różna wersje VAG'a różnie to oznaczają. Jedne piszą "-5" wyprzedzenia a inne opisują "ATDC" (After Top Dead ...) a wynik masz zazwyczaj dodatnie wyprzedzenie oznaczane "BTDC" (Before Top Dead ...).
Na podstawie takiego żądania ECU sprawdza jakie jest najpóźniejsze możliwe ustawienie pompy i w stanach dynamicznych może dokładniej sterować wyprzedzeniem wtrysku na podstawie teoretycznych map działania przyspieszacza. W stanach statycznych nie ma znaczenia bo włącza się regulator korygujący odchylenie od żądanej wartości - o ile nie braknie zakresu przestawiacza.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2009 11:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam. Załączam logi dynamiczne. W 011 widać dokładnie moment w którym szarpie. Dlaczego EDC wysterowuje zawór w momencie gdy T nie osiąga jeszcze ciśnienia roboczego? Na podstawie jakich kryteriów T wysterowuje zawór N75? Czy aby nie tylko na podstawie wskazań MAP sensora?


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: