.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:26:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: s6 c4 v8 4.2 temperatura
PostNapisane: 31.lip.2009 22:26:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jade sobie autem do sklepu około 5 km od domu(auto bylo zimne) prędkość 80 km /h patrzę a tu mi temperatura do pierwszej kreski po 90 rośnie no to ja już nerwa dostaje ,wracam ze sklepu to samo ,no to ja jej buta temperatura na 90 spadła ,jade dalej znowu 80 km/h i 90 ani drgnie ,staje pod domem zostawiam silnik na chodzie na 10 min , wracam temp 90 , teraz jedyne co mi przychodzi do głowy to że termostat się zacioł czy może coś innego jak myślicie ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 13:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
podbijam temat bo to przestaje być śmieszne :/ grzeje się na potęgę ,co z obserwacji to węże są miękkie i gorące ,chłodnica gorąca ,wentylator elektryczny chodzi na klimie ( wtedy zbija temperaturę),bez niej jak auto łapie 100 st nawet nie drgnie ,jeżeli jadę szybko to wszystko jest ok bo chłodnica ma chłodzenie ,co do visco to coś łatwo je zatrzymać na rozgrzanym silniku ,obstawiam visco i że się wentylator nie załancza a powinien (czujnik w chlodnicy),martwi mnie brak ciśnienia po odkręceniu korka , pytanie do posiadaczy etki czy visco i czujnik od mojego aec były montowane jeszcze w innych modelach , no i o ceny serwisowe poprosił bym i numery oryginału wrazie gdybym musiał się do aso w uk wybrać

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 09:17:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Elektrowentylator chodzi tylko na klimie.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 10:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Losiak napisał(a):
Elektrowentylator chodzi tylko na klimie.

nie chodzi też i beż a najlepiej jak czujnik gotuje się w garnku :) ,pozostały 3 opcje chłodnica zapchana chociaż aż parzy palce trochę gorzej jest w okolicach czujnika ale po plukaniu i tam temp dociera ,zbija mi temp ,dopiero jak daje na obroty ,więc albo visco bo wtedy lepiej pracuje , albo chłodnica bo mocniej pompa wtedy goni ,albo termostat się przycina i chłodzi mi na malym obiegu tylko , wszystko było ok aż do momentu kiedy się zepsuło a właściwie to nie bo zrobiła mi taki numer wieczorem ale jej przeszło i następnego dnia lipa ,na klimatronicu na 51 kanale pokazuje 90 i ani drgnie wyżej

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 21:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
podbijam temat termostat mi się w garnku otworzył tylko nie wiem w jakiej temperaturze bo nie mam odpowiedniego termometru :/ pytanie mam czy ktoś jeżdził w v -ce bez termostatu ? jak wygląda sprawa z uszczelnieniem bez termostatu krućca na wąż ? bo ta uszczelka siedzi na termostacie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 21:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Jak już chcesz tak zrobić to wytnij pierścień z blaszki w kształcie termostatu i na nim osadzisz uszczelkę...ale chcesz eSunię dewastować jazdą bez termostatu...kup lepiej nowy termostat i nie kombinuj

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 22:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
wycinasz srodek termostatu to cos e sprezynka a reszte montujesz z uszczelka i nasz ze sie tak wyraze termostat calkiem otwarty

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 22:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
no tak ale załóżmy że ten termostat jest dobry to po co go psuć...zastępujemy go pierścieniem j/w napisałem...marian chce sprawdzić jak będzie bez termostatu

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 10:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
J@rek napisał(a):
Jak już chcesz tak zrobić to wytnij pierścień z blaszki w kształcie termostatu i na nim osadzisz uszczelkę...ale chcesz eSunię dewastować jazdą bez termostatu...kup lepiej nowy termostat i nie kombinuj

chcę zobaczyć czy bez termostatu też będzie się grzał ,jade zamówić w aso ale w uk to na coś z aso do s6 tydzień się czeka bo s6 v8 w uk to nie jest auto które było sprzedawane na uk więc części sprowadzaja na zamówienie chcę zlokalizować usterkę ,jak nie termostat to visco 100f a jak nie ono to chłodnica 300f

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 14:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
podbijam termostat serwisowy otwiera się w garnku w tym samym czasie co stary macie jakieś pomysły bo mi przychodzi do glowy tylko chłodnica że jest zapchana

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 14:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Miałem podobny problem w 2.8 AAH, rozwiązanie było jedno: wymiana chłodnicy wody na nową VALEO, była zpchana, różnego rodzaju płukania nic nie pomogły :|
ps. Pamiętaj o dobrym płynie chłodniczym G12!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 14:58:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Powiedzcie mi czemu musi być G12? Znaczy taki zalałem w Pasku jak robiłem wymianę, ale np. płyny takie jak Prestone też są zgodne z tym G12 i chyba nie zaszkodzi je użyć w zastępstwie?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 19:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
j@cek napisał(a):
Miałem podobny problem w 2.8 AAH, rozwiązanie było jedno: wymiana chłodnicy wody na nową VALEO, była zpchana, różnego rodzaju płukania nic nie pomogły :|
ps. Pamiętaj o dobrym płynie chłodniczym G12!

no dobra ale czemu jak wzrastają obroty to temperatura spada ? klimatronik pokazuje 90 stopni i nic więcej nawet jak na zegarze lapie ponad 100,podepne jeszcze vaga i zobacze co on mi powie ,Grupa 000 blok 1. Wartości od 189 do 218 odpowiadają temperaturze od 85 do 106 stopni Celsjusza.
zobaczymy co do chlodnicy to znalazłem takie coś na ebay http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-100-A6-S6-S4 ... 286.c0.m14
podpiolem vaga i max wartość to 208 auto przez 15 minut nie świrowało potem przy 110 było 208 i tak 110 90 110 90 czyżby zegar mi głupiał

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 07:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
mariuszj0808 napisał(a):
j@cek napisał(a):
Miałem podobny problem w 2.8 AAH, rozwiązanie było jedno: wymiana chłodnicy wody na nową VALEO, była zpchana, różnego rodzaju płukania nic nie pomogły :|
ps. Pamiętaj o dobrym płynie chłodniczym G12!

no dobra ale czemu jak wzrastają obroty to temperatura spada ? klimatronik pokazuje 90 stopni i nic więcej nawet jak na zegarze lapie ponad 100,podepne jeszcze vaga i zobacze co on mi powie ,Grupa 000 blok 1. Wartości od 189 do 218 odpowiadają temperaturze od 85 do 106 stopni Celsjusza.
zobaczymy co do chlodnicy to znalazłem takie coś na ebay http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-100-A6-S6-S4 ... 286.c0.m14
podpiolem vaga i max wartość to 208 auto przez 15 minut nie świrowało potem przy 110 było 208 i tak 110 90 110 90 czyżby zegar mi głupiał

hymm sprawdz jeszcze czujnik temperatury

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Losiak napisał(a):
Elektrowentylator chodzi tylko na klimie.


panie kolego, nic bardziej mylnego w V8 V8 tez tak nie jest ale w C4
jest switch w chłodnicy od dołu i on załącza dwa biegi wiatraka
i osobno klima ma swój przekaźnik do wiatraka

mariuszj0808 napisał(a):
no dobra ale czemu jak wzrastają obroty to temperatura spada ? klimatronik pokazuje 90 stopni i nic więcej nawet jak na zegarze lapie ponad 100,podepne jeszcze vaga i zobacze co on mi powie ,Grupa 000 blok 1. Wartości od 189 do 218 odpowiadają temperaturze od 85 do 106 stopni Celsjusza.


90 masz i zawsze będziesz miał poczytaj sobie
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68934

zastanawiający jest brak ciśnienia w układzie i temp około 100 stopni
teoretycznie powinno ci wywalić wodę

sprawdź vagiem koniecznie jaka jest temp i porównaj

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Maniek z tego co pamiętam i dzwoniłeś do mnie to mówiłeś, że silnik ci się grzeje, ale kiedy jedziesz, np na autostradzie to jest ok, temp spada. Jeżeli załączysz klimę włączą się wentylatory na 2 bieg, też zbija temperaturę. Dobrze pamiętam :?:

Dalej mówiłeś, że sprawdzałeś łącząc na krótko wyłącznik przy chłodnicy od wentylatorów i włącza się 2 bieg. Jeżeli zwierałeś drugie dwa to tylko coś pykało pod deską a wentylatory stały.

Mi wniosek nasuwa się jeden, wentylatory mają 3 kable 1 bieg przechodzi chyba przez rezystor który spowalnia ich pracę. Wydaję mi się, że padł, ale to już musisz sprawdzić. Drugi bieg chodzi bo kabel idzie prosto do uzwojenia. Miernik w rękę i patrzysz czy przy tym pykaniu dochodzi napięcie do wentylatorów.

Masz 100 stopni bo drugi bieg załącza się w okolicach tej temperatury.


Nie wiem, ale ja widzę takie rozwiązanie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to kolega wszystkich tu zamotał nie podając istotnych faktów
i czeka az zaczniemy wrózyć z fusów a sprawa jest prosta

nieładnie oj nieładnie :<

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 11:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ciśnienie jest , wentylator się załancza sam przynajmniej wczoraj tak było,przegonilem auto było wszystko ok potem zjechałem na parking postałem trochę temperatura nie urosła do momentu kiedy klimę wlonczyłem jak ją włonczylem to zaczeła rosnąć ale zaraz po ruszeniu spadła, czy aby napewno mam 2 biegi wentylatora ? i jaki jest numer przekażnika tego co zalancza wiatrak bo mam pare w zapasie jakichś może mam ten co trzeba to podmienię

zona dzisiaj zrobila 20 km i mówi że nic lekko ponad 90 wskazówka się wychyla ,ale to to pewnie wina jazdy na bogatej mieszance bo lambda odpieta zbiorniczek ma lekki wyciek jak wymienię to pojade na gas test żeby wykluczyć uszczelkę pod głowicą

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 21:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
podbijam
kończą mi się pomysły wymieniłem pompę wody bo zaczeła cieknąć i nadal się grzeje ,chłodnica płukana ,zalewana wrzątkiem nagrzewała się cała co jeszcze może być ??? lata tak od 90 do 110 i spowrotem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 21:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
http://www.allegro.pl/item731175615_aud ... 27_km.html

:peace:

ps. A tak na poważnie " Sprzedaj Parcha"

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: